Ked af det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

ønskebørn74

twinboys skriver:

Mit ærlige svar... Jeg bliver så gal indvendig når jeg læser sådan en debat... Jeg tænker stakkels alle de skønne mennesker der ønsker at stå med en positiv graviditstest og få lov til at opleve at blive gravid og stå med det smukkeste barn i armene senere... Jeg synes at man skal være taknemmelig for at man kan blive gravid og få sunde og raske børn...

Kønnet er da lige meget så længe barnet er sundt og rask...

Undskyld mit sure opstød men bliver sgu lidt ked af det og gal samtidig...

Jeg er stolt og lykkelig over at have født to drenge og havde det været piger havde jeg været lige så stolt og glad...

Men tillykke med graviditeten... 

Majbritt

enig..

hvis den type havde prøvet hvad vi har for at nå hertil..

så var det en lille detalje.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

jeg tror bestemt ikke at du er den eneste der har prøvet det .. men men tag ud i børne butikkerne, find lidt til det køn i skal have, snakke navne til kønnet og inden du ser dig om, jamen så kunne du ikk forstille dig andet end den skønne baby du har inde i maven - jeg troede også at vi skulle have en pige, men til køns scanning viste det sig at blive en dreng, og jeg vænnet mig hurtig til det MEN dagen idag hader jeg mig selv for at jeg overhovdet kunne tillade mig at ønske et bestemt køn - kunne ikke være mere lykkelig for den vidunderlig dreng jeg har

og det samme sker hos dig, du får den skønneste følelse

tak for de gode råd , jeg er så småt ved at vende mig ved tanken om det er en lille dreng , men skal stadig lige gå nogen dage endnu, før det falder helt på plads, men vil prøve tag ud og kigge lidt til den lille fyr og se om det hjælper mere på det :-) men jeg er også sur på mig selv over at jeg reager sådan her, jeg bude ikke havet bestemt kønnet før jeg viste det, jeg bude jo bare være rigtig glad for om det er en dreng eller pige , men den skal lige sluges :-)

Anmeld

28. juni 2012

Moar2011

tak for de gode råd , jeg er så småt ved at vende mig ved tanken om det er en lille dreng , men skal stadig lige gå nogen dage endnu, før det falder helt på plads, men vil prøve tag ud og kigge lidt til den lille fyr og se om det hjælper mere på det :-) men jeg er også sur på mig selv over at jeg reager sådan her, jeg bude ikke havet bestemt kønnet før jeg viste det, jeg bude jo bare være rigtig glad for om det er en dreng eller pige , men den skal lige sluges :-)

ja man brude bare være glad, for at man bare er gravid, hvad køn det er bude ikke spille nogen rolle .- men nu er jo langt fra den eneste der har prøvet det det har mange andre også, har jeg læst  ..

Anmeld

28. juni 2012

banditten2011

AnneBJ skriver:

Det samme her 

Det tog mig ca. en uges tid at affinde mig med tanken om en dreng, og nu kunne jeg ikke forestille mig andet, men vil stadig gerne have en pige også

vil os rigtig gerne ha en pige, så må nok prøve til det lykkes

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

vil da også stadig gerne have pige , ja så må man prøve til det lykkes hehe

Anmeld

28. juni 2012

OverTheRainbow

Anonym skriver:

Hej

jeg er gravid og er 19+3 henne nu og har lige været til min anden scanning idag alt så ud som det skulle så det var dejligt , mig og min kæreste fik kønnet afvide som vi gerne ville , så det her mit spørgsmål kommer på banen, er det meget naturligt at bliver skuffet over hva køn man får , jeg har både været skuffet og ked af det idag, jeg har lige frem tænkt at jeg ikke ønsker barnet, selvom det er slet ikke det øsnker.

Hej..!

Jeg tror nu det er meget naturligt.. Man kan have forestillet sig ens barn hele ens liv og fantaseret om pige/dreng, og når man så endelig står overfor "afsløringen" og den ikke er som fantasien, så er det naturligt at opleve skuffelse. 

Jeg har selv været en af dem der KUN kunne se mig selv med døtre og da jeg blev gravid sagde det jo sig selv at det var en pige. But no!! Vi købte en kønsscanning der afslørede en lille tap Heldigvis havde jeg selv haft en kraftig fornemmelse af at det var en dreng så blev ikke så skuffet. I det sekund jordmoderen sagde det er en dreng forsvandt ethvert ønske om en pige, fordi det bare var for vildt i sig selv at man kunne se kønnet.

De efterfølgende dage havde jeg da oplevelsen af at være både skuffet og ked af det, men det går over Man kan næsten ikke være andet bekendt overfor det lille væsen der ligger og vokser indeni i. 

Giv det tid og vær i de følelser der kommer og begynd og tænk positivt om det barn der kommer ud til jer.. Når først babyen er kommet er du ligeglad med hvad køn det er... Det tør jeg næsten love dig

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Smilo skriver:

Hej..!

