Frk-Lotusblomst skriver:
Jeg har mistet to gange. En såkaldt MA hvor forteret/den lille dør..
Så i denne graviditet har vi været til følgende:
1. Selvbetalt scanning i uge 7
2. Scanning på hospitalet uge 9 (fik en grundet de to tidligere tab)
3. NF- scanning uge 12/13
4. Selvbetalt trivselsscanning + køn uge 14/15
5. MD-scanning uge 19
Så indtil videre 5 scanninger..
6. VI har så planlagt en selvbetalt 3d/4d scanning i uge 29/30 - så kan vi lige kigge ind til hende igen og se at hun har det godt..
7. Måske køber vi endnu en trivselsscanning så vi lige får set ind en gang mere inden fødslen. - For os er 10 uger længe at gå uden at se hun trives da vi stadig er utrolig bange for at miste hende..
Så det bliver til 6-7 scanninger denne graviditet. Nogen vil synes det er sindssygt og vildt men det er hvad vi behov for. 
Og nej, vi har ingen betænkninger haft ved det.. Selvom vi ved at det måske kan være skadeligt.. Men faktum er at det heller ikke er sundt at jeg går og har det elendigt og stresser og er så bange for at den er død igen'igen.. Selvom mine tab var i uge 10 og jeg nu er i uge 26 så sidder frygten der bare...Så vi er sikre på at det er det bedste for os!
Og vores familier ligeså.. De gør graviditeten til en belastning/sygdom for mig.. Jeg må jo nærmest intet for tænk nu hvis lillepigen dør igen fordi jeg løfter for meget osv.. SUK!..Så alt i alt er scanningerne den bedste løsning for os..
Tak for dit indlæg. På en måde var du/I måske en del af den gruppe jeg efterlyste. Og så alligevel ikke, da du jo i og for sig er en del af den gruppe der bliver tilbud ekstra scanninger af lægerne. Jeg forstår godt at du heller vil være tryg end stresset. Men bliver du reelt tryggere af de scanninger du selv betaler for? Er det ikke en kortsigtet tryghed førend du på ny er nervøs indtil næste scanning? Sådan tror jeg det ville være for mig.
Jeg tænker også, - hvis det reelt udgør en risiko at du er stresset, hvorfor tilbyder hospitalet så ikke flere scanninger så du kan føle dig tryg, hvis det skader barnet? ... ja det er blot nogle logiske objektive overvejelser. Men jeg kan SAGTENs forstå dine følelser omkring det. Jeg ville nok have det på samme måde. Hvis jeg havde oplevet det samme som I har.
Træls at familien skal blande sig på den måde. Det må da være uvidenhed. Eller også, enorm stor omsorg for dig, din kæreste og jeres barn. Alt efter hvordan man vinkler det på en god eller en dårlig dag

Jeg håber alt går præcis som det skal og at I får en dejlig velskabt pige ud af det
Anmeld