Gardenia skriver:
Jeg kunne jo vende den rundt? Hvad er det for en måde at lave familie på når den ene part tydeligt har sagt fra og den anden bare tvinger? Det er vel ligeså meget psykisk skade at man påtvinger en mand et ansvar han har takket nej til? Hvad med barnet? Skal det vokse op med en far der er distanceret fordi mor ikke kunne overskue en abort?
Abort er ikke lig med smertefuldt medicinsk indgreb, kvinden får tilbudt smertelindring og kan med lidt vilje komme videre uden nævneværdige problemer. Det er der altså tusindvis af kvinder der gør hver eneste dag, der er ingen grund til at hive kanonerne frem fordi man er uenig.
Ligestillingen i den vestlige verden er en forkvaklet størrelse. Det der var meningen at vi skulle blive lige gennem, er nu blevet en ret øm bevægelse der primært går ud på at få frataget alt mandighed fra vores mænd, fjerne alt medbestemmelse over egen tilværelse og gud nåde og trøste den der tør stille sig mod. For så bliver der hevet ord som "overgreb" "psykisk skade" og "tvang" frem - hvilken mand ville gøre sig skyldig i det.
Ja det er meget bedre at kvinden får fjernet forsteret så de kan se hinanden i øjnene bagefter. Især når der er børn involveret i billedet - familien handler altså ikke kun om kvinden.
Det var ellers ikke så lidt af en påstand. Hvor har du det fra? Er det ikke blot dine egne fordomme, der gør sig gældende her?
Ligestilling handler jo netop om lige muligheder for BEGGE køn. Ellers er det ikke ligestilling.
...
Og jeg forstår ikke rigtigt, at du mener, at en kvinde kun kan se sin mand i øjnene "bagefter", hvis hun går med på hans ønske? Skal hun ikke også se sig selv i øjnene? Og hvad ser han, når han ser hende i øjnene? En person, han har svigtet? Det er da ikke godt.
Jeg siger ikke, at det er ideelt at få et barn, som faderen ikke ønsker sig, men jeg tillader mig altså at påpege, at med din argumentation, så har kvinden pligt til at overveje abort, når hun bliver gravid, - og hvad blev der så af den ligestilling, som, du mener, er gået for vidt?
Det er jo ikke af egoisme, at en kvinde vælger at blive mor.
Jeg må indrømme, at jeg synes, din holdning er meget skrap og noget snævertsynet