Jeg tror nu det er meget naturligt.. Man kan have forestillet sig ens barn hele ens liv og fantaseret om pige/dreng, og når man så endelig står overfor "afsløringen" og den ikke er som fantasien, så er det naturligt at opleve skuffelse. 

Jeg har selv været en af dem der KUN kunne se mig selv med døtre og da jeg blev gravid sagde det jo sig selv at det var en pige. But no!! Vi købte en kønsscanning der afslørede en lille tap Heldigvis havde jeg selv haft en kraftig fornemmelse af at det var en dreng så blev ikke så skuffet. I det sekund jordmoderen sagde det er en dreng forsvandt ethvert ønske om en pige, fordi det bare var for vildt i sig selv at man kunne se kønnet.

De efterfølgende dage havde jeg da oplevelsen af at være både skuffet og ked af det, men det går over Man kan næsten ikke være andet bekendt overfor det lille væsen der ligger og vokser indeni i. 

Giv det tid og vær i de følelser der kommer og begynd og tænk positivt om det barn der kommer ud til jer.. Når først babyen er kommet er du ligeglad med hvad køn det er... Det tør jeg næsten love dig

prøver også hele tiden at tænke positiv hele tiden, holder de negativ ud af hoved , det er lidt svært men det skal nok lykkes for mig , men jeg er da blevet mere gladere idag end jeg var igår, så det synes jeg er godt tegn på den rette vej.

Anmeld

28. juni 2012

Frk. Himmelblå

ønskebarn74 skriver:

enig..

hvis den type havde prøvet hvad vi har for at nå hertil..

så var det en lille detalje.. 

Selvfølgelig har du ret i din antagelse, at man klart skifter perspektiv efter livssituation/ de udfordringer man har 

MEN

det er ikke sikkert, at TS kan bruge det til så meget, når hun nu engang oplever de der følelser omkring kønnet...

Jeg håber dog, at dit indlæg (og det du besvarede) kan hjælpe TS med at opnå lidt mere perspektiv på sin situation...

Jeg selv har det sådan helt personligt, at jeg hader, når folk siger "at køn er ligegyldigt, når bare det er sundt og raskt"... Ved godt, hvad man mener, men jeg er mor til en handicappet pige, og hun er jo dermed ikke "bare sund og rask". Men hun er min lille PIGE, og helt og aldeles fantastisk . Hmm nå, - det var bare lige lidt mig mig mig mig mig herfra 

Anmeld

28. juni 2012

komodo

Anonym skriver:

jeg synes det er rart at læse alle jeres meninger , og det hjælper at læse dem, men jeg skal stadig lige sluge det at det bliver en dreng , men jeg sikker på jeg nok skal blive lad for ham , men det kom bare som en chock for mig, for vi valgte at ville have kønnet at vide, fordi vi ik kunne vente og min kæreste var ligeglad om det blev en dreng eller pige bare det er sund og rask , det er kun mig som satte for mange forhåbninger op, jeg har også siddet snakket med ham om, snakket hvordan jeg har det , men der skal nok bare lige å nogen dage mere hvor jeg skal lige have det op og vende , for har rigtig dårlig samvigtighed over at jeg har det sådan her , føler jeg er en dårlig mor allerede selvom vores barn ik er født i endnu,

Jeg ved præcis hvordan du har det, jeg venter min fjerde dreng så for mig lykkedes det aldrig at få den pige, og skuffelsen var til at tage og føle på da jeg blev scannet, mit bedste råd er at give dig selv lov til at være skuffet, uanset hvad andre tænker og siger, og så begynd at kalde ham ved køn, det hjælper ubevidst til at acceptere hvad han er inden han kommer, evt. hvis i har tænkt på navne så kald ham sådan, så du får skabt et bånd med din lille søn i maven..

Jeg brugte et par måneder på at synes det var lidt øv, især fordi min bror og svigerinde med termin om tre uger får en pige, det gjorde det ikke nemmere ikke at føle sig lidt snydt, men nu elsker jeg min sidste lille knægt og glæder mig til at møde ham i august, så man kan altså godt komme over det, så længe man ikke lukker det inde fordi verden har en forventning om at man skal være glad uanset hvad fordi man overhovedet kan få børn, kan du ikke bruge til så meget og du skal ikke have dårlig samvittighed eller føle dig som en dårlig mor fordi du er ærlig omkring dine følelser.

Masser af  og STORT tillykke med din sunde og velskabte lille drengebebs

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Jeg har altid ønsket mig en pige som den første og blev skuffet da jeg fik at vide vi ventede en dreng, men alt det betød ingenting da jeg havde ham i mine arme!!

Og nu her er jeg faktisk bedøvende ligeglad med hvilket køn vi får næste gang, bare h*n er rask

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.