"Forbudte tanker og følelser" - Intenst at være gravid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

FruK skriver:

Ja, nærmest. Det var nogenklunde samtidigt at jeg begyndte at kunne mærke hende hver dag. Det er dejligt trygt. Men går der noget tid, hvor jeg ikke mærker hende, kan jeg godt blive lidt nervøs stadig væk - og sådan vil det nok være resten af tiden.

Men i hvert fald synes jeg, at jeg kan nyde det nu, og glæde mig i stedet for at spekulere. Håber du kommer dertil snart.

Dejligt at vide der er lys for tunnelen. og ja, tror dt er en normal reaktion og at alle vil blvie lidt bekymret hvis man synes aktiviteten i maven daler..

Dejligt du nyder graviditeten nu. Har selv lige haft nogen gode dage efter en vellykket MD..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

n00b skriver:

Nu har mange godt nok allerede skrevet, men jeg har også lige lyst til at sende nogle venlige tanker

Jeg har også oplevet at komme til NF-scanning for at konstatere at fostret er gået til i 5.-6. uge

Så denne gang tror jeg simpelt hen ikke på, at jeg er gravid før jeg har set det - jeg er i 10.uge nu. Jeg er også sikker på, at vi betaler os fra et par ekstra scanninger.

I øvrigt har familien fået strenge instrukser om, at de ikke må gå i baby-mode før til jul. Jeg er simpelt hen så usikker på, at det hele er som det skal være.

masser af herfra

Tak for din historie. og til dig også..

Det er aldrig sjovt at miste..Og man mister lidt af sig selv også . lidt af sin selvsikkerhed.. ØVS..

forstår godt dine tanker og forbehold..

Er sikker på vi begge nok skal komme til at nyde de små liv i vores mavser..

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Mange tak for dit søde svar.

Det ord naiv-gravid er jeg ret vild med... det vil jeg holde fast i. Det er et godt ord at tænke for mig selv, når jeg bliver små-mobset på evt. min kusine når jeg føler, hun tager sin graviditet for givet.

Jeg vil dog gå skridtet videre at kalde hende ignorant-gravid, fordi hun ved fra mig, hvad der kan ske, men vælger ikke at forholde sig til det. Ignorance er normalt en dårlig ting, men i dette tilfælde tror jeg faktisk, det er super sundt for hende.

for at vi begge finder fodfæstet snart, og mulighed for at være lidt mere naive og glemme den barske virkelighed bare lidt tid af gangen.

Jeg tænker også at naiv-gravid ikke er et negativ ladet ord. men det er hvad man er når man ikke ahr prøvet bagsiden af medaljen. Jeg var ihvertfald vældig naiv da jeg var gravid 1. gang..

Ignorant-gravid klinker mere negativt og som du siger står vi jo uforstående overfor hvordan man kan være naiv-gravid når man har haft et familiemedlem der ahr opevet bagsiden og personen har stået tæt på og set hvad det har gjort på en....
Jeg ryster også på hovedet hvis folk udbasunerer det fra positiv test på fb osv.. Men det er jo op til folk.. og de er jo egentlig bare det jeg gerne vil være.. - Men ja, tænker også det måske er sundt for din Kusine.

Vi må gøre vores bedste.. Vores bedste må være godt nok. <3 Vi kan trods alt ikke gøre det bedre.

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

Timse skriver:

Sig endelig til, hvis du vil snakke en dag

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

Camillos skriver:

Godt du har fået det bedere... 

hvornåR skulle du til Md?

MD var i fredags. Men det ved du jo.. Ville blot svare dig tilbage.

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

bubba skriver:

Det er jo egentligt også lidt forskruet at man skal være overgearet og mega glade.. Jeg er ikke specielt lykkelig ligenu og det er jo egentlig også fair nok.. Men andres forventninger og glæde på ens vejne gør at man føler at man slet ikke er glad, hvis andre er glade, synes man jo selv at man skal glæde sig meget mere.. Men det gør vi bare ikke, jeg gør i hvert fald ikke.. Det er jo MIT barn.. Tænk hvis der sker det noget..   

Altså self er jeg jo glad og det er en drøm, der er gået i opfyldelse, men tror ikke jeg 100% kan glæde mig før jeg står med mit barn i armene og alt er gået godt

Jeg forstår udemærket hvad du siger..

og ja, det er nok bare anderledes når det er en selv der er bærer af barnet..

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

MaybeBaby skriver:

søde lille Rikke.

Den der med er jeg nu parat, har næsten ALLE været igennem. Det rer næsten en klassiker!

Og mht. den ikke eksisterende glæde, kan du vel stille det lidt skarpt op og sige: skulle der nu ske noget med prinsessen, ville du så være mindre ked af det, når du nu har brugt så megen energi på ikke at knytte dig til hende? Nej vel? Du ville være bund ulykkelig og måske enddahave en dårlig samvittighed over at du ikke har nydt hende fuldt ud.og der kan i princippet også ske noget med hende efter fødslen, og skulle man så også dér trække sig lidt fra hende?
Åh jeg håber du forstår hvad jeg mener... Livet både dit og hendes er ffor kort til ikke at elske fuldt ud!!

