Kage-spørgsmål (pastafarver m.m.) - BM og andre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.935 visninger
97 svar
0 synes godt om
21. juni 2009

linemus

Jeg har været ved at kigge på, hvad jeg evt. skal bestille fra www.cakecraftshop.co.uk af pastafarver til de hersens mariehøns, og nu har jeg lige nogle spørgsmål.

Hvor langt strækker sådan en bøtte pastafarve på 25 g? Skal man bruge mere end én bøtte til at farve en hel kage?

Jeg ved ikke helt om jeg tør løbe an på, at få det leveret, for jeg skal jo snart igang - vi holder fødselsdag om 14 dage. Har hørt at leveringen tager 5-7 hverdage...

Ville I lave en eller to kager til 12 pers. til eftermiddagskaffe?

Jeg vil prøve at bage den der mudcake, så har jeg i det mindste prøvet det, for en hel kage når jeg nok ikke. Er bare lidt spændt på/i tvivl om, hvor stor den er, men det finder jeg vel ud af.

Line - synes det er lidt svært det her... er vist temlig meget "planlægger", og det her kan bare ikke planlægges 100%... suk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

Tynen

Jeg anede heller ikke hvad jeg skulle bestille så jeg har nok givet den så rigeligt gas..

Jeg bestilte hos kagekompagniet.dk

1kg. hvid
1 kg. rød og
1 kg. sort sugarpaste
Jeg turde ikke lige det med farverne.. Jeg har jo aldrig prøvet det før

Vi skal holde fødselsdag over 3 gange da vi bliver nødt til at dele det op i min fam., Stigs fam. og den dag DPén kommer.
Tror vi skal have lavet 4 kager i alt.

Jeg fandt noget marshmellowcream i Superbest - Kan man proppe sådan noget i et lag til kagen?
(For så skal jeg da vist lig have et nyt glas hjem eftersom jeg kom til at spise det jeg havde købt    )
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. juni 2009

linemus

Hvis det smager godt (og det gjorde det vel, siden det er væk), så vil jeg da sagtens tro, du kan komme det i.

Husk nu at tage billeder af kagerne, så vi kan se. Hvad har du planlagt af kager?

Anmeld

21. juni 2009

linemus

Lige et spørgsmål mere:

Den der mudcake. Kan man bare undlade at komme kaffe i? BM, er det opskriften på Min-Mave.dk du har brugt? Er det egentlig bare en chokoladekage?

Line - der mindes en lignende tråd sidste år, da det var fødselsdagstid   Nu bare lidt mere avanceret...

Anmeld

21. juni 2009

Tynen

Jamen jeg skal i hvert fald lave et par mariehøns..
Hvis det går godt vil jeg måske prøve igloen, nu jeg har bestilt alt det hvide sugarpaste.

Men shit, jeg synes det er kompliceret..
Specielt med alle de slangs der er indenfor faget

Anmeld

21. juni 2009

linemus

Jeg har siddet og læst indlæg i flere timer på min-mave, så nu synes jeg efterhånden, jeg er rimelig godt inde i det. Men én ting er teori, en anden er praksis 

Igloen er altså også fed. Tror bare jeg er en knold til at lave små figurer - eller i hvert fald for utålmodig.

Anmeld

21. juni 2009

Tynen

linemus skriver:

Jeg har siddet og læst indlæg i flere timer på min-mave, så nu synes jeg efterhånden, jeg er rimelig godt inde i det. Men én ting er teori, en anden er praksis 

Igloen er altså også fed. Tror bare jeg er en knold til at lave små figurer - eller i hvert fald for utålmodig.

Ja, den er mega fed!
Jeg har en teori (Igen, man ved jo ikke hvordan det rent faktisk kommer til at fungere..) om at en pingvin kan laves af en lille rund kugle på en aflang rund kugle og så kan man lige skære lidt fødder og næb ud...
Hmm.. Gad vide om jeg fik bestilt orange farve??!

Jeg glemte at nævne at de i Superbest har en hel reol med amerikanske ting.
Bl.a. frostings, icings osv. hvis du mangler lidt inspiration..

Jeg er bare slet ikke inde i det..
Vil gerne lave noget med chokoladebunde, men hvilket fyld passer til??!!
ARGH! - Jeg er helt lost!!!!

Anmeld

21. juni 2009

linemus

Tynen skriver:

Ja, den er mega fed!
Jeg har en teori (Igen, man ved jo ikke hvordan det rent faktisk kommer til at fungere..) om at en pingvin kan laves af en lille rund kugle på en aflang rund kugle og så kan man lige skære lidt fødder og næb ud...
Hmm.. Gad vide om jeg fik bestilt orange farve??!

Jeg glemte at nævne at de i Superbest har en hel reol med amerikanske ting.
Bl.a. frostings, icings osv. hvis du mangler lidt inspiration..

Jeg er bare slet ikke inde i det..
Vil gerne lave noget med chokoladebunde, men hvilket fyld passer til??!!
ARGH! - Jeg er helt lost!!!!

Jeg har tænkt mig at bage den her mudcake og dele i tre til bunde. Så skal der skildpaddecreme og hindbærmousse i. Det tror jeg er godt 

I kage-foraet på min-mave er der øverst nogle tråde, der "sidder fast", hvor du bl.a. kan se trin-for-trin og opskrifter. Der er masser af inspiration til fyld i opskrifter.

Anmeld

21. juni 2009

Loggidut

Er ni lige søde at forklare hvad det er i har gang i her?

jeg fatter ikke en brik af jeres snak...

MUD Cake, iglooer...og MM...hvad sker der lige...det her må kommet et eller andet sted fra.

lidt misundelse, for jeg er bare ved at bage de trationelle kedelige grovboller

Anmeld

21. juni 2009

linemus

Loggidut skriver:

Er ni lige søde at forklare hvad det er i har gang i her?

jeg fatter ikke en brik af jeres snak...

MUD Cake, iglooer...og MM...hvad sker der lige...det her må kommet et eller andet sted fra.

lidt misundelse, for jeg er bare ved at bage de trationelle kedelige grovboller

Vi har snakket om kager i denne tråd:  www.baby.dk/debat/20033pi1/moedre-juli/de-der-sukkerpaste-kager.aspx

Sådan nogle fancy fine sjove nogen, som vi drømmer om at kunne lave selv. Jeg vil gerne lave mariehøns til Signe og Nannas fødselsdag. En lækker lagkage chokoladebunde, skildpaddecreme og hindbærmousse. Uhm. Håber den bliver lige så god som den lyder. Den må også gerne se nogenlunde sådan her ud:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.