"Forbudte tanker og følelser" - Intenst at være gravid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

bubba

Det er jo egentligt også lidt forskruet at man skal være overgearet og mega glade.. Jeg er ikke specielt lykkelig ligenu og det er jo egentlig også fair nok.. Men andres forventninger og glæde på ens vejne gør at man føler at man slet ikke er glad, hvis andre er glade, synes man jo selv at man skal glæde sig meget mere.. Men det gør vi bare ikke, jeg gør i hvert fald ikke.. Det er jo MIT barn.. Tænk hvis der sker det noget..   

Altså self er jeg jo glad og det er en drøm, der er gået i opfyldelse, men tror ikke jeg 100% kan glæde mig før jeg står med mit barn i armene og alt er gået godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

MaybeBaby

Frk-Lotusblomst skriver:

SøSøSødBliver nødt til at komme ud med mine tanker...Eller hvad man skal kalde det...

Jeg er gravid, 18+2, med ønskebebs, en lille pige.. Som mange af jer sikkert ved, mistede vi desværre 2 gange inden denne graviditet..

Jeg burde være glad.. jeg burde være LYKKELIG!! Jeg burde være overgearet af ren sprudlende energi over at være gravid..
- Virkeligheden er dog en anden... Jeg er såååååå bange....
Bange for at det pludselig skal blive opdaget at det er gået galt igen.. Ingen hjerteaktivitet.. Bange for om der er noget galt med hende, så vi skal tage et svært valg..Virkelig mange for at miste hende...

Når folk siger tillykke med skinger stemme til min kæreste og jeg og han kommer i den der overgearet lykketilstand står jeg bare og trækker forsigtigt på smilebåndet..Føler folk tror jeg ikke ønsker dette.. men det gør jeg jo...Prøver engang imellem at virke overgearet, alt imens tankerne og følelserne løber af med mig indeni.. *PAS NU PÅ MED AT GLÆDE DIG FOR MEGET""* Jeg er bare sååå bange for at knytte mig til hende.. Bange for at tro på det.. Bange for at blive til grin igen..
Og jeg SKAMMER mig forfærdeligt over det...

Har netop lagt 30 min på sofaen hvor der har været gang i lillepigen.. Men hver gang hun så er stille igen tænker jeg: "Var det nu også hende, pas nu på med ikke at tro for meget for du bliver så meget til grin når i til MD-scanningen opdager hun har været "gået til" siden uge 16.. "..

Min kæreste er hurtigt ude med indkøb og indretning. Vi havde købt mange ting mellem de mislykkede graviditeter og nu er vi faktisk næsten færdige.. Han har samlet møbler osv. der står klar på værelset.. Jeg hopper bare med på det, men det trækker indeni mig.. Tænk nu hvis det heller ikke går denne gang..

Så får jeg tankerne - er jeg overhovedet klar til det her? Kan jeg magte at blive mor? Tvivlen overvælder mig?! og når tankerne har lagt sig, tænker jeg: Gad vide om hun nu dør, fordi jeg har haft de tanker...- Skal jeg straffes for det...

Alt hvad jeg gør og tænker analyserer jeg til om det kan påvirke graviditeten så vi igen mister........ Jeg håber den snartkommende MD-scanning kan give mig noget ro.. At den viser alt er ok.. At jeg der kan begymde at knytte mig til det skønne væsen der vokser indeni mig.. Gud hvor ejg skammer mig...
Hvorfor skal jeg være såååå bange.......

Sidder med tårer i øjnene, for det er hårdt at skrive dette.. En erkendelse af at tabene stadig sidder tungt i mig på trods af at jeg troede alt ville blive godt når jeg blev gravid igen.. Men frygten sidder i mig og skaber mere distance mellem os end bånd... :/
Alt imens min lille livlige pige giver mig nogen kærlige puf i mavsen og jeg så alligevel trækker på smilebåndene og ligger hånden på maven...Og så kommer den der lille "stemme" igen og siger. *Pas nu på, for er det nu virkelig hende*...

Vil ikke så meget med dette.. Nok bare få det ud..

søde lille Rikke.

Den der med er jeg nu parat, har næsten ALLE været igennem. Det rer næsten en klassiker!

