Millionvis af scanninger? Hvor mange scanninger fik du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Ved ikke om det tæller med, at jeg også var til en scanning grundet abort? Fik ikk billederne derfra, da de var ude af systemet da jeg ønskede at få hende alligvel nogle uger efter

Jeg fik 2, NF og MD

Jeg havde desværre ikke råd til en 3D scanning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

twinny

15 eller 16 alt i alt. :-) alle betalt af sygehuset, men på grund af tvillinger. Også fordi de lå på mine urinveje.

Anmeld

4. november 2012

Steinbrenner

Jeg har i mine 3 graviditeter ikke betalt for nogen scanninger

Med min største søn fik man ikke tilbudt NF scanning, men jeg kom til MD scanning og så en ekstra hjertescanning

Med min mindste søn var jeg til Nf, MD og så en ekstra scanning da jeg var 42+ uger henne hvor de skulle se om der var mere fostervand, det var der så ikke, så jeg blev sat igang med det samme

I denne graviditet har jeg været til NF, MD og en ekstra scaning i uge 24+ da jeg danner antistoffer mod pigebebs blodtype, det er ikke planlagt at jeg skal have flere men man kan jo aldrig vide

Jeg har aldrig hørt om at det skulle være skadeligt for barnet at blive scannet men det skal jeg da lige have forhørt mig om ved næste JDM besøg.....

Anmeld

4. november 2012

Moma

2 i den første og 3 i den sidste graviditet. Da jeg var gravid første gang, blev man ikke tilbudt NF. Fik en tidlig scanning pga blødning og senere en "alm" MD scanning. 

I den sidste fik jeg en NF og en MS scanning men ind i mellem, købte vi os til en 3D/4D scanning, fordi jeg ind i mellem mistede. 

Anmeld

4. november 2012

Tona

MissMona skriver:

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

På forhånd tak for jeres tilbagemeldinger,

Mh MissMona

Da jeg ventede Amanda gik jeg kun til dem som sygehuset anbefalede hvilket var 2 ud over de normale.

Denne gang skal jeg gå til virkelig mange, og det er igen på sygehusets anbefaling. Ud over det har vi valgt at skulle til en ekstra som vi selv vælger nemlig en kønsscanning da det tilsyneladende er enormt svært for sygehuset at se vores barns køn når de scanner. Men nej jeg forstår heller ikke at man vil bruge penge eller tid på enorme mængder af "unødvendige" scanninger på egen hånd. Men jeg tænker at det må folk jo selv om, det ene behov kan jo være lige så godt som det andet og det er jo hyggeligt at se den lille blob i maven.

Jeg er ikke som sådan bange for at det er skadeligt, for nu har det været anvendt i så mange år uden nogensinde at være påvist nogen skadevirkninger. Jeg tror dog heller ikke at det skal overdrives. Jeg har det bedst med at holde mig til de scanninger som sygehuset foreskriver (og i denne graviditet er det så også rigeligt!)

Anmeld

4. november 2012

Rsa

MissMona skriver:

Hej Piger,

Jeg synes det er helt vildt så mange scanninger jeg læser om herinde, det er jo ikke så underligt, for det er jo normalt at blive scannet, men hvad jeg ikke helt forstår, er at folk bliver scannet så tidligt og så mange gange... Måske er min fornemmelse bare helt forkert, men det virker som om folk går til rigtig mange scanninger i løbet af deres graviditet... sååå hvor mange scanninger gik du til?

Jeg mener, så vidt jeg kan læse er det ikke påvist at det er skadeligt for embryoet/fosteret/barnet, men det er heller ikke påvist at det IKKE er skadeligt, så havde/har I ingen betænkeligheder ved at blive scannet mange gange?

Jeg ved selvfølgelig godt at det kan være nødvendigt mht. sygdomme og tjek der anbefales af lægen at få gjort, så mine spørgsmål er mere rettet imod dem så går til en masse scanninger uden det er nødvendigt!?!

Mh MissMona

Jeg blev scannet ca. 8 gange og har stemt 8 - fik alle de skanninger, da der var bekymring om mit barn var for lille ved 20. Ugers skanningen og fik derefter tjekket op på det 5-6 gange, da min datter blev ved med at være lille - for lille mente de på fødeafdelingen....

Derfor fik vi så mange skanninger!

Og min datter var heldigvis sund, rask og 300 g større, end antaget, ved fødslen

Anmeld

4. november 2012

hesøth

1 pr graviditet. Alle tre gange valgte vi NF-scanningen fra fordi, jeg ikke var i risikogruppen. Så vi fik kun en MD-scanning.

Det var fint ...

Anmeld

4. november 2012

4xGreve

MissMona skriver:

Hej Piger,

Mh MissMona

Jeg tror jeg har været til 10 + pga. Risiko for for tidelig fødsel (fødte første gsng i uge 26+1) og det var de fleste gange både af mave og livmoderhalsen. 

Der var en i uge 6 ca. Pga. De var bange for graviditet uden for livmoderen.

Så igen i uge 12, 15, 20 også var det derefter ca. Hver 14 dag plus de akutte og blev i uge 30 indlagt ds jeg evt. Var i fødsel og der blv jeg også tjekket og igen i uge 32, 34 og 37 mener jeg, jeg var også inde på fødegangen torsdag d. 9 feb. Fordi jeg blødte og jeg syntes jeg blødte en del, fik kørt strimmel samt scannet men vi tog hjem igen da intet tydet på jeg var i fødsel og d. 10 feb kl. 04.20 om natten er bettemand født. 

Jeg vælger at tro det ikke er skadeligt, og vælger bare at nyde det! 

Anmeld

4. november 2012

Gardenia

MissMona skriver:

Hej Piger,

Mh MissMona

Jeg kan ikke huske om det var 3 eller 4, men det var i den retning. Bryder mig ikke rigtigt om berøring, nøgen hud, fremmede, sygehuse og alt muligt andet ved de konsultationer, så det passede mig fint. Min dreng var sprællevende inde i dybet, så han samarbejdede heldigvis også.

Set bort fra dem der har mange scanninger af medicinske grunde, det er vel de scanninger som det offentlige stiller til rådighed efter jms vejledning, så mener jeg man skal passe godt på med at scanne sig selv ind i en falsk tryghed. Vi vil så gerne have magt over alle situationer og det får mange igennem et hav af scanninger.

Jeg er så heller ikke fortaler for nogen private sundhedsklinikker af nogen art overhovedet, det hjælper nok ikke på det

Anmeld

4. november 2012

DitteMarie

MissMona skriver:

Det er også det jeg regner med at skulle hvis alt går som det skal. Dog overvejer jeg en ekstra, lidt senere i forløbet, hvor jeg kunne få min mor og evt. far med. Jeg er adopteret, så de har aldrig oplevet at være til scanning, så det ville være en fin gave at gi synes jeg Hvis de altså er interesserede ;D

Det vil helt sikkert være et hit for d kommende bedster Du kan jo købe en scanning på en privat klinik til en hver tid. Dog skal du nok ikke alt for langt hen i graviditeten, så kan det nemlig være svært at se hele barnet på skærmen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.