Ked af det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

Tystys14

Anonym skriver:

jeg er også sikker på jeg nok skal blive glad for min lille dreng , tror bare lige jeg skal sluge at det er en dreng jeg skal have , men jeg glade for jeres svar både jer som har haft det lidt som mig, og jer som har anden mening

Jeg vælger lige at sige, du er velkommen til at skrive privat til mig. Jeg kender til dels den følelse du beskriver om skuffelse osv. Men måske ikke på samme grundlag. Jeg har hele mit liv, kun oplevet skuffelser, ubehaglige sammenstød og svigt fra stort set alle hankøn.

Da jeg blev gravid (Ved et uheld) var min STØRSTE frygt at få en dreng, og frygten voksede sig større og større under min graviditet.

Nu 15 mdr. efter min datter født og jeg stadigvæk bor sammen med min fantastike mand, kan jeg slet ikke forstå min frygt, og hvis vi skal have et barn mere senere, ved jeg at jeg ikke vil frygte at få en dreng.

Men altså, tilbage til dig, har du en grund til at være skuffet over det bliver en dreng?  For i så fald kan jeg nikke genkende til det, men hvis ikke der er nogle grund, så forstår jeg ikke din skuffelse.

Knus fra en der virkelig frygtede at få en dreng. Og idag ikke forstår sin frygt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Anonym trådstarter

komodo skriver:

Jeg ved præcis hvordan du har det, jeg venter min fjerde dreng så for mig lykkedes det aldrig at få den pige, og skuffelsen var til at tage og føle på da jeg blev scannet, mit bedste råd er at give dig selv lov til at være skuffet, uanset hvad andre tænker og siger, og så begynd at kalde ham ved køn, det hjælper ubevidst til at acceptere hvad han er inden han kommer, evt. hvis i har tænkt på navne så kald ham sådan, så du får skabt et bånd med din lille søn i maven..

Jeg brugte et par måneder på at synes det var lidt øv, især fordi min bror og svigerinde med termin om tre uger får en pige, det gjorde det ikke nemmere ikke at føle sig lidt snydt, men nu elsker jeg min sidste lille knægt og glæder mig til at møde ham i august, så man kan altså godt komme over det, så længe man ikke lukker det inde fordi verden har en forventning om at man skal være glad uanset hvad fordi man overhovedet kan få børn, kan du ikke bruge til så meget og du skal ikke have dårlig samvittighed eller føle dig som en dårlig mor fordi du er ærlig omkring dine følelser.

Masser af  og STORT tillykke med din sunde og velskabte lille drengebebs

tak det var rigtig rart at hører sådan en mening , dejlig at hører jeg ikke er helt unormal at man har lov til at føle den skuffelse, uden at det er helt forkert at tænke sådan, men jeg er begynd stille og rolig at kalde ham en lille ham istedfor bare den  jeg tror der gå lidt endnu før jeg bruger navnet , for vi har valgt et navn til ham, men det skal nok komme det er jeg sikker

Anmeld

28. juni 2012

Mor til Ella

twinboys skriver:

Mit ærlige svar... Jeg bliver så gal indvendig når jeg læser sådan en debat... Jeg tænker stakkels alle de skønne mennesker der ønsker at stå med en positiv graviditstest og få lov til at opleve at blive gravid og stå med det smukkeste barn i armene senere... Jeg synes at man skal være taknemmelig for at man kan blive gravid og få sunde og raske børn...

Kønnet er da lige meget så længe barnet er sundt og rask...

Undskyld mit sure opstød men bliver sgu lidt ked af det og gal samtidig...

Jeg er stolt og lykkelig over at have født to drenge og havde det været piger havde jeg været lige så stolt og glad...

Men tillykke med graviditeten... 

Majbritt

Sådan har jeg det også lidt......

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

twinboys skriver:

Mit ærlige svar... Jeg bliver så gal indvendig når jeg læser sådan en debat... Jeg tænker stakkels alle de skønne mennesker der ønsker at stå med en positiv graviditstest og få lov til at opleve at blive gravid og stå med det smukkeste barn i armene senere... Jeg synes at man skal være taknemmelig for at man kan blive gravid og få sunde og raske børn...