Og mht. den ikke eksisterende glæde, kan du vel stille det lidt skarpt op og sige: skulle der nu ske noget med prinsessen, ville du så være mindre ked af det, når du nu har brugt så megen energi på ikke at knytte dig til hende? Nej vel? Du ville være bund ulykkelig og måske enddahave en dårlig samvittighed over at du ikke har nydt hende fuldt ud.og der kan i princippet også ske noget med hende efter fødslen, og skulle man så også dér trække sig lidt fra hende?
Åh jeg håber du forstår hvad jeg mener... Livet både dit og hendes er ffor kort til ikke at elske fuldt ud!!

Stort kram herfra

Anmeld

11. september 2012

SussieThyssen

Søde ven!
Det er helt normalt at have det som du har det.
Tro mig..jeg kender ALT til det...og det er IKKE forbudte tanker.
Det er helt naturlige tanker at være lidt pylret..og det må du også gerne være, så længe det ikke tager overhånd.
Og..det bliver kun lidt bedre med nr 2 eller 3 for den sags skyld. 
Har man prøvet at miste, så vil man altid være på tæerne, når det endelig lykkedes.
Men hold dig selv i ørerne, når de alt for pylrede tanker dukker op, så sørg for at lave noget, der holder tankerne væk, så du holder focus på at glæde dig og nyde den søde ventetid, frem for at bekymre dig over den.
Det kræver lidt øvelse, men som med alt andet, så bliver man bedre til det jo mere man øver sig.

Kærligst

Sussie 

Anmeld

11. september 2012

Annette A

Det er ganske befriende at læse dit indlæg for kender mange af de tanker du beskriver. Selvom det indtil videre er lykkedes mig at bringe to børn til verden og nu venter endnu en lille til jul, så har jeg aldrig rigtig troet på det før jeg har set dem og sådan har jeg det selvfølgelig også denne gang. Der er jo ingen garantier overhovedet.

Synes det er afsindigt hårdt at være gravid psykisk og ligesom dig er stilheden mellem de dejlige puf og spark fra baby nok til at jeg tit tror at nu er der noget galt. Har mistet en enkelt gang, en SA i slutningen af 11 uge og det var ganske ubehageligt og hårdt at komme over. Og selvom statistikkerne jo generelt er gode når man når over 12 uge og efter MD-scanningen, så er der jo altid den lille risiko resten af graviditeten og ved fødslen og det er tanker jeg ikke kan slippe og tør slet ikke tro på det førend den lille er sikkert ude af maven.

Det er skønt at høre du er kommet så langt med din lille pige og kan sagtens forstå med det du har oplevet at du er ekstra skeptisk. Jeg skal også være den sidste til at komme med "kloge ord" om at nyde din graviditet, for jeg lærer det aldrig rigtig selv. Men har accepteret det som en del af processen og ser det som et tegn på, hvor meget det lille væsen betyder for mig og det gør det lidt nemmere, for jeg ved det hele bunder i den dybe kærlighed til sit barn.

Så synes det er rart at læse det du skriver for det giver enormt meget mening og du sætter ord på noget, som sikkkert mange kvinder føler og som vi må bære rundt på og det kan føles lidt ensomt til tider. Omverdnen ser bare den fine mave og ens kæreste vil aldrig kunne fornemme de ting man gør som bærer af barnet. Men heldigvis kan vi som kvinder forstå hinanden for moderfølesen er jo noget helt universelt.

Held og lykke med lillepigen og scanningen og masser af positive tanker herfra..

Anmeld

14. september 2012

foto på lærred

Frk-Lotusblomst skriver:

Mange tak..
Dejligt at vide at jeg ikke er ene. For man føler sig ensom.. Enormt ensom med sine tanker og følelser da det jo burde være en lykkelig begivenhed - og det er det jo også, men det er svært at være lykkelig samtidig med at "stemmen" prøver at overbevise en om at nu skal man liiige se tiden an.. Nemlig for at bygge en barriere op.. Selvom det jo selvfølgelig ikke blvier spor nemmere hvis det igen går galt!..
Men hvorfor skulle det dog, de to andre gange var j tidlige tab. men ja..