Stort kram herfra

Jeg forstår hvad du siger.. og det er netop noget af det der er min bekymring.. At hvad gør det godt for at ejg ikke knytter mig til hende. :/ Jeg vil jo blvie ligeså ked af det om jeg knytter mig eller ikke...
Suk, synes det er svært.. Men prøver at få det bedste ud af det. Og håber jeg knytter mig mere og mere til hende.. det er allerede blevet bedre efter jeg mærker hende hver dag..

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

SussieThyssen skriver:

Søde ven!
Det er helt normalt at have det som du har det.
Tro mig..jeg kender ALT til det...og det er IKKE forbudte tanker.
Det er helt naturlige tanker at være lidt pylret..og det må du også gerne være, så længe det ikke tager overhånd.
Og..det bliver kun lidt bedre med nr 2 eller 3 for den sags skyld. 
Har man prøvet at miste, så vil man altid være på tæerne, når det endelig lykkedes.
Men hold dig selv i ørerne, når de alt for pylrede tanker dukker op, så sørg for at lave noget, der holder tankerne væk, så du holder focus på at glæde dig og nyde den søde ventetid, frem for at bekymre dig over den.
Det kræver lidt øvelse, men som med alt andet, så bliver man bedre til det jo mere man øver sig.

Kærligst

Sussie 

Søde Sussie.. Hvor er det dejligt at se du er tilbage!
Og mange tak for dit svar.. Det er rart at høre der er lys for enden af tunnelen.. og så gav du mig svar på om det ville fortsætte i efterfølgende graviditeter.. og om det var normalt at det ville det.. Altså ved nr. 2 og 3. osv.

Og mange tak for de gode råd, det vil jeg prøve at tage til mig når tankerne melder sig!!

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

Kellie skriver:

Det er ganske befriende at læse dit indlæg for kender mange af de tanker du beskriver. Selvom det indtil videre er lykkedes mig at bringe to børn til verden og nu venter endnu en lille til jul, så har jeg aldrig rigtig troet på det før jeg har set dem og sådan har jeg det selvfølgelig også denne gang. Der er jo ingen garantier overhovedet.

Synes det er afsindigt hårdt at være gravid psykisk og ligesom dig er stilheden mellem de dejlige puf og spark fra baby nok til at jeg tit tror at nu er der noget galt. Har mistet en enkelt gang, en SA i slutningen af 11 uge og det var ganske ubehageligt og hårdt at komme over. Og selvom statistikkerne jo generelt er gode når man når over 12 uge og efter MD-scanningen, så er der jo altid den lille risiko resten af graviditeten og ved fødslen og det er tanker jeg ikke kan slippe og tør slet ikke tro på det førend den lille er sikkert ude af maven.

Det er skønt at høre du er kommet så langt med din lille pige og kan sagtens forstå med det du har oplevet at du er ekstra skeptisk. Jeg skal også være den sidste til at komme med "kloge ord" om at nyde din graviditet, for jeg lærer det aldrig rigtig selv. Men har accepteret det som en del af processen og ser det som et tegn på, hvor meget det lille væsen betyder for mig og det gør det lidt nemmere, for jeg ved det hele bunder i den dybe kærlighed til sit barn.

Så synes det er rart at læse det du skriver for det giver enormt meget mening og du sætter ord på noget, som sikkkert mange kvinder føler og som vi må bære rundt på og det kan føles lidt ensomt til tider. Omverdnen ser bare den fine mave og ens kæreste vil aldrig kunne fornemme de ting man gør som bærer af barnet. Men heldigvis kan vi som kvinder forstå hinanden for moderfølesen er jo noget helt universelt.

Held og lykke med lillepigen og scanningen og masser af positive tanker herfra..

Mange tak for at dele din historie og tak for de rosende ord..

Er glad for at mine tanker ikke er SÅ forbudte som jeg føler.. Er glad for at de da i det mindste har fået nogen andre til at lukke op for deres følelser. for man føler sig nemlig akavet og helt alene med dem..
Men du har nok ret.. Det må være tegn på at det lille skønne væsen inden i os betyder verden for os!

Scanningen gik super godt. og mærker nu lillepigen hver dag.. Meget livsbekræftende, men det gør selvfølgelig også at når hun så lige er ldit stille på tider hvor hun plejer at give den gas, så blvier man bekymret.. men det er nok bare en del af lagkagen...

Held og lykke med din graviditet også..

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

foto på lærred skriver:

Kære Frk Lotus-blomst:

Det gav ingen problemer da hun endelig var ude. Jeg var meget lettet da hun kom ud, men ellers har det ingen efter-reaktioner været

Mange tak.. Det havde jeg brug for at høre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.