Kønnet er da lige meget så længe barnet er sundt og rask...

Undskyld mit sure opstød men bliver sgu lidt ked af det og gal samtidig...

Jeg er stolt og lykkelig over at have født to drenge og havde det været piger havde jeg været lige så stolt og glad...

Men tillykke med graviditeten... 

Majbritt

Nu kan der jo være forskellige grunde til hvorfor man ønsker sig et bestemt køn, jeg har meget personlige grunde til at jeg ønskede en pige som den første og jeg er ikke bange for at sige at jeg blev skuffet og lidt bange da jeg fandt ud af at vi ventede en dreng, men efter et par uger, så var jeg faktisk glad, for jeg opmuntrede mig selv med at sige at sådan vil min dreng ikke blive, hvis han får en lillesøster, for sådan får han ikke lov til at blive for hans mor!

Så jeg bliver faktisk gal over et indlæg som dit, fordi du dybest set ikke aner en hujende fis om hvorfor TS har de tanker som hun har men istedet begynder at sige "Hvad med dem der prøver at få børn?"

Undskyld mig, ja jeg har ondt af dem, jeg har været én af dem, men nu kan man jo ikke tage sig af alle andres følelser herinde når nu man har spørgsmål som man gerne vil have svar på og det er bare så uretfærdigt at man skal have smidt skyldfølelse i hovedet fordi man faktisk har et spørgsmål...

Anmeld

28. juni 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

jeg ønsket også brat en pige, og havde også på en fornemmelse på det var en pige, venter så en dreng istedfor, men et eller anden sted har jeg dårlig med at jeg har sådan en følse over for mit kommende barn, at jeg lige frem har tænkt tanken at jeg ikke ville havde den alligevel , har rigtig dårlig samvigtighed over det

En ting er at ønske sig et køn.

Men at ønske man ikke skulle have barnet fordi det er en dreng er en forkælet og grim holdning.

Du burde vende næsen ned i Barnløsforrummet ,og se hvor privviligeret og heldig du er at du skal have en sund og rask dreng.

Fatter simpelthen ikke at man kan få den tanke at man ikke ønsker barnet fordi det ikke har det "rette" køn....

Øv altså

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Nu kan der jo være forskellige grunde til hvorfor man ønsker sig et bestemt køn, jeg har meget personlige grunde til at jeg ønskede en pige som den første og jeg er ikke bange for at sige at jeg blev skuffet og lidt bange da jeg fandt ud af at vi ventede en dreng, men efter et par uger, så var jeg faktisk glad, for jeg opmuntrede mig selv med at sige at sådan vil min dreng ikke blive, hvis han får en lillesøster, for sådan får han ikke lov til at blive for hans mor!

Så jeg bliver faktisk gal over et indlæg som dit, fordi du dybest set ikke aner en hujende fis om hvorfor TS har de tanker som hun har men istedet begynder at sige "Hvad med dem der prøver at få børn?"

Undskyld mig, ja jeg har ondt af dem, jeg har været én af dem, men nu kan man jo ikke tage sig af alle andres følelser herinde når nu man har spørgsmål som man gerne vil have svar på og det er bare så uretfærdigt at man skal have smidt skyldfølelse i hovedet fordi man faktisk har et spørgsmål...

tusind tak for din støtte det hjælper mig rigtig meget hører sådan noget , for jeg er sku bange et eller andet sted at jeg venter en dreng , da det var det ikke jeg ikke ønskede mig, men jeg vil da med tiden bliver glad for ham det er jeg 100% sikker på , men lige nu synes jeg det hård med alle de følelser der kører rund og alle de tanker der kører rund inde i mit hoved,

Anmeld

28. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Hej

jeg er gravid og er 19+3 henne nu og har lige været til min anden scanning idag alt så ud som det skulle så det var dejligt , mig og min kæreste fik kønnet afvide som vi gerne ville , så det her mit spørgsmål kommer på banen, er det meget naturligt at bliver skuffet over hva køn man får , jeg har både været skuffet og ked af det idag, jeg har lige frem tænkt at jeg ikke ønsker barnet, selvom det er slet ikke det øsnker.

