Er så ked af det.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Gardenia skriver:

Nu er det noget der er blevet påpeget i adskillige debatter at kvindens fortolkning af ligestilling får moderne mænd til at genoverveje deres rolle som mænd. Ikke min opgave at du skal følge med debatten rundt omkring, kvinden er i sandhed blevet en faktor der ikke er til at overse. Og føler vi os trådt på kan vi altid give igen. Og du er jo selv så glimrende med til at holde det i hævd, kvindens valg er hendes eget mens mandens valg udelukkende er egoistisk, snævertsynet, grundlagt i frygt og på ingen måde velovervejet. Kvinden kan altid overskue en situation objektivt og have det køllige overblik og manden er så den snu rotte der lokker kvinden ind i afgrundens dybe mørke. Det kan bare aldrig være kvinden der har stirret sig blindt på en mulighed og lukker fuldstændigt ned for fornuft - for det gør kvinder bare aldrig.

Jeg tror du læser mine indlæg som du vil, jeg er ikke snævertsynet. Jeg anerkender det er ligeså meget kvindens ret at føde børn som det er mandens ret at takke nej. Jeg ville give TS et andet svar end "Det skal han bare lige vænne sig til". Og jeg forstår stadig ikke vi kan have så mange kvinder der er villige til at satse sin kærlighed på at få sin vilje.

Jo, det er egoisme at blive mor. Altid vil det i første omgang handle om en selv, den forplantning. Som barnet kommer til og bliver ældre flyttes fokus muligt, men det at lave baby sammen er kun for en selv. 

Vi skal da alle kontinuerligt (gen)overveje vores roller. Både som mænd og kvinder. Individ og kultur hænger uløseligt sammen, og det faktum er som sådan hverken på kvindens eller mandens side.

Jeg bryder mig ikke om din påståelighed omkring min følgen med i "debatten". Jeg følger om nogen med i dette emne. Har såmænd en kandidatgrad i det... - Bare for at starte et sted. Men det er da ikke umuligt, at jeg søger mine informationer et andet sted, end du. Debat foregår jo på mange plan.

Her er et emne, vi aldrig bliver enige omkring, og det synes jeg naturligvis er ærgerligt, men jeg har det respekt for friheden til at have sin egen mening.

Tak for "kampen".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

Gardenia

Ciss skriver:

Hvis det handlede om økonomi eller noget andet, tror jeg, man kunne stille det op, som du gør.

Nu handler det om børn, følelser, forplantning, instinkter og en hel masse andet i tillæg.

Det er ikke en udgift, man stopper. Det er et barn i tilblivelse. Det gør en forskel. Jeg tror ikke, der kommer noget godt ud af at fornægte den side af sagen. Abort har altid været omstridt. Det er der en grund til. Abort er ikke en enkel løsning på et hverdagsligt problem. Jeg synes, det er rigtig godt, at muligheden findes efter gældende regler i dag. Men at kalde folk egoistiske, fordi det ikke er en løsning, de kan gå ind for, synes jeg er at trække det for langt. Det kan aldrig blive en pligt at vælge abort.

Jeg tror godt nok du skal læse mine indlæg igen før vi to kan fortsætte den her samtale.

Abort er en mulighed om du vil det eller ej. Uanset hvordan kvinden godt kunne tænke sig verden var skruet sammen så tror jeg måske der skal mindes om at mænd altså også er skabninger med et følelsesliv der fuldt ud matcher kvindens. Det er såmænd kun det der er min pointe midt i koret af jer kvinder der ser rødt bare der er en der vover at tænke uden for boksen. Der skal 2 til at lave et ønskebarn, ikke kun en kvinde.

Anmeld

18. oktober 2012

Ciss

Gardenia skriver:

Jeg tror godt nok du skal læse mine indlæg igen før vi to kan fortsætte den her samtale.

Abort er en mulighed om du vil det eller ej. Uanset hvordan kvinden godt kunne tænke sig verden var skruet sammen så tror jeg måske der skal mindes om at mænd altså også er skabninger med et følelsesliv der fuldt ud matcher kvindens. Det er såmænd kun det der er min pointe midt i koret af jer kvinder der ser rødt bare der er en der vover at tænke uden for boksen. Der skal 2 til at lave et ønskebarn, ikke kun en kvinde.

Beklager, jeg har på intet tidspunkt ønsket et skænderi - eller at ødelægge tråden for TS.

Hvis du læser, hvad jeg har skrevet, vil du se, at jeg helhjertet støtter de gældende regler for abort. Jeg er ikke abortmodstander, jeg er modstander af abortpligt.

Vi kommer næppe til at blive enige, og jeg tror ikke, at detteher hjælper TS i det hele taget.

Til TS: håber, I finder en god løsning.

Anmeld

25. oktober 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Sidder og kigger på mine to børn og kan ikke forstå manden ikke vil have den lille spire der vosker inde i maven, jeg er ikke ret langt henne og manden har sagt at han gerne vil have én mere, men at han ikke magter det lige nu

Jeg er så ked af det, splittet og magter ikke af det er MIG der (måske) skal ind og tage livet af den lille spire - for mig er det endnu et ønskebarn....

Hvad skal jeg dog gøre

Jeg vil bare sige, at jeg har tænkt meget på dig siden du oprettede dette indlæg. Jeg håber du har det godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.