Øv en hård situation for dig at stå i.
Jeg tror der er muligheder for at I beholder barnet, når din mand allerede har sagt, at han gerne vil have et barn mere med dig på 'et tidspunkt', så er der da en lille åbning ift. hvis han meldte ud at han aldrig ville have flere børn. Jeg synes også det er lidt hårdt for dig, at der er lagt op til, at beslutningen ligger primært hos dig, når han siger at han 'helst' vil vente, det er at gå lidt passivt til sagen fra hans side mener jeg.
Jeg er ikke tilhænger af, at den ene part vælger noget så stort, som jo får store konsekvenser for familien og parforholdet, men jeg hører heller ikke din mands udmelding som en direkte afsvisning og hvis det var mig ville jeg nok finde et godt roligt tidspunkt uden børn og snakke det hele rigtig godt igennem igen.
Flere skriver til dig, at du kan fortryde det resten af dit liv, hvis I vælger abort. I min verden er det et ugyldigt argument, for det er jo et vilkår vi står i hver gang vi træffer et valg om noget, vi kan ikke altid vælge ud fra hvad der ser rigtigt ud for os om 20 eller 50 år, og er derfor altid nødt til at træffe beslutninger på baggrund af hvordan vores liv, familie, trivsel, overskud og muligheder ser ud lige NU, hvor valget skal træffes.
For mig lyder det til, at der er en rimelig godt sandsynlighed for at I ender med at vælge den lille - som en fælles beslutning 
Held og lykke med det hele, og pas godt på dig! 
Hilsner fra Camilla.
Anmeld