"Forbudte tanker og følelser" - Intenst at være gravid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

Mariekiksen skriver:

Årha smukke. Det lyder umiddelbart rigtigt hårdt at du går med sådanne tanker, men tror der er mange der har dem. Så du skal ihvertfald ikke skamme dig eller føle dig alene. Ydermere tror jeg det er helt naturligt at tænke som du gør, når nu du netop har mistet 2 gange før. Helt naturligt distancerer du dig lidt for at undgå at blive skuffet/såret. Det er en slags forsvarsmekanisme, fordi du før har følt smerten. 

Jeg kan kende det selv for vi fik et chok, da vi fik atvide at vores lille pige har spalte og det har gjort jeg distancerede mig lidt for det hele, næsten som du, for al min sygdom der altid har forfulgt mig har også gjort mig ret pessimistisk. Tænkte der nok kom mere og var sur, ked og frustreret. Syntes dog jeg er kommet ud på den anden side nu efter at have været rigtig ked af det en uge. Så sagde jeg til mig selv at det tjente ikke nogen og det gad jeg bare ikke... Du kunne måske prøve det samme, vende al den pessimisme til positive tanker. Du er nået så langt, du mærker liv, din kæreste og familie er glad så det skal du fandme også have lov til at være! 

Hjælper det ikke syntes jeg du skal prøve at snakke med lægen om det. Han/hun vil uden tvivl forstå det efter det du har været igennem og vil nok henvise dig til et par samtaler... Kan være det så kan hjælpe dig.... 

Men prøv med de positive tanker, de kan gøre SÅ meget. 

Og så jeg sikker på jeres lille bebs er helt sund og rask og perfekt. Det vil MD bekræfte! 

Rigtig meget held og lykke. Hold hovedet højt! 

Mange tak søde..
Kan godt forstå din bekymring og synes det er flot du ahr fået vendt det..

Jeg prøver og prøver at vende det om til noget positivt, men der går ikke længe før frygten er der og pessimismen.. suk..
Håber virkelig md scanningen fredag kan give lidt ro!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Åh GUD hvor jeg forstår dig!!!!

Jeg aborterede selv spontant lige før nakkefoldsscanningen for knap 3 måneder siden og har før det gennemgået en biokemisk graviditet. Jeg er allerede gravid igen, men det er meget tidligt og jeg kan slet ikke være rigtigt glad.

Jeg var ovenud lykkelig, da jeg så den ekstra streg på testen, men nu glider det hele tiden over i bekymring og ængstelse. Jeg tør ikke knytte mig til "den" og har svært ved at tænke på mig selv som gravid. Når min kæreste snakker om det, glider jeg ofte af, fordi det er for uvirkeligt. Jeg holder ikke til at miste igen!

Min kusine har spyttet to unger ud lige i rap, uden at være det mindste bange, det gik perfekt. Hun ved, hvad der er sket for mig, men kan ikke forholde sig ikke til det, og samme dag, hun fandt ud af, hun var gravid, vidste hele Facebook det. Jeg følte på én eller anden dum måde at hun hånede mig, når hun har set fra første parket hvor galt det kan gå, men altså, sådan ser hendes virkelighed jo bare ikke ud! Kvinder med din og min baggrundshistorie vil simpelthen have det kors at bære, at vi vil være bange! Og hvis vi ikke var bange efter sådan nogle barske omgange, skulle vi nok heller ikke have børn.

Jeg kan relatere til alt det, du skriver, du er IKKE alene! Og jeg synes absolut IKKE, det er pinlige eller forbudte tanker. Tværtimod helt naturlige og sunde tanker. - Altså igen set i bakspejlet af din forhistorie.

Stort  fra mig... og  til os begge!!

Mange tak for din historie...

Ja man kan godt tænke - puuha at du tør udbasunerer det til hele verden .. Men sådan er det at være naiv gravid.. og ejg ville altså godt nok ønske jeg kunne være det og alt ville gå godt...
Men sådan skulle det ikke gå og vores erfaringer og oplevelser er jo med til at forme os..

Er ikke i tvivl om vores små skattebasser vil få megen kærlighed og at vi går hele vejen, selvom den er bumblet er det jo det hele værd.. Vi skal bare lige finde fodfæstet...

Held og lykke med graviditeten..

Anmeld

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

LouiseBP skriver:

Mange tak..

Anmeld

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

Josefine<3 skriver:

Velbekomme smukke!!

Hvis der er noget , så er jeg her for dig

Tak søde..

Anmeld

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Ja det burde vi! Men vi må tage til takke med, at vi tænker mere end hvad godt er fordi vi så gerne vil, at det lykkedes! Jeg ved ikke om jeg tror at skuffelsen bliver nemmere at holde ud, hvis jeg har frygtet det, men jeg tror det ikke...

Vi går hele vejen denne gang, det skal vi

Jeg ved at skuffelsen ikke vil blvie bedre af alle disse tanker..
Og man kommer garanteret også til at fortryde at meget af ens graviditet gik med at være bange.. Men sådan er det nu engang.. Det er en del af os...

Anmeld

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

Isabella_mor skriver:

det håber jeg på for dig.. 

Mange tak..

Anmeld

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

M (: skriver:

Åh, er så glad på dine vegne - og ingen forventer at bekymringen skal forsvinde helt, eller enddog blive markant bedre fra dag til dag. Husk blot på, at selv små fremskridt har betydning og tæller! Og din oplevelse igår er da helt klart et tegn på, at det trods alt går den rigtige vej! 

Mange tak søde..
Ja det går nok ikke lige så hurtigt som jeg gerne vil have...
Der var en masse der lige overvældelde mig og fik bægeret til at flyde over...
Nu glæder jeg mig bare virkelig meget til på fredag..

Anmeld

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

rikkeregnbue skriver:

Skriv endelig privat, hvis du får brug for det  Jeg har selv haft det svært (har det svært) lige på det punkt

Det kan ske jeg vil benytte mig af det.. - hvis jeg tør. :/ - Det er den med facaden der blvier bygget op, sevom jeg allerede har ytret mig på offentlig forum..

Knus til dig..

Anmeld

10. september 2012

Frk-Lotusblomst

TR skriver:

- kæmpe knuser fra mig !!! - og er sikker på det hele går som det skal !!- men når det engang bliver min tur , vil jeg præcis have det på samme måde

Mange tak.. og kram tilbage til dig søde..

Anmeld

10. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Frk-Lotusblomst skriver:

Det kan ske jeg vil benytte mig af det.. - hvis jeg tør. :/ - Det er den med facaden der blvier bygget op, sevom jeg allerede har ytret mig på offentlig forum..

Knus til dig..

Hehe, jeg kender det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.