Kage-spørgsmål (pastafarver m.m.) - BM og andre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2009

linemus

cmks2007 skriver:

Hej.

Jeg lavede Marie her i weekenden, og til overtrækket brugte jeg knap ½ bøtte rød (fra Cake-craft). Det er lidt værre med den sorte - der skal rigtig meget til for at få den rigtig sort og ikke bare koksgrå. Men det er jo heldigvis også kun til pletter og hoved.

Lavede en "klassiker" (chokoladekage, tobleronecreme og hindbærmousse) til jobbet i torsdags, med lilla roser og grønne blade. Sikke et hir - nu skal alle vist igang med at bage fancy kager

Der gik knap 14 dage fra jeg bestilet på cakecraftshoppen til jeg havde tingene.

Jeg læste et tip på min-mave, at man kan blande kakaopulver i først og så det sorte farve. Så bliver det nemmere rigtig sort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

linemus

cmks2007 skriver:

Årh, hvor smart

Kan man så gemme det, der evt. bliver til overs, hvis man kun skal lave en lille kage?
Det er selvfølgelig ikke så dyrt at lave...

Mange tak. Det må jeg prøve!

Du kan jo også prøve at regne forholdene om Jeg smed nu bare resten ud. Der er ikke ret meget, og det er jo nærmest bare mel.

Anmeld

21. juni 2009

linemus

Uhm!!! Så har jeg smagt på min første mudcake. YUMMIIE!!!!!!!!! Har allerede ondt i maven

Jeg var nu lidt bekymret, for min form var næsten fyldt op, da den kom i ovnen, så jeg så straks billeder af, hvordan det bare flød ud over kanten, men den hævede ganske fint lige op.

Nu forstår jeg så bare ikke helt det med at lægge kagen sammen. Når jeg har den runde chokoladekage, hvad så? Så deler jeg den i tre? Og lægger et lag i bunden af skålen? Skal den fylde hele skålens kant? For så skal den jo være større end de andre bunde. Hvordan gør I det der med at samle kagen (gerne skåret kraftigt ud i pap)? PS. jeg skal lave en marie, så den skal i en rund skål.

Line - der glæder sig til ungerne er puttet, så jeg kan guffe kage og drikke kold mælk til   Og kom så i gang med at putte dem!

Anmeld

21. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bliver lige nødt til at blande mig lidt i debatten. Min datter Klara er vild med Super Mario og har ønsket denne kage til sin 8-års fødselsdag. Det er godt, hun først har fødselsdag i oktober, så har jeg da lidt tid at øve mig i 

Mvh
Karoline (der snart får de onde drømme om natten)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. juni 2009

Rasmine

Karoline skriver:

Bliver lige nødt til at blande mig lidt i debatten. Min datter Klara er vild med Super Mario og har ønsket denne kage til sin 8-års fødselsdag. Det er godt, hun først har fødselsdag i oktober, så har jeg da lidt tid at øve mig i 

Mvh
Karoline (der snart får de onde drømme om natten)

WHAT???
Det kan du da ikke!
Eller?
Kan du ikke lige ringe efter mig når du skal øve?

Anmeld

21. juni 2009

birgittemarie

Lise skriver:

Smager det der sugarpaste godt? Eller ser det bare pænt ud? Jeg forestiller mig det er sådan noget helt stift noget - ligesom glasur...

Kan ikke helt finde ud af om jeg synes det er lidt spændende, eller om det er spild af penge og energi...

Jeg smed det også bare ud, men jeg er sikker på, du sagtens kan gemme det, hvis du alligevel har lavet en stor portion.

Men. Nu er jeg færdig med min dino - og med at spise den - og jeg stødte på et problem: Den var jo ikke blank og fin, da jeg havde rullet massen ud og klædt den på. Er der et særligt trick eller noget, man bruger til at smøre på for at give den en blank overflade?

Jeg endte med at pensle den med tylosepulver opløst i vand, som jeg havde blandet til lim og det virkede fint, men jeg tænkte også på, om man ikke kunne bruge noget æggehvidehalløj? Hvad gør I kagemestre?

Kh Birgitte

Anmeld

21. juni 2009

Lise

birgittemarie skriver:

...som jeg havde blandet til lim og det virkede fint, men jeg tænkte også på, om man ikke kunne bruge noget æggehvidehalløj? Hvad gør I kagemestre?

Lim???

Hvaffor noget lim? Hvad er tylosepulver?

Anmeld

21. juni 2009

linemus

birgittemarie skriver:

Jeg smed det også bare ud, men jeg er sikker på, du sagtens kan gemme det, hvis du alligevel har lavet en stor portion.

Men. Nu er jeg færdig med min dino - og med at spise den - og jeg stødte på et problem: Den var jo ikke blank og fin, da jeg havde rullet massen ud og klædt den på. Er der et særligt trick eller noget, man bruger til at smøre på for at give den en blank overflade?

Jeg endte med at pensle den med tylosepulver opløst i vand, som jeg havde blandet til lim og det virkede fint, men jeg tænkte også på, om man ikke kunne bruge noget æggehvidehalløj? Hvad gør I kagemestre?

Kh Birgitte

Får vi snart dyret at se? Smagte den godt?

Jeg er i gang med at æde mudderkagen. Ville jo bare prøve den for at se om den var egnet

Hvor stor var den - ca. til hvor mange mennesker? Var det svært?

Hilsen Spørge-Jørgen

Anmeld

21. juni 2009

Lise

Smørcreme? Er der en opskrift til det? Eller er det faktisk bare smør?

Og det dersens tyloselim - kan det købes i nogen butik? Eller skal det være på Nette'? Gider ikke betale mere porto, og der MÅ da være en forhandler i Kjøwenhawn?

Lise - nu med farver på vej fra England (blev sgu lidt grebet af det alligevel )

Anmeld

21. juni 2009

Tynen

Smørcreme? Er der en opskrift til det? Eller er det faktisk bare smør?

Og det dersens tyloselim - kan det købes i nogen butik? Eller skal det være på Nette'? Gider ikke betale mere porto, og der MÅ da være en forhandler i Kjøwenhawn?

Lise - nu med farver på vej fra England (blev sgu lidt grebet af det alligevel )

Opskrift på smørcreme:

100g. flormelis
100g. smør
½ ts.sk. vaniliesukker
100g. hvid chokolade
40g. piskefløde

Den hvide chokolade smeltes med fløden og røres op til en glat ganache. Sukker, vanillesukker og smør piskes luftigt og blandes med den kølede chokomasse. Kan hældes over kagen og fordeles eller sættes i køleskab og derefter smøres ud over kagen.

Der er tonse-mange opskrifter, billeder og inspiration her:
http://www.min-mave.dk/debat/subject-8606.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.