Millionvis af scanninger? Hvor mange scanninger fik du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange scanninger gik du til / ...er det planlagt du skal til?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

11.506 visninger
84 svar
0 synes godt om
4. november 2012

MissMona

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

På forhånd tak for jeres tilbagemeldinger,

Mh MissMona

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

FrkZier

MissMona skriver:

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

Mh MissMona

jeg har indtil videre (er 14+4) været til 5 scanninger, 2 planlagte hos gyn. pga jeg tidligere har mistet, 1 akut fordi jeg blev indlagt efter en besvimelse og så nakkefold og kønsscanning

og nej jeg er ikke bange for det er farligt for fostret

Anmeld

4. november 2012

DitteMarie

Ved begge graviditeter var jeg til de to planlagte scanninger ca. Uge 12 og uge 20. Overvejelserne gik på, at bar jeg på et misdannet foster ville jeg afbryde graviditeten. Heldigvis var alle 4 scanninger fine og det er mine 2 drenge også

Anmeld

4. november 2012

Troldemommi

Jeg var kun til de to man vist altid får tilbudt, nf scanning i uge 12 og midtvejsscanning i uge 21 

Jeg nægter at tro det kan skade den lille.

Monica

Anmeld

4. november 2012

LouiseRH

Jeg var til MANGE scanninger Først en akut TS 9+ pga. en kraftig blødning ,så nf og MD, derudover fik jeg (pga. min alder) en vækstscanning i uge 27, hvor de fandt ud af Isabella ikke voksede som hun skulle, så derfra var vi til scanning 2 gange i ugen indtil hun kom til verden 36+2.

Der er jo mange forskellige grunde til at folk kommer meget til scanning

Anmeld

4. november 2012

_-Kathrine-_

I denne graviditet var jeg afsted til
Tidlig scanning
Nakkefoldsscanning
Kønsscanning
Md scanning
3d scanning - 3 gange, fordi man ikke har kunnet se ham ordentlig, så jeg har fået nye tider, uden betaling.
Så 7 ialt

Og nej, jeg er heller ikke bange for at han tager skade...

Tror der er mange andre ting, fx det man indtager, som børnene ville tage mere skade af

Anmeld

4. november 2012

ekebiv

Hej Piger,

Mh MissMona

i mine første to graviditeter var jeg til de to "normale", nakkefold og MD. i min 3. graviditet betalte jeg selv for en scanning da jeg var 10+5 da jeg havde tid til nakkefold d 22/12 hvilket jeg synes var et rigtig øv tidspunkt hvis der var noget galt (det viste sig at være godtnok da den var gået til 2 uger forinden).
Her i min 4. graviditet betalte jeg også selv for en scanning da jeg var 9+4, udelukkende for at få bekræftet at der var liv denne gang inden vi fortalte det, nu skal jeg til nakkefold på fredag og er mere rolig.

Jeg har min egen teori om at sider som denne gør, at vi kvinder bliver meget meget mere bevidste om at det kan gå galt, hvad der kan gå galt osv. I mine første to graviditeter (2006+2009) havde jeg ikke behov for ekstra scanninger overhovedet men nu hvor man læser så meget og hvor det er så nemt lige at poppe ind og blive scannet benytter man sig nok af det.

Jeg har ikke behov for flere scanninger nu og forstår heller ikke dem der tager til de helt tidlige scanninger (5-6 uge) for der er SÅ meget der kan gå galt endnu.

Anmeld

4. november 2012

MissMona

FrkZier skriver:

jeg har indtil videre (er 14+4) været til 5 scanninger, 2 planlagte hos gyn. pga jeg tidligere har mistet, 1 akut fordi jeg blev indlagt efter en besvimelse og så nakkefold og kønsscanning

og nej jeg er ikke bange for det er farligt for fostret

Ok. Jamen det er der jo ikke noget mystisk ved. Det var jo læge-anbefalede scanninger!

Anmeld

4. november 2012

MissMona

DitteMarie skriver:

Ved begge graviditeter var jeg til de to planlagte scanninger ca. Uge 12 og uge 20. Overvejelserne gik på, at bar jeg på et misdannet foster ville jeg afbryde graviditeten. Heldigvis var alle 4 scanninger fine og det er mine 2 drenge også

Det er også det jeg regner med at skulle hvis alt går som det skal. Dog overvejer jeg en ekstra, lidt senere i forløbet, hvor jeg kunne få min mor og evt. far med. Jeg er adopteret, så de har aldrig oplevet at være til scanning, så det ville være en fin gave at gi synes jeg Hvis de altså er interesserede ;D

Anmeld

4. november 2012

FrkZier

MissMona skriver:

Ok. Jamen det er der jo ikke noget mystisk ved. Det var jo læge-anbefalede scanninger!

kønsscanningen var på egen regning og af ren nysgerrighed hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.