Jeg kan godt genkende din skuffelse. Min graviditet var ikke planlagt, jeg var 14 uger henne da vi opdagede det. Så står jeg jo så dér og skulle faktisk slet ikke have været mor i første omgang. Min erfaring med mænd har været alt andet end god, jeg frygtede meget at jeg ville give min søn nogle egenskaber som min far havde, han var et voldsmonster uden indsigt i hvad det gjorde ved os. Så jeg står der til min nf scanning og skal have en dreng.
Tror jeg brugte de første 14 dage på at snakke med min psykolog fra det forløb jeg var igennem til jeg var 18, hver eneste dag. Og tude. Og være rigtigt træt af min kæreste, det var jo helt åbenlyst hans skyld jeg nu sad i lort til halsen.

Idag er han 2 år gammel og han har ene mand ændret mit syn på dem. Han er venlig, høflig, sød, kærlig, opmærksom på sine omgivelser og når han sidder der med den ene hånd på katten g den anden på mosters hund, an han ramme mig så dybt jeg tror jeg skal dø af det.

Glæd dig, uanset hvilket køn børn vi får, får vi lige dem vi har brug for. Som han bliver ældre og begynder at gengælde din kærlighed er der intet der kan stoppe dig.

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men at ønske man ikke skulle have barnet fordi det er en dreng er en forkælet og grim holdning.

Du burde vende næsen ned i Barnløsforrummet ,og se hvor privviligeret og heldig du er at du skal have en sund og rask dreng.

Fatter simpelthen ikke at man kan få den tanke at man ikke ønsker barnet fordi det ikke har det "rette" køn....

Øv altså

ved godt det ikke er en fair holning , men det var sådan jeg følte det igår , jeg har aldrig ønsket mig en dreng , tænkt på at få en dreng, ja jeg bude være heldig over jeg skal have sund og rask barn, det er jeg bestem også glad for, men det kom et chock igår da gik og havde fornemmelser om noget andet også det ik blev det, jeg blev både sur og ked og furstet , har sagt mange grimme ting som jeg fortryder idag, jeg er da så små ved at vende mig til tanken, men det er altså min mening om det, og du har din

Anmeld

28. juni 2012

komodo

Carina:-) skriver:

Øv altså

Og hvorfor skal hun lige det?? ja det er da synd for dem der er udfordrede i forhold til at formere sig, men det kan da virkelig ikke lægges TS til last at andre har svært ved det, hvorfor er det at hver eneste gang at nogen skriver et indlæg om hvordan de oprigtigt har det, så+ skal der nok være en to-tre stykker der smider barnløsheds-kortet, lad hende dog have sine følelser, og glæd dig måske endda over at hun åbent og ærligt deler dem.

Jeg synes det er dybt uretfærdigt at forsøge at presse nogle andre følelser ned over hovedet på hende i stil med "du skal bare være glad for at du kan få børn" og "heldigvis er han sund og rask", når man bliver gravid går man jo automatisk udfra at barnet er sundt og raskt, så er der vel ikke noget forkert i at ønske sig noget bestemt og blive skuffet hvis virkeligheden ikke lever op til fantasien??

Anmeld

28. juni 2012

komodo

Anonym skriver:

ved godt det ikke er en fair holning , men det var sådan jeg følte det igår , jeg har aldrig ønsket mig en dreng , tænkt på at få en dreng, ja jeg bude være heldig over jeg skal have sund og rask barn, det er jeg bestem også glad for, men det kom et chock igår da gik og havde fornemmelser om noget andet også det ik blev det, jeg blev både sur og ked og furstet , har sagt mange grimme ting som jeg fortryder idag, jeg er da så små ved at vende mig til tanken, men det er altså min mening om det, og du har din

Du skal ikke undskylde noget som helst overfor nogen, BUM .

Hav de følelser du har, de er hverken forkerte eller farlige og det går over, du har jo heldigvis et stykke tid tilbage til at knytte dig til lillemanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.