Gardenia skriver:
Det er jo nemllig lige præcist der problemet er, det her handler jo slet ikke om ligestilling. Jo, kvinden har nu bestemmelsen over liv og død, konsekvenserne for begge parter ligger udelukkende i hendes hænder og mandenkan ente være et dumt svin og takke nej, være et dumt svin og forsvinde eller være et dumt svin overfor sig selv.
Siger igen: Stakkels, stakkels jeres mænd. Mage til amputeret skare skal man godt nok lede længe efter - får han nøglen til huset? Kontokort? Indkøbsliste? Tager han selv tøj på om morgenen? Ja, jeg gør nar af dig.
Undskyld igen, men må åbenbart gentage mig selv, den fes vist ikke rigtig ind første gang...
(VI FIK LIGESTILLING INDEN FRI ABORT SÅ VIDT JEG VED )
manden har aldrig kunne bestemme over hvad der skulle ske med barnet, for dengang fjernede man ikke bare børn .. er selv et længe ventet ønsksærbarn, det er min søster ikke, men hun er elsket mindst ligeså højt..
Jeg har selv et barn som ikke er ønsket af faren, men barnet er ønsket af mig, og barnets "far" ser ikke barnet.. men mit barn er elsket og ønsket af så mange andre menesker, bla. Min mand som har taget fader rollen helt til sig..
Jeg tvang ikke min x til at blive far, og det kan man aldrig tvinge en mand til... Han har muligheden for st vende ryggen til, og så bare lade det være morens barn.. Ja de står som far på papir, men der skal mere end en klat sæd til at være far..
det er kvindes krop, så hvordan skulle man gøre manden medbestemmende ?? Ved at tvinge en kvinde til abort??
det kan være en farlig processe, jeg har en veninde der nu hænger på mandens "ønske" barn... Han ville have det, hun ville ikke men gik med på den for hans skyld... Han har gidet at se barnet fire gange i det 5 årlige liv barnet har haft...
Kan godt være du har ondt af min mand, men Gud hvor har jeg ondt af din ...
tænk at bo sammen med en kvinde (hvis i da gør det) som er så snæversynet, påståede, og ubehagelig at diskuterer med... Ja, jeg gør nar af dig.