Ked af det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

Muhmi

Du kan da ikke seriøst mene at det er ok ikke at ønske sit barn mere fordi det har det "forkerte" køn????!!!?!?!!!???? Så skal man sgu da ikke ha børn OVERHOVEDET!!

Vil da LIGE forklare dig hvad der EGENTLIG står i starten af den her debat, for der må da tydeligvis være noget du har misforstået!

TS har tænkt tanken at hun ikke ønskede barnet, SELVOM det egentlig ikke er det hun mener!

Jeg kan da love dig for at ALLE har nogle tanker der hurtigt flyver igennem vores hoveder UDEN at de hverken er rigtige eller er dem vi ønsker at have....

Jeg kan nå at have MANGE tanker i løbet af en dag hvoraf halvdelen af dem kan jeg bruge til lige nøjagtig prut og nada...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Wimmie

Carina:-) skriver:

Kan godt se vi ikke bliver enige

¨Men tænker på hvor mange steder i verden piger er uønskede og synes sgu det er sørgeligt at der er nogen der har samme indstilling til at et bestemt køn er mere velkomment end det andet.

Jeg er helt med på at man kan ønske sig en pige /dreng -Men at ønske barnet væk er i min verden fuldstændigt ude af kontrol.

Så kan det godt være at det vil ændre sig med tiden osv osv-Men det ændrer ikke på at den lille fyr har været uønsket af hans mor på trods af at han intet har gjort ud over at være det "forkerte" køn.-

JEG synes det er forkælet,og en væmmelig indstilling,men kan godt se at det for nogen er helt normalt .

Ej, det er jo SLET ikke dét TS skriver...prøv lige at læs hendes indlæg igen...hun skriver jo at hun kan få tanken, "selvom det slet ikke er det hun ønsker".

Tror der er mange der af forskellige årsager kan få den flygtige tanke om de nu egl. ønsker barnet; om det er skuffelse over et køn, bange anelser, panik eller andre ting...

Ingen grund til at overdrive eller køre det helt op...

Anmeld

28. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
HeXeri skriver:

Jeg kan godt genkende din skuffelse. Min graviditet var ikke planlagt, jeg var 14 uger henne da vi opdagede det. Så står jeg jo så dér og skulle faktisk slet ikke have været mor i første omgang. Min erfaring med mænd har været alt andet end god, jeg frygtede meget at jeg ville give min søn nogle egenskaber som min far havde, han var et voldsmonster uden indsigt i hvad det gjorde ved os. Så jeg står der til min nf scanning og skal have en dreng.
Tror jeg brugte de første 14 dage på at snakke med min psykolog fra det forløb jeg var igennem til jeg var 18, hver eneste dag. Og tude. Og være rigtigt træt af min kæreste, det var jo helt åbenlyst hans skyld jeg nu sad i lort til halsen.

Idag er han 2 år gammel og han har ene mand ændret mit syn på dem. Han er venlig, høflig, sød, kærlig, opmærksom på sine omgivelser og når han sidder der med den ene hånd på katten g den anden på mosters hund, an han ramme mig så dybt jeg tror jeg skal dø af det.

Glæd dig, uanset hvilket køn børn vi får, får vi lige dem vi har brug for. Som han bliver ældre og begynder at gengælde din kærlighed er der intet der kan stoppe dig.

Og dit indlæg får mig til at tænke, at selvfølgelig skulle netop du have en dreng, så han kan lære dig noget dejligt om vidunderlige drenge/ mænd, og du kan præge ham til at blive en skøn mand en dag. Nogle gange aner vi ikke, hvad vi i virkeligheden har allermest brug for. 

Anmeld

28. juni 2012

Wimmie

Jeg synes helt ærligt at det er meget unfair at skælde en person ud som krænger sine inderste følelser ud og endda siger at hun har dårlig samvittighed over at føle som hun gør. Synes slet ikke man kan være bekendt at overfuse hende med ord som egoistisk og forkælet fordi hun sætter ord på sine følelser...følelser som man ikke selv er herre over.

Jeg synes især der er unfair at trække ned over hovedet på hende at man ikke kan være bekendt at have det sådan, fordi man bare skal være glad for at man kan få børn... TS skal da ikke have dårlig samvittighed fordi der er nogle der skal i behandling for at få dem, eller fordi nogen har syge børn eller har mistet...

Det vil ærligt talt svare til at de der fortæller om hvor kede de er af ikke selv at kunne få børn blev bedt om at knytte sylten fordi der er folk der dør af sult i Afrika eller i krig i Afghanistan... er det måske fair?

Vi føler som vi gør, og det er fint at være uenig, men at få at vide at "sådan kan du ikke være bekendt at have det" kan man bruge til nul og nix!

(ps. har selv været i fertilitetsbehandling så forstår godt frustrationerne, men det giver ikke én ret til at svine fertile folk til pga.deres følelser eller beslutninger...i så fald skulle man jo også svine alle til der får en abort...) 

Anmeld

28. juni 2012

Mor og meget mere

Carina:-) skriver:

Der er dælme stor forskel på at blive skuffet i øjeblikket,og så på at ønske man ikke var gravid med barnet.

Desuden så jo så har man sgu at være taknemmlig for at man ikke mindst kan blive gravid og få sunde børn,.

Jeg har begravet en syg datter,og ville givet alverden for at hun var sund og rask,og var fuldstændig ligeglad med hvad køn hun var.

Det er ingen selvfølge at få raske og levedygtige børn.-Og har man først stået med et dødsygt barn lægerne ikk kunne gøre noget for-Så bliver kønnet uendeligt ligegyldigt.

