Kage-spørgsmål (pastafarver m.m.) - BM og andre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2009

linemus

ka li ja skriver:

ja det kunne jeg også forholde mig til

hvad betyder smøres op??

Når du har lagt kagen sammen og den er kølet og sat, smøres den op med smørcreme = dækkes af smørcreme, så huller og ujævnheder dækkes. Samtidig beskytter det MMF'en mod frugtsyre, hvis man fx har hindbærmousse i el.lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

linemus

ka li ja skriver:

bliver det hvidt eller cremefarvet hvis ikke man putter farve i??

Jeg tror, det bliver hvidt.

Jeg har lige købt en kæmpe pose rigtige skumfiduser i Fakta. 1 kg for 50,-. Får helt lyst til at sidde rundt om bålet og riste skumfiduser på pind

Anmeld

22. juni 2009

ka li ja

haha jamen du er jo også spejder

lol
tak for det. jeg vil fandme også i gang en dag i min ferie så!!
glæder mig til at hører om hvordan det går for jer andre. nu har jeg jo lige set hvad bm kan

Anmeld

22. juni 2009

linemus

ka li ja skriver:

haha jamen du er jo også spejder

lol
tak for det. jeg vil fandme også i gang en dag i min ferie så!!
glæder mig til at hører om hvordan det går for jer andre. nu har jeg jo lige set hvad bm kan

Ja, det er jo det

Anmeld

22. juni 2009

Lise

Jeg købte 600 gram skumfiduser i Føtteren for 25 kr idag - så er jeg også fri for at have alle de skumfiduser liggende i mit hjem (altså i forhold til hvis jeg havde købt 1 kg for en halvtredser). Så æder jeg dem nemlig bare, og det går ikke.

Anmeld

23. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Smøres op er nemlig at smøre kagen, så ujævnheder dækkes og MMF beskyttes mod frugtsyre. Bruger man ikke frugtfyld, er det strengt taget ikke nødvendigt, men synes alligevel MMF´en bliver nemmere at lægge på.

Hvis man bruger de rigtige hvide marsh mellows-skumfidusser, bliver fondanten fin hvid.

Glæder mig til at se billeder af jeres fine kager

Anmeld

23. juni 2009

Lise

Hvad er de rigtige??? Kommer sgu helt i tvivl om det er de rigtige jeg har købt... De hedder Marsh Mellows Barbeque og er hvide, og er i poser á 300 g. Tror det er Haribo fakkertalt. Købt i Føtteren.

Anmeld

23. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Dem fra Haribo er helt fine - i hvert fald så længe det er dem der hedder barbecue.

Jeg bruger dem fra netto - dem der er på bud i Fakta - og synes MMF´en bliver mere medgørlig end ved Haribos, men det er vist bare en smagssag jeg har en veninde, der prøvede nogle let lyserøde skufidusser, og MMF-farven bliver så derefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.