Kage-spørgsmål (pastafarver m.m.) - BM og andre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2009

birgittemarie

Tynen skriver:

Kæft, du er SÅ cårny!!!!! 

WAUW!!!

Tak Jeg føler mig også vellykket lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

Lise

Det er sgu godt gået det der BM  Super flot Dino - især med de dino-hudfarvede pletter

Hvor meget farve har du brugt af den mørkegrønne?

Anmeld

21. juni 2009

birgittemarie

Lise skriver:

Det er sgu godt gået det der BM  Super flot Dino - især med de dino-hudfarvede pletter

Hvor meget farve har du brugt af den mørkegrønne?

Tak

Jeg har brugt ca. 3-4 dråber gul og 3-4 dråber blåt. Og jeg lavede omkring 1 kg. sugarpaste og der var vel 100 g. tilovers...

Anmeld

21. juni 2009

Tynen

Kan det godt betale sig at købe farve?
Hvad giver I for den inde på den der engelske side?

Inde på kagekompagniet.dk har jeg nemlig købt sugarpasten i de farver jeg skulle bruge, men det kan da godt være det var en kende dumt i længden
Klik på billedet, for at se et større billede

Anmeld

21. juni 2009

Tynen

birgittemarie skriver:

Tak

Jeg har brugt ca. 3-4 dråber gul og 3-4 dråber blåt. Og jeg lavede omkring 1 kg. sugarpaste og der var vel 100 g. tilovers...

NEJ!!
Du sidder ikke lige og skriver at man snildt kan bruge et kg. sugarpaste på EN kage??!!!

Jeg troede 1 kg. snildt kunne række til en 4 stykker...

Anmeld

21. juni 2009

Lise

Tynen skriver:

Inde på kagekompagniet.dk har jeg nemlig købt sugarpasten i de farver jeg skulle bruge, men det kan da godt være det var en kende dumt i længden

Jeg har lige købt 6 forskellige farver (25 g pr stk) for 125 kr inkl forsendelse fra England (noget jeg fandt på Ebay). Og så vil jeg prøve tricket med de der skumfiduser. Så jeg tror da snildt det kan betale sig...
Ved så ikke hvor mange dråber der er i 25 gram, men der er vel mere end 4...

Anmeld

21. juni 2009

birgittemarie

Tynen skriver:

Det kan godt betale sig at købe farven i England, hvis man selv laver sugarpasten i hvert fald. Og det kan under alle omstændigheder godt betale sig at lave den selv.
Jeg har før købt hos Panduro, men fordi det var så skraldrende dyrt har jeg ikke turdet eksperimentere med noget, så jeg synes, det her hjemmelavede halløj er det fedeste længe!

Men fortvivl ikke! Du skal bare købe dig nogle Marsh Mallows og noget flormelis og så lave mere selv, hvis du nu ikke har nok med dine 3 kilo. Men mon ikke det går?
Og så tror jeg forøvrigt godt, at man sagtens kan indfarve MMF med frugtfarve. Det skal bare i før flormelisen.

Knus B

Anmeld

21. juni 2009

birgittemarie

Lise skriver:

Jeg har lige købt 6 forskellige farver (25 g pr stk) for 125 kr inkl forsendelse fra England (noget jeg fandt på Ebay). Og så vil jeg prøve tricket med de der skumfiduser. Så jeg tror da snildt det kan betale sig...
Ved så ikke hvor mange dråber der er i 25 gram, men der er vel mere end 4...

Oooork ja, der er vel 1 milliard dråber i sådan en bøtte... Eller noget. Man kan i hvert fald slet ikke se, at der er taget af den.
Så det må være noget særligt med rød og sort... Det må være, hvis farverne skal være pang-skarpe.

Anmeld

21. juni 2009

Tynen

birgittemarie skriver:

Det kan godt betale sig at købe farven i England, hvis man selv laver sugarpasten i hvert fald. Og det kan under alle omstændigheder godt betale sig at lave den selv.
Jeg har før købt hos Panduro, men fordi det var så skraldrende dyrt har jeg ikke turdet eksperimentere med noget, så jeg synes, det her hjemmelavede halløj er det fedeste længe!

Men fortvivl ikke! Du skal bare købe dig nogle Marsh Mallows og noget flormelis og så lave mere selv, hvis du nu ikke har nok med dine 3 kilo. Men mon ikke det går?
Og så tror jeg forøvrigt godt, at man sagtens kan indfarve MMF med frugtfarve. Det skal bare i før flormelisen.

Knus B

Har du lige en opskrift på det der sugarpaste i hovedet?

Jesus.. Det er så typsik mig når jeg bliver grebet af stemningen..
Så kan det slet ikke gå hurtigt nok med at bestille

Anmeld

21. juni 2009

birgittemarie

Har du lige en opskrift på det der sugarpaste i hovedet?

Jesus.. Det er så typsik mig når jeg bliver grebet af stemningen..
Så kan det slet ikke gå hurtigt nok med at bestille

Kender det så frygteligt godt...

MMF - Marsh mallow fondant

15 skumfiduser ( dem fra Netto er bedst, men ellers skal det være dem der kan "grilles")

2 spsk. vand

1 spsk olie smags neutral ( jeg har dog brugt alm. og det funger fint )

ca 250 g. flormelis

skumfiduser + vand og olie kommes i en skål, varmes i mikro-ovn ( eller vandbad ) i indtil fiduser er smeltet ( omrøres ca. hvert 30 sek ) det må endelig ikke buller koge, og så er det ellers bare at tilsætte flormelis lidt ad gangen indtil det her konsistens så det kan modeleres, kan opbevares på køl i en pose, så skal det dog lige en tur i mikro i ca 10-15 sek når det skal bruges.

Skal MMF´en farves med frugt farve så er det nemmeste at komme det i inden flormelis, er det pastafarve så skal det æltes i tilsidst.

Brug flormelis eller maizena til at rulle ud med, jeg bruger ren maizena, mens andre foretrækker at bruge halvt af hver, her er det nok noget hvor man prøver sig frem.

Den fandt jeg på Min-mave, tror jeg. Men lav det IKKE i vandbad, hvis du kan undgå det! Det går meget hurtigere i microen. Og pastafarve skal også tilsættes før flormelis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.