Millionvis af scanninger? Hvor mange scanninger fik du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hov fik trykket 3 men fik faktisk 4 i det hele hvis man tæller den med ved gynækologen for at være sikker på jeg var gravid da jeg var 5 uger henne

fik ellers 3 da han til misdannelsesscanningen ikke ville ligge sig så de kunne se det de skulle første gang så fik en ekstra scanning med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var begge gange være til 2 scanninger: nakkefold og md.

Jeg kan forstå, at hvis der er noget galt, at man går til ekstrascanninger, men forstår ikke, at man i utide skal scannes fordi det er hyggeligt, at se den lille.

Anmeld

5. november 2012

Leneur

Jeg fik de 2 obligatoriske scanninger men fik en ekstra md-scanning, da hun ikke vendte rigtigt og det var jo dejligt nok, så vores intuition om en pige blev bekræftet og det er jo altid dejligt at se billeder af de kære små....

Anmeld

5. november 2012

Misser1989

Jeg har stemt 8. Men det kommer an på om jeg føder efter termin, eller før.. Satset på at det kun bliver 7 scanninger!

Bliver scannet hver 4 uge, da de skal holde øje med om han vokser som han skal, da jeg får blodfortyndende medicin

Men må sige at de scanninger hænger mig laaangt ud af halsen nu! Det er fantastisk at få lov til at se baby så tit, men så skal jeg til læge et par dage før, for at få taget blodprøver, som de skal have svar på, når jeg er til scanning og så ellers lægebesøg og jordemorder besøg som normalt.. Puha der er hele tiden noget!

Anmeld

5. november 2012

Camulla

MissMona skriver:

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

På forhånd tak for jeres tilbagemeldinger,

Mh MissMona

Med den første var jeg til de 2 faste i uge 12 og 20 samt en 3D i uge 33. (Fordi vi var nysgerrige) Og med nr. 2 var det det samme Så 3 pr. barn...

Anmeld

5. november 2012

Hulubulu86

Her hvor jeg bor bliver man scannet hver 3uge hele graviditeten.

Anmeld

5. november 2012

Silas&Mille

Første gang fik vi kun en scanning, men der boede vi også i Sverige og der er der andre 'regler' for scanninger.

Anden gang (i DK) fik vi NF og MD

Anmeld

5. november 2012

Annette A

Med vores første barn blev jeg slet ikke scannet, da jeg ikke kunne overskue konsekvenserne hvis noget var galt med barnet. Anden gang modtog jeg de to scanninger man bliver tilbudt og det samme denne gang. Dog har vi her tredie gang været til en ekstra kontrolscanning, fordi man var usikker på om barnet havde for meget væske i blæren. Det så dog fint ud da vi så blev scannet og blev her tilbudt endnu en scanning hvis jeg var mest tryg ved det, men takkede nej da der 99% sandsynlighed for at alt var i orden. Dermed ville vi helst undgå flere scanninger, da jeg egentlig synes det er synd for baby, der altid virker til at blive lidt stresset under scanningerne og man som sagt ikke ved om det er skadeligt med for mange scanninger. Så ville altid "nøjes" med de "obligatoriske".

Anmeld

5. november 2012

Nessie

Jeg har trykket 9, men kan faktisk ikke helt huske hvor mange jeg fik.

Fik en graviditetsskanning omkring uge 7, hvilket er normalt når man har været i behandling.
Blev så tilbudt en ekstra skanning i uge 10, fordi jeg tidligere havde mistet omkring uge 8/9.
Så de normale NF og MD skanninger.

Og de sidste måneder gik jeg hver 14. dag, fordi jeg fik sukkersyge, og de skulle holde øje med om han blev meget stor.

Skulle jeg blive gravid igen, tror jeg at jeg selv vil betale en skanning omkring uge 15, da syntes det var forfærdeligt at skulle gå så lange tid mellem NF og  MD, uden at vide om alt var ok derinde.
JeG har efterfølgende haft 2 SA/MA, så er måske også mere nervøs end gennemsnittet

Anmeld

6. november 2012

Ciss

Jeg fik fire scanninger hver gang.

Første gang: To planlagte scanninger, alt så normalt ud - men så fik jeg begyndende svangerskabsforgiftning og fik i den forbindelse to scanninger til i løbet af de sidste uger.

Vores ældste pige viste sig at være født med problemer i urinvejene, så pga det fik jeg 4 planlagte scanninger i løbet af graviditet nr 2 for at holde øje med udviklingen.

Jeg har aldrig villet betale for ekstra scanninger. I mine øjne er det ikke noget, man gør for sin fornøjelses skyld (selvom det da er spændende at se billederne, sålænge alt ser fint ud...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.