Ked af det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2012

twinboys

Mor til Ella skriver:

Sådan har jeg det også lidt......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Sara.

Hvorfor kan man ikke springe debatter over hvor man íkke har noget konstruktivt at sige til TS.?

Det hjælper ikke at fortælle om hvor forkert man synes hun er på den, at hun skal tænke på alle de barnløse mv.....

Hvorfor ikke anerkende at hun har fået den følelse og så forsøge at hjælpe hende med den?

Kan da ikke være rigtigt at når man har et problem, en følelse at man så skal tænke på alle andre, hvordan de ville have det i situationen.

Vi er ikke ens, vi har forskellige oplevelser og erfaringer med i rygsækken...

TS. lyder ked af det og har ikke brug for løftede pegefingre, men i stedet lidt kram og forståelsen af at være normal. Det er en følelse hun er i LIGE NU og ikke nødvendigvis der hvor hun er om 1 mdr.

Anmeld

28. juni 2012

Sara.

Til TS.

Jeg håber du har nogle omkring dig til at snakke om følelsen med. Jeg tror at der er flere der føler sådan, men måske ikke fortælle om det, i frygt for hvad andre tænker.

Jeg tror du bliver rigtig glad for din dreng! Drenge er skønne :-) (har selv en af hver).

Du får lige en masse kram herfra

Anmeld

28. juni 2012

Wimmie

Sara. skriver:

Hvorfor kan man ikke springe debatter over hvor man íkke har noget konstruktivt at sige til TS.?

Det hjælper ikke at fortælle om hvor forkert man synes hun er på den, at hun skal tænke på alle de barnløse mv.....

Hvorfor ikke anerkende at hun har fået den følelse og så forsøge at hjælpe hende med den?

Kan da ikke være rigtigt at når man har et problem, en følelse at man så skal tænke på alle andre, hvordan de ville have det i situationen.

Vi er ikke ens, vi har forskellige oplevelser og erfaringer med i rygsækken...

TS. lyder ked af det og har ikke brug for løftede pegefingre, men i stedet lidt kram og forståelsen af at være normal. Det er en følelse hun er i LIGE NU og ikke nødvendigvis der hvor hun er om 1 mdr.

Jeg er enig... synes det er synd at man får høvl for at sige hvordan man har det...

Naturligvis forstår jeg godt følelsen af at man bare skal føle sig heldig med at man kan blive gravid, men betyder det så at man ikke må føle som man gør? Følelser er jo ikke noget man selv kan styre.

Anmeld

28. juni 2012

Lovely<3

Carina:-) skriver:

En ting er at ønske sig et køn.

Men at ønske man ikke skulle have barnet fordi det er en dreng er en forkælet og grim holdning.

Du burde vende næsen ned i Barnløsforrummet ,og se hvor privviligeret og heldig du er at du skal have en sund og rask dreng.

Fatter simpelthen ikke at man kan få den tanke at man ikke ønsker barnet fordi det ikke har det "rette" køn....

Øv altså

Og jeg synes, det er utolig dårlig og GRIM opførsel ikke at anerkende andres følelser.... Come on... hold nu bare for en gangs skyld de barnløse ud af debatten. Im so tired of it !!!!

Anmeld

28. juni 2012

Sara.

ønskebarn74 skriver:

enig..

hvis den type havde prøvet hvad vi har for at nå hertil..

så var det en lille detalje.. 

Men det har TS højst sandsynlig ikke...

Men måske hun har oplevet en masse andet?!

Ja det er synd for dem der skal prøve og prøve og prøve!!!!

Men hvad har det med TS. følelser af gøre. Hvorfor ikke anerkende hendes følelser?!

Anmeld

28. juni 2012

Sara.

Wimmie skriver:

Jeg er enig... synes det er synd at man får høvl for at sige hvordan man har det...

Naturligvis forstår jeg godt følelsen af at man bare skal føle sig heldig med at man kan blive gravid, men betyder det så at man ikke må føle som man gør? Følelser er jo ikke noget man selv kan styre.

Jeg er helt enig! Og synes du skriver det rigtig godt i det jeg har markeret rødt!

Anmeld

28. juni 2012

Levi&LilysMor

Hej

jeg er gravid og er 19+3 henne nu og har lige været til min anden scanning idag alt så ud som det skulle så det var dejligt , mig og min kæreste fik kønnet afvide som vi gerne ville , så det her mit spørgsmål kommer på banen, er det meget naturligt at bliver skuffet over hva køn man får , jeg har både været skuffet og ked af det idag, jeg har lige frem tænkt at jeg ikke ønsker barnet, selvom det er slet ikke det øsnker.

Hm... hvorfor er det lige præcist du blive skuffet ? Jeg tror da alle har en forestilling om hvad de gerne vil have, men alle ved jo at det er 50/50 for hvad det bliver. Måske man skulle tage det som det kom og lade være med at "ønske" sig for meget. Kan heller ikke se hvorfor en pige skulle være bedre end en dreng og omvendt. 

Dengang jeg var gravid, sagde jeg bare at jeg var spændt på hvad det blev. Min kæreste ville gerne have en dreng, fordi så kunne den næste blive en pige og storebror kunne passe på hende osv. men hvis det havde været en pige var jeg blevet ligeså glad. Jeg glædede mig bare til at få mit barn.

Vil gerne indrømme at jeg næste gang godt kunne tænke mig en pige, men lige meget hvad det bliver bliver jeg glad, en mere dreng gør mig skam ingenting! 

Det kan være piger kan få fine kjoler / prinsesse tøj på, men drenge kan man klæde rigtig sejt på 

Anmeld

28. juni 2012

anynom

Lenore2009 skriver:

Og jeg synes, det er utolig dårlig og GRIM opførsel ikke at anerkende andres følelser.... Come on... hold nu bare for en gangs skyld de barnløse ud af debatten. Im so tired of it !!!!

Anmeld

28. juni 2012

Koen.

Muhmi skriver:

LLiLigLige

Nu kan der jo være forskellige grunde til hvorfor man ønsker sig et bestemt køn, jeg har meget personlige grunde til at jeg ønskede en pige som den første og jeg er ikke bange for at sige at jeg blev skuffet og lidt bange da jeg fandt ud af at vi ventede en dreng, men efter et par uger, så var jeg faktisk glad, for jeg opmuntrede mig selv med at sige at sådan vil min dreng ikke blive, hvis han får en lillesøster, for sådan får han ikke lov til at blive for hans mor!

Så jeg bliver faktisk gal over et indlæg som dit, fordi du dybest set ikke aner en hujende fis om hvorfor TS har de tanker som hun har men istedet begynder at sige "Hvad med dem der prøver at få børn?"

Undskyld mig, ja jeg har ondt af dem, jeg har været én af dem, men nu kan man jo ikke tage sig af alle andres følelser herinde når nu man har spørgsmål som man gerne vil have svar på og det er bare så uretfærdigt at man skal have smidt skyldfølelse i hovedet fordi man faktisk har et spørgsmål...

Lige det indlæg der manglede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.