Ked af det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

komodo

Der er dælme stor forskel på at blive skuffet i øjeblikket,og så på at ønske man ikke var gravid med barnet.

Desuden så jo så har man sgu at være taknemmlig for at man ikke mindst kan blive gravid og få sunde børn,.

Jeg har begravet en syg datter,og ville givet alverden for at hun var sund og rask,og var fuldstændig ligeglad med hvad køn hun var.

Det er ingen selvfølge at få raske og levedygtige børn.-Og har man først stået med et dødsygt barn lægerne ikk kunne gøre noget for-Så bliver kønnet uendeligt ligegyldigt.

Så jo det er forkælet at ønske man ikke var gravid bare fordi han er en dreng.

Men det er jo din holdning og farvet af hvad du har oplevet, det er overhovedet ikke relevant for TS hvad du har oplevet for det vedrøre ikke hendes situation, og hun skal da ikke have dårlig samvittighed fordi nogle fremmede mennesker har tragiske historier med i bagagen, hun skal vel kun have sin egen situation for øje eller hvad??.

Jeg synes bestemt ikke det er hverken forkert eller forkælet at ønske sig noget bestemt, og man skal da ikke sidde og lyve omkring sine følelser fordi det i nogle andres øjne er "forkert" at have det på en bestemt måde.

Det gør mig meget ondt hvad du har oplevet, men det er altså din og ikke TS oplevelse, og synes ikke det er rimeligt at du fortæller hende hvad hun skal og især hvad hun ikke må føle.

Tror hendes udtryk omkring ikke at ønske barnet, er sagt i skuffelse og ikke et udtryk for hvordan hun har det og vil have det fremover, der bliver lagt rigtig meget vægt på lige den udtalelse men ikke på de MANGE andre gange hvor hun skriver at hun bare lige skal sluge kamelen og så skal hun nok glæde sig og elske hendes lille dreng..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Silas&Mille

twinboys skriver:

Mit ærlige svar... Jeg bliver så gal indvendig når jeg læser sådan en debat... Jeg tænker stakkels alle de skønne mennesker der ønsker at stå med en positiv graviditstest og få lov til at opleve at blive gravid og stå med det smukkeste barn i armene senere... Jeg synes at man skal være taknemmelig for at man kan blive gravid og få sunde og raske børn...

Kønnet er da lige meget så længe barnet er sundt og rask...

Undskyld mit sure opstød men bliver sgu lidt ked af det og gal samtidig...

Jeg er stolt og lykkelig over at have født to drenge og havde det været piger havde jeg været lige så stolt og glad...

Men tillykke med graviditeten... 

Majbritt

Kunne ikke skrive det bedre selv

Har har vi en af hver. Kæresten ville da gerne at det havde været to drenge, men han vil for alt i verden ikke bytte sin datter for en dreng  

Man har lov at drømme, men synes sgu næsten det er ondt at sige at barnet ikke er ønsket bare fordi det er 'det forkerte køn'.

Anmeld

28. juni 2012

chael

KakaoDrik skriver:

Det er helt normalt

Jeg forstår dog ikke hvorfor man altid skal tænke på de barnløse når en som dig TS kommer med sådan et indlæg. Det her handler ikke om en barnløs,men om en mor og en far der lige skal tilvendes sig kønnet hvilket er helt normalt,de fleste står bare ikke ved deres tristhed,så det var godt du oprettede indlægget. Du er som du skal være,det samme er din kæreste og det samme er jeres lille baby  

Præcis

Gad bare ikke skrive det. For synes efterhånden jeg har skrevet det i så mange lign. Indlæg

Anmeld

28. juni 2012

bobbles

Anonym skriver:

Hej

jeg er gravid og er 19+3 henne nu og har lige været til min anden scanning idag alt så ud som det skulle så det var dejligt , mig og min kæreste fik kønnet afvide som vi gerne ville , så det her mit spørgsmål kommer på banen, er det meget naturligt at bliver skuffet over hva køn man får , jeg har både været skuffet og ked af det idag, jeg har lige frem tænkt at jeg ikke ønsker barnet, selvom det er slet ikke det øsnker.

synes du er vildt egoistisk!

Jeg ønskede mig lidt en dreng sidst men kun pga jeg havde en pige i forvejen men da jeg så fandt ud af at det var en pige blev jeg bare rigtig glad  tænker også på alle de skønne kvinder inde på denne her side som kæmper for at få børn, og så er der nogen der har let ved at blive gravid og som bliver negativ over at det ikke er det køn som de vil ha! Bliver sku helt forarget!!

Man skal sku da kun blive glad for at få et sundt og raskt barn da min den store var død ved fødslen men at de fik hende genoplivet, og hun har været så meget igennem de sidste 5½ år. Og priser mig lykkeligt for at jeg har min elskede datter den dag idag selvom hun var så meget igennem!

