Millionvis af scanninger? Hvor mange scanninger fik du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

Snehund

1) Tidlig akut scanning på sygehust pga blødning - uge 8,´. Alt vel fint hjerteblink.

2) Selvbetalt scanning ugen efter, da jeg havde meget svært ved at tro på at det pga forhistore (læs evt på min profiltekst). Alt vek fin vækst.

3) NF alt vel

4) Planlagt MD sidst i november

Regner ikke umiddelbart med at vi skal have flere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

132319

Har stemt 10 eller flere.

Begge gange har jeg været til 4-5 scanninger før uge 12, pga. blødninger.

Derefter NF, kontrol af livmoderhals, MD og igen  2 x kontrol af livmoderhals.

Første gang betalt 3D scanning og anden gang betalt køns/tryghedsscanning og 3D scanning.

Synes det magiske gik lidt af det, da jeg nærmest skulle afsted hver uge 

Anmeld

4. november 2012

Clisolka

MissMona skriver:

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

På forhånd tak for jeres tilbagemeldinger,

Mh MissMona

Jeg blev scannet ca. hver 4. uge - ikke fra starten men fra halvvejs af graviditeten  

Lægerne ville holde øje med mig da jeg havde en journal, hvor det var oplyst at jeg selv var født med 1½ nye  Det viste sig ikke at holde stik (20 år siden jeg fik den besked) 

Fra uge 37 blev jeg scannet 1-2 gange om ugen fordi jeg udviklede graviditetsbetinget sukkersyge, så de skulle holde øje med Isabellas vægt 

Næste gang jeg bliver gravid vil jeg også blive fulgt i hoved og r*v - 1,5 år efter fødslen fik jeg konstateret diabetes type 2 

Jo, det var da meget sjovt at være til scanning så mange gange - men til sidst var det ikke sjovt mere 

Anmeld

4. november 2012

Jibbe

Jeg stemte 3 men jeg har faktisk været til 4.
1 tidlig scanning da min mand ikke kunne være med til nf og jeg ikke ville stå der alene hjemme med en baby der måske ikke var der ( har aborteret før ).
Så var vi til nf og md scanning og så blev jeg scannet i uge 25 hos min læge/gynækolog til den graviditetsundersøgelse der. Tror ikke det skader.

Anmeld

5. november 2012

L83

Jeg fik 3 med min søn som er fra 2004. Den ene betalte vi selv for i uge 28 . Med min datter fik jeg mange pga at de mente hun var for lille til misdannelsen så de ville følge hende hun er fra 2006. Med lillebror som stadig ligger i maven( termin9 marts) har jeg været til 7 scanninger: 1 tidlig uge 6 selv betalt, 3 som lægen har sendt mig til pga jeg har haft en sa og hun vil berolige mig. Nakkefold , kønscanning og så Md

Anmeld

5. november 2012

Kay

jeg var til 5 ingen af dem selvbetalte...

først en hos den læge vi skulle havde været i behandling hos.... hun mente så der muligvis var noget galt... så et par uger efter blev jeg scannet igen og alt var fint  

så var der NF og MD... til MD så de at min moderkage lå og spærede udgangen og at jeg derfor skulle scannes igen i uge 33 for at finde ud af om den havde rykket sig så jeg kunne føde normalt  og det havde den heldigvis 

Anmeld

5. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg er så en af dem der skal til rigtig mange scanninger,næsten gang jeg bliver gravid.

Tror jeg talte mig frem til 17 stk.

1 i uge 6,for at se om der er et foster i sækken.

1 i uge 7 på fertilitetsklinikken,for at se om der er liv.

I uge 12 til NF

I uge 14 kønsscanning

I uge 20 MD

I uge 28 3D

Og fra uge 20 af,skal jeg scannes min. hver 14.dag på hospitalet,frem til jeg har født.

Så vi får rig muligt for at se den lille bøvs,inden den bliver født. 

Der ud over ER det videnskabligt bevist,det IKKE skader,men du kan da finde nogle.der prædiker anderledes.

Men du tror vel seriøst ikke på,at os der venter svært vækstretaderet børn,ville blive scannet 2-5 gange om måneden i fler måneder,hvis det faktisk skadet børnene???

Anmeld

5. november 2012

AnnaK89

MissMona skriver:

Tak for dit indlæg

Hvor gør det mig ondt at høre at jeres første datter var svært hjerneskadet. Jeg håber hun er i trivsel i dag trods sin hjerneskade. Jeg formoder at I under den første graviditet kun fik de 2 alm. scanninger siden det ikke blev opdaget?

Ren nysgerrighed. Her i graviditet nr. 2. Hvad ville I kunne have gjort, hvis fandt ud af der var hjerneskade i uge 26, 30 og 34? Kunne man have formindsket den, eller hvad var årsagen til scanninger i disse uger?

Og hvad kunne man gøre ved vægten? Er det fordi man vurderer at fødselen skal sættes i gang tidligere hvis man ikke tager nok på eller?

Ja undskyld min store uvidenhed, men det ville hjælpe mig til at forstå scanningerne lidt bedre tror jeg

Men tak for dit indlæg

Første gang fik jeg de 2 alm. scanninger og så en i uge 37, så JM var i tvivl om vægten.

Jeg tror mere, at de sene scanninger i 2. graviditet var som en tryghed for os (vi bad dog ikke selv om dem).
Lægerne vidste hvordan vi havde det og hvor nervøse vi var, så tror det var for at vi skulle være helt trygge.

Da jeg havde fået madforgiftning, havde Carolina ikke taget på, der i uge 22 og så under gennemsnittet og man vidste ikke om madforgiftningen havde påvirket hende, så derfor tjekkede de hendes vægt igen i uge 30.
Men ja, tænker da at jeg var blevet sat igang før tid (måske uge 36-38), hvis ikke hun havde taget rigtig på, men det gjorde hun heldigvis og vejede 3780 da hun kom ud.

Anmeld

5. november 2012

HeidiØ

MissMona skriver:

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

Mh MissMona

Jeg fik 4 - NF og MD + 2 selvvalgte hvoraf den ene var kønsscanning i uge 14+ og 3d scanning i uge 29+

Anmeld

5. november 2012

Nitz - <3 David

MissMona skriver:

Hej Piger,

Mh MissMona

Jeg fik 3 scanninger. (+ en 3D/4D scanning som jeg selvfølgelig selv betalte)
Grundern til at jeg fik 3 er at jeg 2 mdr. før havde en spontan abort i uge 10.. Så ville de gerne tjekke hjerteblink i uge 8. Og så var jeg til NF i uge 14. Og gennemscanning i uge 20..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.