Så jo det er forkælet at ønske man ikke var gravid bare fordi han er en dreng.

Hun skriver jo netop om de følelser og tanker, der ramte hende i øjeblikket, og som hun selv er helt klar over, hun skal have "på plads". Hun prøver overhovedet ikke at retfærdiggøre sig, men ønsker tydeligvis hjælp herfra til at sunde sig lidt. 

Vi er allesammen snotforkælede på nogle områder - vi har tag over hovedet, mad at give vores børn og skolegang, lægehjælp osv. osv. Derfor kan man godt føle sig skuffet over noget, andre opfatter som småting. 

Må man efter din mening skrive og lufte sin utilfredshed med en sløv padde af en mand, eller skal man først læse om voldsramte kvinder eller unge enker, så man kan forstå, hvor godt man har det? 

Anmeld

28. juni 2012

Mor og meget mere

Wimmie skriver:

Jeg synes helt ærligt at det er meget unfair at skælde en person ud som krænger sine inderste følelser ud og endda siger at hun har dårlig samvittighed over at føle som hun gør. Synes slet ikke man kan være bekendt at overfuse hende med ord som egoistisk og forkælet fordi hun sætter ord på sine følelser...følelser som man ikke selv er herre over.

Jeg synes især der er unfair at trække ned over hovedet på hende at man ikke kan være bekendt at have det sådan, fordi man bare skal være glad for at man kan få børn... TS skal da ikke have dårlig samvittighed fordi der er nogle der skal i behandling for at få dem, eller fordi nogen har syge børn eller har mistet...

Det vil ærligt talt svare til at de der fortæller om hvor kede de er af ikke selv at kunne få børn blev bedt om at knytte sylten fordi der er folk der dør af sult i Afrika eller i krig i Afghanistan... er det måske fair?

Vi føler som vi gør, og det er fint at være uenig, men at få at vide at "sådan kan du ikke være bekendt at have det" kan man bruge til nul og nix!

(ps. har selv været i fertilitetsbehandling så forstår godt frustrationerne, men det giver ikke én ret til at svine fertile folk til pga.deres følelser eller beslutninger...i så fald skulle man jo også svine alle til der får en abort...) 

Anmeld

28. juni 2012

HeXeri

Mor og meget mere skriver:

Og dit indlæg får mig til at tænke, at selvfølgelig skulle netop du have en dreng, så han kan lære dig noget dejligt om vidunderlige drenge/ mænd, og du kan præge ham til at blive en skøn mand en dag. Nogle gange aner vi ikke, hvad vi i virkeligheden har allermest brug for. 

Det er helt rigtigt. Tror egentligt heller ikke jeg vil kunne lave en normaltfungerende pige, før jeg havde taget min dreng til mig.

Livet er en pusseløjerlig størrelse

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Wimmie skriver:

Anmeld

28. juni 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

jeg ønsket også brat en pige, og havde også på en fornemmelse på det var en pige, venter så en dreng istedfor, men et eller anden sted har jeg dårlig med at jeg har sådan en følse over for mit kommende barn, at jeg lige frem har tænkt tanken at jeg ikke ville havde den alligevel , har rigtig dårlig samvigtighed over det

undskyld men det synes jeg også du skal Have, jeg får det helt dårligt over at så mange '' tillader'' sig at blive ked af barnets køn og ikke ønsker det alligevel...

stakkels stakkels Barn håber godt nok du kommer til at elske dit barn, for ellers er der noget alvorligt galt.

Anmeld

28. juni 2012

Isabella_mor

nu er det sådan at man ikke altid kan styre sine følelser. men det er for det meste tanker der sætter følelser igang.. 

så du kan ved tankens kraft begynde at føle at det er DEJLIGT at du skal have en dreng... 

du skal bare sige til dig selv hele tiden nogenlunde like this..

jeg skal have en dreng og jeg er så glad for det,

han bliver den dejligste dreng jeg nogensinde kommer til at lære at kende. 

jeg får den smukkeste dreng på jorden, og jeg glæder mig.

hvis du hele tiden "tvinger" dig selv til at tænke positivt omkring det at du skal have en søn. så kommer du også til at føle gode følelser omkring det.

dine følelser siger dig nu at du er ked af at du skal have en dreng. det er i virkeligheden fordi at dine tanker omkring at du troede at det var en pige er bevist at det ikke er sandt. altså dine forventninger er ikke som du troede i virkeligheden.. men det er tanker.. det hele er tanker. og det gælder om at vende den om.. 

bliver du tværtimod ved med at tænke.

ØV jeg skal have en dreng, jeg ville hellere have haft en pige.

så bliver det SVÆRRE for dig at acceptere dit barn så længe du ikke har ham i hænderne. fordi du jo også tænker over hvordan barnet ser ud, hvordan barnets personlighed bliver osv.. 

være opmærksom når du tænker negativt og tving dig selv til at tænk det positive.. for tanker kommer før følelser,.... 

Det skal nok komme til at gå.

(og det gør altså ikke nogle som helst til at være dårlige mennesker fordi at deres tanker laver ged i deres følelser, og det gør ikke nogen til en dårlig forældre fordi at de bliver skuffet over barnets køn. fordi at det bare er tanker der har været så livagtige at de er blevet TIL følelser.. det tager lidt tid at lære sig selv at tænke anderledes når der er nogle ting i livet man forventer, som ikke bliver til det man ønsker)

man burde som menneske bare lære at forholde sig til at der er et barn. og at det barn bliver det største og bedste EVER...  og øve sig i ikke at tænke for meget over hvilket køn det måske kan blive. der er 50%for det ene køn og 50% for det andet køn. det er plat eller krone...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.