Anmeld

28. juni 2012

chael

komodo skriver:

Og hvorfor skal hun lige det?? ja det er da synd for dem der er udfordrede i forhold til at formere sig, men det kan da virkelig ikke lægges TS til last at andre har svært ved det, hvorfor er det at hver eneste gang at nogen skriver et indlæg om hvordan de oprigtigt har det, så+ skal der nok være en to-tre stykker der smider barnløsheds-kortet, lad hende dog have sine følelser, og glæd dig måske endda over at hun åbent og ærligt deler dem.

Jeg synes det er dybt uretfærdigt at forsøge at presse nogle andre følelser ned over hovedet på hende i stil med "du skal bare være glad for at du kan få børn" og "heldigvis er han sund og rask", når man bliver gravid går man jo automatisk udfra at barnet er sundt og raskt, så er der vel ikke noget forkert i at ønske sig noget bestemt og blive skuffet hvis virkeligheden ikke lever op til fantasien??

Anmeld

28. juni 2012

chael

Silas&Mille skriver:

Kunne ikke skrive det bedre selv

Har har vi en af hver. Kæresten ville da gerne at det havde været to drenge, men han vil for alt i verden ikke bytte sin datter for en dreng  

Man har lov at drømme, men synes sgu næsten det er ondt at sige at barnet ikke er ønsket bare fordi det er 'det forkerte køn'.

Der var engang en herinde der skrev, at tanker er toldfri

Og det er jo så korrekt som noget kan være

Anmeld

28. juni 2012

Carina:-)

komodo skriver:

Men det er jo din holdning og farvet af hvad du har oplevet, det er overhovedet ikke relevant for TS hvad du har oplevet for det vedrøre ikke hendes situation, og hun skal da ikke have dårlig samvittighed fordi nogle fremmede mennesker har tragiske historier med i bagagen, hun skal vel kun have sin egen situation for øje eller hvad??.

Jeg synes bestemt ikke det er hverken forkert eller forkælet at ønske sig noget bestemt, og man skal da ikke sidde og lyve omkring sine følelser fordi det i nogle andres øjne er "forkert" at have det på en bestemt måde.

Det gør mig meget ondt hvad du har oplevet, men det er altså din og ikke TS oplevelse, og synes ikke det er rimeligt at du fortæller hende hvad hun skal og især hvad hun ikke må føle.

Tror hendes udtryk omkring ikke at ønske barnet, er sagt i skuffelse og ikke et udtryk for hvordan hun har det og vil have det fremover, der bliver lagt rigtig meget vægt på lige den udtalelse men ikke på de MANGE andre gange hvor hun skriver at hun bare lige skal sluge kamelen og så skal hun nok glæde sig og elske hendes lille dreng..

Kan godt se vi ikke bliver enige

¨Men tænker på hvor mange steder i verden piger er uønskede og synes sgu det er sørgeligt at der er nogen der har samme indstilling til at et bestemt køn er mere velkomment end det andet.

Jeg er helt med på at man kan ønske sig en pige /dreng -Men at ønske barnet væk er i min verden fuldstændigt ude af kontrol.

Så kan det godt være at det vil ændre sig med tiden osv osv-Men det ændrer ikke på at den lille fyr har været uønsket af hans mor på trods af at han intet har gjort ud over at være det "forkerte" køn.-

JEG synes det er forkælet,og en væmmelig indstilling,men kan godt se at det for nogen er helt normalt .

Anmeld

28. juni 2012

ekebiv

komodo skriver:

Og hvorfor skal hun lige det?? ja det er da synd for dem der er udfordrede i forhold til at formere sig, men det kan da virkelig ikke lægges TS til last at andre har svært ved det, hvorfor er det at hver eneste gang at nogen skriver et indlæg om hvordan de oprigtigt har det, så+ skal der nok være en to-tre stykker der smider barnløsheds-kortet, lad hende dog have sine følelser, og glæd dig måske endda over at hun åbent og ærligt deler dem.

Jeg synes det er dybt uretfærdigt at forsøge at presse nogle andre følelser ned over hovedet på hende i stil med "du skal bare være glad for at du kan få børn" og "heldigvis er han sund og rask", når man bliver gravid går man jo automatisk udfra at barnet er sundt og raskt, så er der vel ikke noget forkert i at ønske sig noget bestemt og blive skuffet hvis virkeligheden ikke lever op til fantasien??

Du kan da ikke seriøst mene at det er ok ikke at ønske sit barn mere fordi det har det "forkerte" køn????!!!?!?!!!???? Så skal man sgu da ikke ha børn OVERHOVEDET!!

Anmeld

28. juni 2012

twinboys

metski83 skriver:

Vil bare sige tak 

For jeg ville ønske det var mig der havde en spire i maven, i stedet for ikke at kunne selv. 

Jeg ville blive så lykkelig og taknemmelig uanset hvilket køn det så blev. 

Anmeld

28. juni 2012

twinboys

ønskebarn74 skriver:

enig..

hvis den type havde prøvet hvad vi har for at nå hertil..

så var det en lille detalje.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.