Det er jo tydeligt, at du med dit spørgsmål har ramt ned i noget, som er lidt tabu, samtidig som flere har oplevet det - og sikkert endnu flere end dem, som har svaret, for med nogen af de svar som er kommet vil jeg tro, at ikke alle har lyst til at udstille sig selv.
Jeg oplevede også lidt skuffelse, da vi fik at vide, at nr to blev en dreng. For mig tror jeg, det handlede om, at man bagover i min slægt stort set altid kun har fået en ting, enten piger eller drenge. Vores den første er en pige, så da jeg blev gravid igen regnede jeg jo et eller andet sted med at det sikkert også var en pige. Selvom jeg bevidst forsøgte at fortælle mig selv, at det kunne være en dreng, og selvom jeg absolut ikke udad ville indrømme, at jeg nok ønskede mig en pige - bare fordi den første jo var fantastisk og jeg havde en ide om, at de sikkert lettere ville trives sammen, hvis det var to piger. Det var ikke så enkelt, da det så skulle være en dreng. Mest fordi jeg ikke kunne være ærlig over for mine omgivelser omkring, hvad jeg følte. Men jeg tror skuffelsen drejede sig om to ting: For det første var jeg på en måde indstillet på, at det var en pige, så det tog lige et par dage at vende tankerne. For det andet så var jeg ret og slet nervøs for, om jeg kunne klare at være en god mor for en dreng. Jeg har kun søstre, og den første er også en pige, så jeg havde nul erfaring. Jeg er ikke så god til at håndtere det ukendte, så det tog noget tid at finde selvtilliden. Det skal så siges, at jeg har både den dejligste pige og den dejligste dreng i verden - og jeg holder lige meget af dem begge to og er taknemmelig for dem begge to. Det er ikke det, skuffelsen handlede om i det hele taget.
Jeg synes, det er fint, at du tør at sætte ord på dette. Ud fra det, du skriver, er jeg sikker på, at du kommer til at gøre alt hvad du kan for at være en god mor for den lille fyr - og når han først er der, og du begynder at lære ham at kende, så betyder "skuffelsen" intet! Følelsen har intet med utaknemmelighed eller forkælelse at gøre men langt mere med at forberede sig til at blive mor, usikkerhed overfor opgaven og tanker omkring alt det ukendte, som kommer.