STORT kram til dig

Det hele skal nok gå! Det GØR ondt at føde. Der er ingen der kan sidde og sige til dig, for at opmuntre dig, at det gør egentlig ikke ret ondt, for det er bedre at være mentalt forberedt. Men når det er sagt, så er det en god smerte - For det er en brugbar smerte, en smerte der fører noget godt med sig. Det er ikke bare at det gør ondt, fordi man er kommet til skade. Det er en smerte, som du kan arbejde med, og som har et smukt resultat. Og i dag findes der mange former for smertelindring. Jeg fik ikke selv noget, og kan af den årsag ikke anbefale noget, men du kan jo skrive i din fødselsplan, du ønsker epidural, fordi du frygter smerterne.
Jeg havde vestorm og ingen smertelindring, men selvom det gjorde fucking ondt, så var det FANTASTISK! Og hun var ikke andet end lige kommet ud, da jeg var klar til at gøre det igen

Og især når du kommer til presseveerne er det stort, synes jeg. Synes det var SÅ dejligt at kunne arbejde med smerterne og "presse dem fra sig".
Men når du er nervøs, så vær ikke for stolt til at tage imod hjælp og lindring, det er der for en grund. Vi kvinder er skabt til at føde, og urkvinden kommer op i os, når det barn skal ud. Så vel gør det ondt, men det er det hele værd, og der går ikke 10 minutter, så kan man squ alligevel ikke huske hvor ondt det egentlig gjorde længere
Anmeld