Må jeg spørge hvordan du så havde det da hun kom ud?
Jeg er blevet meget opmærksom på at det jo kan give problemer efter og jeg er enormt bange for at det vil give problemer fordi jeg er såå bange for at miste hende...

Kære Frk Lotus-blomst:

Det gav ingen problemer da hun endelig var ude. Jeg var meget lettet da hun kom ud, men ellers har det ingen efter-reaktioner været

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

M (: skriver:

Er sikker på at alt nok skal gå godt på fredag, og at du derefter vil få lidt mere ro i maven! 

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

Solstrålebørn skriver:

Jeg kan godt sætte mig ind i mange af de tanker du har, dog ikke lige det at miste da jeg ikke har prøvet det... 

Jeg havde selv nogle af tankerne både første og anden gang...  Det sværeste var om jeg nu også var klar til at få første barn osv osv... 

Tror det er meget normalt at have det sådan... 

Jeg tror helt bestemt Du/I er klar til at være der for Jeres pige... 

Kæmpe 

Det er jeg slet ikke i tvivl om vi er. og er også bekendt med at tankerne er helt normale.. Mine bekymringer gik mest på at jeg var bange for at jeg ville blvie straffet for at have de tanker.. Altså at det var derfor vi mistede... og måske ville miste lillepigen også.. :/

Ja sindssygt lyder det jo.. :/

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

modesty skriver:

Jeg har ikke prøvet at miste (fuck hvor må det være hårdt), men jeg var igennem en operation og 4 IVF forsøg før det efter 2 år lykkedes at blive gravid.

Jeg var så bange for at miste. Og da jeg omkring uge 18 begyndte at få ekstremt mange plukkeveer blev den frygt bare værre og værre. Indtil jeg nåede hen omkring de 2 sidste måneder, hvor jeg bare kunne slappe af og nyde det.

Dine følelser er HELT normale og forståelige.

Og en anden ting. Da min dreng så kom til verden, fik jeg slet ikke den der altoverskyggende kærlighedsfølelse som folk snakker om. Jeg var nok lidt i chok - voldsom bristning, manglende søvn, problematisk amning o.s.v. Jeg havde svært ved at forholde mig til min søn og jeg var sikker på at han kunne mærke hvordan jeg havde det.

Jeg havde det virkelig dårligt den første måned, indtil jeg fik snakket med min SP om mine følelser. Hun sagde at det er meget normalt og at det er endnu mere normalt hos kvinder der har haft svært ved at blive gravide.

Og så kom moderfølelserne og den helt vilde kærlighed bare væltende!

Det var en lang smøre, men jeg ville bare lige sige at det altså også er helt normalt hvis nogle af de øv-agtige følelser følger med dig, også i tiden efter du har født.

Mange tak fordi du delte din historie.

Dejligt at vde at der ER lys for tunnelen.. Også selvom man måske ikke lige blvier så overvældet som er foreskrevet...

Anmeld

20. september 2012

M (:

Frk-Lotusblomst skriver:

Fik jeg ret? (:

Anmeld

20. september 2012

Frk-Lotusblomst

Malene76 skriver:

Nej det kan ejg virkelig godt forstå, man tør jo næsten ikke tro på at man kan være så heldig! Forhåbentlig går det over jo længere i din graviditet du kommmer. MEN jeg kan sagtens forstå dig.

KRAM Malene

Lige præcis..

MD gik fantastisk i fredags så har haft nogen gode dage..
Desværre ville to visdomstænder mig åbenbart til livs og valgte at tage et ryk op samtidig. Så jeg var nødsaget til at spise nogle piller i løbet af 4 dage.. (har haft ondt i 7 dage nu), men tanslægen kan desværre ikke rigtig gøre så meget lige pt. da jeg jo er gravid..
og så dunker man sig jo lige lidt i hovedet for at have spise piller.. har nok taget panodiler ca. 6 gange på de 7 dage.. Hvilket er MEGET når jeg plejer at være pillefri..
Så det kæmper jeg så med nu.. Hun er dog rimelig livlig idag ikke været så meget, men ingen grund til bekymring.. - Nemmere sagt end gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.