øv, er så bange for a føde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

Sarah86

Jeg skal føde mit første barn om under 3 måneder syntes også jeg er ved at være lidt panikslagen ved tanken.. 

Alle de tanker om hvor ondt det kommer til at gøre om der går noget galt osv.. Syntes det går meget stærkt nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Mira0911

LR85 skriver:

øv, er bare SÅ nervøs/bange for a føde.

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

'Fuuuuck, det gjprde ubeskriveligt ondt'

Shit, har aldrig oplevet noget lignene'

'var klar på a lade livet, for den smerte'

og så videre og så videre...

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

Da jeg ventede mit første barn (Julie), var jeg enormt bange for at føde... Jeg insisterede på at få KS.... Heldigvis fik min jordemoder mig med at jeg selv skulle føde.... Første fødsel var der en del komplikationer som jeg selv var skyld i... Så det var ikke en god fødsel... Vi blev derefter indlagt på Neonatal afdelingen... 

Min anden fødsel, der var jeg dælme også bange for at føde... Jeg havde sagt til mig selv at jeg vil samarbejde på det hårdeste denne gang, da jeg ville hjem til min store datter... Fødslen var lige efter drømmebogen... Den bedste fødsel nogensinde... 

Jeg synes du skal snakke med din jordemoder, det hjalp mig rigtig meget begge gange fordi jeg var så bange... 

Anmeld

26. april 2012

LR85

Laijona Äiti skriver:

Jeg tror der er bedre at forestille sig det værste og blive lettet under foløbet, end at tro det er pærelet og smertefrit og så gå helt ned når fødslen er igang.

sender en krammer til dig.

tak, lige nu tror jeg bare a jeg forestille mig det allerværste... og det gavner mig ikke lige pt.

Kan slet ikke se hvordan det skal gå godt...

Anmeld

26. april 2012

anynom

Nu endte mit ud i akut kejsersnit, så aner ikke hvor ondt selve fødslen gør - men du kan håbe på at få "mine veer". Jeg var udvidet 7 cm uden at have mærket noget til det Fik også at vide på fødegangen, at hvis Isabel havde vendt rigtigt havde jeg nok haft det tætteste på en smertefri fødsel som muligt.

Anmeld

26. april 2012

Jonatansmor

LR85 skriver:

øv, er bare SÅ nervøs/bange for a føde.

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

'Fuuuuck, det gjprde ubeskriveligt ondt'

Shit, har aldrig oplevet noget lignene'

'var klar på a lade livet, for den smerte'

og så videre og så videre...

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

Husk at få talt med din jordemoder om alt det her. Og husk at overveje dine valgmuligheder, hvis angsten ikke snart overtages af rationelle følelser.

Du får en krammer til

Anmeld

26. april 2012

LR85

Carl-Emil's mor skriver:

Jeg har ALTID været en kylling... Kender du den der elefant fra tarzan der siger " er du sikker på vandet ikke er uhygiejnisk ??" yeaps that was me men så kom jeg til en fødsel jeg havde bestemt mig for at ligegyldigt hvad så ville jeg ikke sætte mig en plan eller håb for hvordan det skulle gå for så vidste jeg det ville gå galt... Jeg havde veer i 23,5 time før jeg fødte og ved du hvad? Det var sku ikke så slemt 4 presveer og ud var han.. Men grunden til det for mig ikke var slemt var at jeg ikke havde gjort mig nogle tanker om hvordan det skulle gå men jeg lod tingene gå som de ville for en ting er sikkert - ud kommer baby du må meget gerne skrive privat hvis du vil have en snak om det

tak for dine råd og ord.

jeg prøver ikke a forberede mig på noget, men som du nok ved er der mange tanker der kører.

Jeg håber bare a kunne finde ud af at følge med flow'et når det kommer.

Anmeld

26. april 2012

LR85

mor:) skriver:

Jeg havde det helt på samme måde. Ud over angsten følte jeg mig helt uforberedt, da jeg ikke gik til noget fødselsforberedelse, så gik i panik da veerne startede og begyndte straks at græde og var virkelig bange for hvad der ventede mig, men lige så snart det rigtigt gik i gang var der bare automatisk kontrol. Min fødsel var overstået på 5 timer og det var ikke så slemt 2 af timerne fik jeg epidural blokade, så mærkede intet og fik taget mig en god lur

Så det skal nok gå. Man må bare få alle de "grimme" historier man har hørt om ud af hovedet og tænke: kvinder har klaret det i så mange år og uden nogen form for smertelindring, så kan jeg også. For det kan du

tak, det var en dejlig historie.

