Frk-Lotusblomst skriver:
Bliver nødt til at komme ud med mine tanker...Eller hvad man skal kalde det...
Jeg er gravid, 18+2, med ønskebebs, en lille pige.. Som mange af jer sikkert ved, mistede vi desværre 2 gange inden denne graviditet..
Jeg burde være glad.. jeg burde være LYKKELIG!! Jeg burde være overgearet af ren sprudlende energi over at være gravid..
- Virkeligheden er dog en anden... Jeg er såååååå bange....
Bange for at det pludselig skal blive opdaget at det er gået galt igen.. Ingen hjerteaktivitet.. Bange for om der er noget galt med hende, så vi skal tage et svært valg..Virkelig mange for at miste hende...
Når folk siger tillykke med skinger stemme til min kæreste og jeg og han kommer i den der overgearet lykketilstand står jeg bare og trækker forsigtigt på smilebåndet..Føler folk tror jeg ikke ønsker dette.. men det gør jeg jo...Prøver engang imellem at virke overgearet, alt imens tankerne og følelserne løber af med mig indeni.. *PAS NU PÅ MED AT GLÆDE DIG FOR MEGET""* Jeg er bare sååå bange for at knytte mig til hende.. Bange for at tro på det.. Bange for at blive til grin igen.. 
Og jeg SKAMMER mig forfærdeligt over det...
Har netop lagt 30 min på sofaen hvor der har været gang i lillepigen.. Men hver gang hun så er stille igen tænker jeg: "Var det nu også hende, pas nu på med ikke at tro for meget for du bliver så meget til grin når i til MD-scanningen opdager hun har været "gået til" siden uge 16.. "..
Min kæreste er hurtigt ude med indkøb og indretning. Vi havde købt mange ting mellem de mislykkede graviditeter og nu er vi faktisk næsten færdige.. Han har samlet møbler osv. der står klar på værelset.. Jeg hopper bare med på det, men det trækker indeni mig.. Tænk nu hvis det heller ikke går denne gang..
Så får jeg tankerne - er jeg overhovedet klar til det her? Kan jeg magte at blive mor? Tvivlen overvælder mig?! og når tankerne har lagt sig, tænker jeg: Gad vide om hun nu dør, fordi jeg har haft de tanker...- Skal jeg straffes for det...
Alt hvad jeg gør og tænker analyserer jeg til om det kan påvirke graviditeten så vi igen mister........ Jeg håber den snartkommende MD-scanning kan give mig noget ro.. At den viser alt er ok.. At jeg der kan begymde at knytte mig til det skønne væsen der vokser indeni mig.. Gud hvor ejg skammer mig... 
Hvorfor skal jeg være såååå bange.......
Sidder med tårer i øjnene, for det er hårdt at skrive dette.. En erkendelse af at tabene stadig sidder tungt i mig på trods af at jeg troede alt ville blive godt når jeg blev gravid igen.. Men frygten sidder i mig og skaber mere distance mellem os end bånd... :/
Alt imens min lille livlige pige giver mig nogen kærlige puf i mavsen og jeg så alligevel trækker på smilebåndene og ligger hånden på maven...Og så kommer den der lille "stemme" igen og siger. *Pas nu på, for er det nu virkelig hende*...
Vil ikke så meget med dette.. Nok bare få det ud..
Jeg har ikke prøvet at miste (fuck hvor må det være hårdt), men jeg var igennem en operation og 4 IVF forsøg før det efter 2 år lykkedes at blive gravid.
Jeg var så bange for at miste. Og da jeg omkring uge 18 begyndte at få ekstremt mange plukkeveer blev den frygt bare værre og værre. Indtil jeg nåede hen omkring de 2 sidste måneder, hvor jeg bare kunne slappe af og nyde det.
Dine følelser er HELT normale og forståelige.
Og en anden ting. Da min dreng så kom til verden, fik jeg slet ikke den der altoverskyggende kærlighedsfølelse som folk snakker om. Jeg var nok lidt i chok - voldsom bristning, manglende søvn, problematisk amning o.s.v. Jeg havde svært ved at forholde mig til min søn og jeg var sikker på at han kunne mærke hvordan jeg havde det.
Jeg havde det virkelig dårligt den første måned, indtil jeg fik snakket med min SP om mine følelser. Hun sagde at det er meget normalt og at det er endnu mere normalt hos kvinder der har haft svært ved at blive gravide.
Og så kom moderfølelserne og den helt vilde kærlighed bare væltende!
Det var en lang smøre, men jeg ville bare lige sige at det altså også er helt normalt hvis nogle af de øv-agtige følelser følger med dig, også i tiden efter du har født.