Er så ked af det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

baby012

Tin skriver:

Det har du fuldtændig ret i.

Men hvis en vil have barnet og en ikke vil....så er man jo ikke helt enig om hvad en familie er!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

Maja88

Tin skriver:

Det har du fuldtændig ret i.

Men hvis en vil have barnet og en ikke vil....så er man jo ikke helt enig om hvad en familie er!

tænker bare der er en grund til der er blevet brugt beskyttelse...

så er ts klar på at skulle være alene mor til 3 hvis den ender derude..siger jeg ikke den gør,men risikoen er stor i mineøjne

Anmeld

17. oktober 2012

Marts<3

Gardenia skriver:

Hold da fast nogen stride kvinder jeres mænd bor med? Man får jo helt ondt af dem

Der skal 2 forældre til at lave en familie, det er ikke kun mor der gør et barn lykkeligt. Hvordan ville i selv have det hvis i blev tvunget ind i, ja noget som helst egentligt?

TS - jeg forstår slet, slet ikke du overhovedet overvejer at gå imod hans ønske. Hvad hvis du ente som enlig mor til 3, uden din kærlighed, bare fordi du ikke kunne få dig selv igennem en abort? I har 2 børn og er åbenbart lykkelige nok til at blive gravid trods beskyttelse?
Kærlghed er sgu ikke en selvfølge, det er noget man er heldig at finde og skal arbejde for at beholde. Jeres 2 børn er heldige at de har jer samlet under et tag.

Dejligt indlæg, er meget enig...

Anmeld

17. oktober 2012

jydeinden

Gardenia skriver:

Hold da fast nogen stride kvinder jeres mænd bor med? Man får jo helt ondt af dem

Der skal 2 forældre til at lave en familie, det er ikke kun mor der gør et barn lykkeligt. Hvordan ville i selv have det hvis i blev tvunget ind i, ja noget som helst egentligt?

TS - jeg forstår slet, slet ikke du overhovedet overvejer at gå imod hans ønske. Hvad hvis du ente som enlig mor til 3, uden din kærlighed, bare fordi du ikke kunne få dig selv igennem en abort? I har 2 børn og er åbenbart lykkelige nok til at blive gravid trods beskyttelse?
Kærlghed er sgu ikke en selvfølge, det er noget man er heldig at finde og skal arbejde for at beholde. Jeres 2 børn er heldige at de har jer samlet under et tag.

må melde mig enig her... jeg forstår slet ikke at man kan tvinge sin mand til at få et barn som ikke er ønsket.. det er mig noget uforstående ( og nej siger ikke at det er tilfældet for TS, men er der åbenbart mange herinde som mener, stakkels mænd )

Anmeld

17. oktober 2012

Camilla30

Øv en hård situation for dig at stå i.

Jeg tror der er muligheder for at I beholder barnet, når din mand allerede har sagt, at han gerne vil have et barn mere med dig på 'et tidspunkt', så er der da en lille åbning ift. hvis han meldte ud at han aldrig ville have flere børn. Jeg synes også det er lidt hårdt for dig, at der er lagt op til, at beslutningen ligger primært hos dig, når han siger at han 'helst' vil vente, det er at gå lidt passivt til sagen fra hans side mener jeg.

Jeg er ikke tilhænger af, at den ene part vælger noget så stort, som jo får store konsekvenser for familien og parforholdet, men jeg hører heller ikke din mands udmelding som en direkte afsvisning og hvis det var mig ville jeg nok finde et godt roligt tidspunkt uden børn og snakke det hele rigtig godt igennem igen.

Flere skriver til dig, at du kan fortryde det resten af dit liv, hvis I vælger abort. I min verden er det et ugyldigt argument, for det er jo et vilkår vi står i hver gang vi træffer et valg om noget, vi kan ikke altid vælge ud fra hvad der ser rigtigt ud for os om 20 eller 50 år, og er derfor altid nødt til at træffe beslutninger på baggrund af hvordan vores liv, familie, trivsel, overskud og muligheder ser ud lige NU, hvor valget skal træffes. 

For mig lyder det til, at der er en rimelig godt sandsynlighed for at I ender med at vælge den lille - som en fælles beslutning

Held og lykke med det hele, og pas godt på dig!

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

17. oktober 2012

Frk. Himmelblå

jydeinden skriver:

må melde mig enig her... jeg forstår slet ikke at man kan tvinge sin mand til at få et barn som ikke er ønsket.. det er mig noget uforstående ( og nej siger ikke at det er tilfældet for TS, men er der åbenbart mange herinde som mener, stakkels mænd )

Hvis alternativet er abort mod kvindens ønske, hvad så????