Jeg håber jeg vil opleve den følelse du beskriver, med bare a blive taget med a kroppen og føle a den nok skal klare det-agtigt.

Anmeld

26. april 2012

LR85

Mor og meget mere skriver:

Jeg har født tre gange uden smertelindring, og det er ubetinget de mest fantastiske oplevelser i mit liv. Jeg synes ikke, smerterne var ulidelige - det var gode smerter, som jeg gik fuldstændigt ind i og arbejdede med. 

Jeg var ikke spor bange for at føde første gang og holdt fast i troen på, at jeg ville kunne klare skærene. Jeg tror på, at den overbevisning hjalp mig, selv om andre mener, man skal forberede sig på noget ulideligt. 

Jeg har sidenhen haft galdestensanfald, og DET var ubetinget tusind gange mere smertefuldt.

Tro på de kræfter, du ikke aner, at du har. Lad være at lade dig skræmme af de slemme historier - der er også masser af gode og smukke fødselsoplevelser. 

tak, det var nogen gode ord, jeg vil huske på.

det er dejligt at der er nogen der siger a det ikke var så slemt som andre beskriver det var.

Man bliver ærlig talt lidt skræmt af det jo.

Anmeld

26. april 2012

LR85

Ciss skriver:

Hej

Når du har det sådan, ville jeg anbefale en snak med din jordmor. De har jo stor erfaring med at rådgive, berolige og forklare.

Jeg har født to bare med lattergas til lindring.

Ja, det er ondt, men jeg gør det faktisk gerne igen. Og sådan er vi jo mange, som har det. Ellers ville verden være fuld af enebørn.

Jeg vil langt hellere føde et barn end f eks få rodbehandling hos tandlægen. For det er noget, din krop gør selv. Det er ikke noget, som nogen andre påfører dig. (Jeg ved ikke om jeg forklarer det så godt). Og så kommer der noget fantastisk ud af det! Det har et formål. Og oven i det ubehagelige er det en fantastisk og intens oplevelse, når kroppen træder i karakter og overtager forløbet totalt og vireklig viser, hvad den kan.

Det er en del af overgangen til det at være mor. Man gruer sig på forhånd, det er hårdt, mens det foregår, men bagefter er man nærmest i en rus, og man har gennemgået noget ubeskriveligt og faktisk sat et barn i verden. Man får en ny status både i egne og andres øjne.

Sender en . Du kommer til at klare detteher, og du kommer til at få god hjælp undervejs. Forbered dig på, at det kommer til at være ondt, men at det ikke varer evig, og fokuser så på alle de positive ting, som kommer ud af det. Det vil være mit bedste råd.

tak for dine gode ord.

Jeg har snakket med min jordemoder, som tydeligvis er a gammel skole og har den helt klare holdning a det er noget hysteri og alle jo kan og skal føde, ligegyldigt hvad.

Men jeg vil holde fast i at det er en smerte man kan bruge til noget, og der er et mål med den.

og så håbe på det bedste derfra.

Tak

Anmeld

26. april 2012

LR85

Fenja09 skriver:

Kan godt forstå du er nervøs, det var jeg bestemt også. Synes nu ikke at det var super slemt, men jo hvis jeg fortalte at det ikke gjorde ondt ville jeg lyve - man kan ikke sammenligne smerten med noget andet, ligesom at man ikke kan sammenligne at føde sit barn og få op på maven lige bagefter

Tænk på, at der er en JM til at hjælpe dig og at der er et formål med "galskaben"

Du skal nok klare det fint, måske du ligesom jeg, føder på 2 timer og har det fint en time efter fødslen - sådan kan det også gå

Pøj pøj med forestående fødsel!

/Fenja

Tak skal du have, det er rart a der er nogen der skriver a det ikke er 'så slemt' som man ellers hører.

Selvfølgelig gør det ondt, det er klart.

Er bare så bange for a smerten er så stor a man er klar til a lade livet for a komme ud af det... det lyder jo ærlig talt lidt uoverkommeligt.

Må krydse fingre og håbe på det bedste. tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.