Millionvis af scanninger? Hvor mange scanninger fik du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

MortilCilas

MissMona skriver:

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

På forhånd tak for jeres tilbagemeldinger,

Mh MissMona

Jeg fik 4 scanninger

NF
En scanning til et møde ang min unger alder
MD
3D scanning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

Krussedulle

MissMona skriver:

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

Mh MissMona

I 2 graviditet fik jeg 9 tror jeg..

De første par skanninger fik jeg hos min gyn, da de gerne ville holde øje efter min MA.

Derudover blev jeg skannet da jeg blev indlagt pga dehydrering. Var inde og ude 3-4 gange, og blev skannet hver gang..

Og så til nf og MD! og da jeg var til overtidsvurdering..

Anmeld

4. november 2012

Musse21

Vi har været igennem IVF og har tidligere mistet en del gange så er blevet skannet hver uge frem til nu og er i uge 12

Anmeld

4. november 2012

MissMona

AnnaKJ skriver:

Jeg var til 8
Uge 9, uge 12, uge 16, uge 19, uge 22, uge 26, uge 30, uge 34.

Jeg var til så mange fordi, at vores første datter er svært hjerneskadet. Og vi skulle være sikre på, at der intet var galt med Carolina Så vi blev fulgt tæt og de gennemscannede hjernen hver gang.

Og så fik jeg madforgiftning i uge 21-22, så derfor blev jeg scannet der og i uge 30, for at se om hun kom op på den tabte vægt igen og det gjorde hun

Tak for dit indlæg

Hvor gør det mig ondt at høre at jeres første datter var svært hjerneskadet. Jeg håber hun er i trivsel i dag trods sin hjerneskade. Jeg formoder at I under den første graviditet kun fik de 2 alm. scanninger siden det ikke blev opdaget?

Ren nysgerrighed. Her i graviditet nr. 2. Hvad ville I kunne have gjort, hvis fandt ud af der var hjerneskade i uge 26, 30 og 34? Kunne man have formindsket den, eller hvad var årsagen til scanninger i disse uger?

Og hvad kunne man gøre ved vægten? Er det fordi man vurderer at fødselen skal sættes i gang tidligere hvis man ikke tager nok på eller?

Ja undskyld min store uvidenhed, men det ville hjælpe mig til at forstå scanningerne lidt bedre tror jeg

Men tak for dit indlæg

Anmeld

4. november 2012

simone_jacobsen

MissMona skriver:

Hej Piger,

Mh MissMona

Jeg var til en tidlig scanning, i 6+, pga voldsomme smerter. Så var jeg til NF efterfulgt af MD og i uge 26+ blev jeg sendt til endnu en scanning pga stort symfyse mål, de ville sikre sig at der kun var en.

Jeg har ikke været til selvbetalte scanninger, da jeg personligt syntes det er lidt et overkill..

Anmeld

4. november 2012

MissMona

Tusind tak for alle jeres svar. Nu er der kommet så mange at jeg ikke helt kan følge med i hvem jeg har svaret og ikke har svaret. Så I må bære over med mig.

Umiddelbart virker det til at mange får foretaget en masse ekstrascanninger på sygehusene som er helt relle og lægebegrundede. Der er ikke så mange af dem med mange selvbetalte scanninger som jeg troede. Ihvertfald står de ikke frem her.

Man får foretaget en enkelt eller to ekstra. Udover de alm. lægescanninger. Det var egentlig et mere naturligt leje end jeg havde forventet.

Men der er ikke noget at sige til at jeg læser om rigtigt mange scanninger herinde, for der bliver jo foretaget rigtigt mange ved dem, hvor lægerne skal holde øje med bebserne og graviditeten. Og jeg håber for jer alle at de trives og har det godt og kommer/er kommet ud som de skal!

En ting jeg stadig ikke helt forstår, eller ikke har hørt om før, er hvorfor man får tilbudt ekstra scanning hvis man er ung? Er der nogen der ved det?

Mh MissMona

Anmeld

4. november 2012

LinLin

David: nf, md og 1hjertescan

Adam: nf, md 2x hjerstescan, konsscanning og 3D/4D. Og så en ekstra som faktisk ikke lige kan huske hvorfor

Anmeld

4. november 2012

LMX

Ved de 2 store var NF scanningen ikke opfundet endnu. Blev scannet 1 gang med min søn fordi jeg ventede tvillinger og den ene gik til ret tidligt i forløbet.

Med min datter blev jeg scannet et par gange. I første omgang pga forløbet i min første graviditet og efterfølgende fordi de mistænkte en fejl ved blæren (Der var dog intet)

I denne graviditet er jeg stoppet med at tælle scanningerne
Blev scannet en gang i ugen fra uge 6-12 pga blodstyrtninger. Fik NF med dårligt resultat.

Scanning i forb. med moderkagebiopsi

Scanning i uge ca 16 ift misdannelser og igen MD scanning i uge 21ca

Fremadrettet skal jeg til vækstscanninger i uge 28 og 35. Og det er kun dem der er skemalagte. Der kommer sikkert flere pga svingende blodsukre.

Jeg har ikke købt mig til nogen scanninger selv.

Anmeld

4. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Åh... Jeg har haft mange scanninger.

NF, MD + 2 ekstra på sygehuset. Så blev det opdaget at jeg havde graviditets diabetes, og jeg blev derfor scannet i hvert fald 3-4 gange mere grundet det. Og den aller sidste gang, var et par dage inden termin, fordi de pludselig var i tvivl om det var hovedet eller numsen der vendte ned af

Anmeld

4. november 2012

M (:

Vi skal indtil videre "kun" til de to planlagte (NF og MD), men vi ved jo ikke, hvordan graviditeten kommer til at gå, så nu må vi se, om der kommer flere til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.