MissMona skriver:
Tak for dit indlæg. På en måde var du/I måske en del af den gruppe jeg efterlyste. Og så alligevel ikke, da du jo i og for sig er en del af den gruppe der bliver tilbud ekstra scanninger af lægerne. Jeg forstår godt at du heller vil være tryg end stresset. Men bliver du reelt tryggere af de scanninger du selv betaler for? Er det ikke en kortsigtet tryghed førend du på ny er nervøs indtil næste scanning? Sådan tror jeg det ville være for mig.
Jeg tænker også, - hvis det reelt udgør en risiko at du er stresset, hvorfor tilbyder hospitalet så ikke flere scanninger så du kan føle dig tryg, hvis det skader barnet? ... ja det er blot nogle logiske objektive overvejelser. Men jeg kan SAGTENs forstå dine følelser omkring det. Jeg ville nok have det på samme måde. Hvis jeg havde oplevet det samme som I har.
Træls at familien skal blande sig på den måde. Det må da være uvidenhed. Eller også, enorm stor omsorg for dig, din kæreste og jeres barn. Alt efter hvordan man vinkler det på en god eller en dårlig dag 
Jeg håber alt går præcis som det skal og at I får en dejlig velskabt pige ud af det

Jo det er en kortsigtet tryghed, men den får alligevel lige pulsen ned..
for os siger sygehuset de ikke har ressourcer til at scanne folk der er nervøse.. jeg fik dog på sygehuset at vide at jeg bare skulle ringe til JM eller FG (når jeg var langt nok henne) for så ville de tage hånd om mig..
Hvilket jeg har benyttet mig af.. Synes egentlig det gik ret godt fra MDscanningen indtil uge 25+5 hvor ejg ikke havde mærket lillepigen i 2 dage og hvor jeg havde haft mange og voldsomme plukkeveer.. Jeg kom på FG og hørte hjertelyd og det gik fint. Efterfølgende (den sidste uge) har der været ro på igen. Jeg er ikke som sådan mega nervøs.. Jeg mærker hende og det er fint.

I starten var trygheden meget kort sigtet, hvilket du også kan se på scanningerne. fra uge 7-15 var vi jo til 4 scanninger..
JEg begyndte heldigvis at mærke liv tidligt! og fra uge 19 har jeg mærket hende hverdag undtagen de to dage i uge 25.. Så synes ikke at trygheden har været kortsigtet fra md-scanningen.. og egetnlig heller ikke fra uge 15 scanningen til MD..
Det bliver vist lidt rodet noget af det jeg skriver..
Sammentrækning: Ved mig har bekymringerne og stressen hobet sig op og ved scanningerne har jeg så fået en forløsning. Så der sagtens kan gå de der 5+ uger inden bekymringerne melder sig. Selvfølgelig er der bekymringer, men ikke så man går og stresser helt vildt..Men det ville jeg gøre hvis ikke jeg fik scanningerne.. Så hober det sig nemlig op..
Jeg tror det er en blandning af uvidenhed, omsorg, og frygt.. Der er flere teorier om hvorfor vi mistede. en af dem er desværre at jeg stressede for meget på mit arbejde, havde et for stort arbejdspres... Så derfor er de selvfølgelig meget obs på at det skal jeg ikke have denne gang.. Jeg har ændret meget på det. Men det er sku belastene og hårdt at hver gang man har ondt/er øm (som jo er meget normalt) så begynder de- uh pas nu på, nu hvor det endelig er lykkeds, hun skal jo ikke dø igen.. ARGH.. Altså jeg gider ikke være pakket ind i bobleplast.. JEg vil nyde det her!!!
Mange tak. JEg er sikker på alt går fint fra nu - lige nu ihvertfald.

.. Scanningerne i fremtiden vil jeg dog ikke kunne være foruden..