Og nej, bare fordi, vi har en anden holdning til emnet, så er vi da ikke nødvendigvis stride over for vores mænd! 

Anmeld

17. oktober 2012

Gardenia

Frk. Himmelblå skriver:

Og nej, bare fordi, vi har en anden holdning til emnet, så er vi da ikke nødvendigvis stride over for vores mænd! 

Jo, det er stridt at forlange at han bare hopper ombord. Især når det altid er "ondt" imod kvinden at hun skal igennem en abort. Det er bare ikke ligeså "ondt" mod manden at påtvinge ham et ansvar han så tydeligt har sagt fra overfor - de brugte beskyttelse.

Der er en tendens til at kvinden bare kan trumfe sin holdning igennem. Det kastrerer altså vores mænd til punktet hvor de ikke kan andet end at holde godt fast og følge med. Det er så absolut ikke længere "A man's world" - idag er kvinden berrettiget til alt, bare fordi vi har fået ligestilling.

Jeg forstår stadig ikke at man tør satse sin kærlighed på den måde. Det er en meget egoistisk tilgang til livet - vil du mig så gør du som jeg siger!

Anmeld

17. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Gardenia skriver:

Jo, det er stridt at forlange at han bare hopper ombord. Især når det altid er "ondt" imod kvinden at hun skal igennem en abort. Det er bare ikke ligeså "ondt" mod manden at påtvinge ham et ansvar han så tydeligt har sagt fra overfor - de brugte beskyttelse.

Der er en tendens til at kvinden bare kan trumfe sin holdning igennem. Det kastrerer altså vores mænd til punktet hvor de ikke kan andet end at holde godt fast og følge med. Det er så absolut ikke længere "A man's world" - idag er kvinden berrettiget til alt, bare fordi vi har fået ligestilling.

Jeg forstår stadig ikke at man tør satse sin kærlighed på den måde. Det er en meget egoistisk tilgang til livet - vil du mig så gør du som jeg siger!

Jamen, du svarer ikke på mit spørgsmål?

Hvis kvinden ønsker barnet, er det så bedre, at hun får det fjernet mod sit ønske. Altså underlægger sig et medicinsk og smertefuldt indgreb for herefter at skulle bearbejde sine psykiske men sammen med den mand, der pådrog hende "skaden"? - Er det opskrften på en sund familie?

Jeg mener ikke, at ligestilingen har "sejret ad helvede til"! Jeg mener, vi fortsat har meget til gode på den front...

Anmeld

17. oktober 2012

baby012

Gardenia skriver:

Undskyld, men hvad fanden har ligestilling med det at gøre????! 

Mænd har ALDRIG kunne tvinge en kvinde til abort, så vift jeg ved, fik vi ligestilling INDEN fri abort ? 

Hvis dette er hendes ønskebarn, og de HAR AFTALT FÆLLES at de vil gave et barn mere... Så må jeg sku indrømme, at den der undskyldning eller hvad fanden det er med at han ikke vil LIGE NU, den holder ikke, det er jo nemt nok for manden at bede om abort, det er ikke ham der skal tage livet af sit ønskebarn, det er kvinden! Og det er hende der står med de psykiske lidelser, og måske endda fysiske hviS et eller andet går galt og det resultere i steril ! 

Sagen havde i mine øjne været en anderledes hvis Han havde givet udtryk for at han ALDRIG ville have flere børn.. Det er altså ikke sikkert at det kommer til at ske .. Og et barn er bare ikke noget man returnere og siger vi venter lige lidt, er det først væk, så kommer det aldrig igen... 

synes ikke det er ligestilling som er problemet, men kvinder\mænd der misbruger fri abort som prævention .. 

Anmeld

17. oktober 2012

jydeinden

Frk. Himmelblå skriver:

jeg siger ikke at man som udgangspunkt Skal have en abort, men heg siger at min holdning er at jeg synes at det er enormt egoistisk og dels forlange at manden bliver og derudover at forlange/ forvente at ens mand pr automatik bare vil vænne sig til endnu et barn. jeg synes jo at hvis man vælger at få et barn med en menneske så bør man som udgangspunkt være enige, og hvis ikke så må man enten berede sig på at blive single,eller også få en abort.. jeg går absolut ikke ind for tvungen faderrolle :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.