øv, er så bange for a føde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

LR85

ciepige skriver:

Ja det gør røv ondt! Men du skal nok overleve, det er ikke unaturligt, og din krop ved hvad den gør! Tro mig.. Det gør det ikke nemmere at have en bange indstillig  

Held og lykke - er sikker  på du får en fantastisk fødsel  

det trøster bare ikke a folk igen siger... det gør røv ondt, og lign.

jeg er jo netop bange for smerten og en smerte som man hellere vil dø for, og en smerte hvor man bare gerne vil have skåret alle lemmerne af langsomt med kniv...

det synes jeg nemlig man hører, og det gør det ikke ligefrem motiverende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

FogL

LR85 skriver:

det trøster bare ikke a folk igen siger... det gør røv ondt, og lign.

jeg er jo netop bange for smerten og en smerte som man hellere vil dø for, og en smerte hvor man bare gerne vil have skåret alle lemmerne af langsomt med kniv...

det synes jeg nemlig man hører, og det gør det ikke ligefrem motiverende..

Jeg ville ikke hellere dø end have den smerte. Det er SÅ hurtigt overstået igen, og man får så meget bedre ud af det. Det er sgu dete hele værd! Ville hellere føde end være gravid.... Synes ventetiden er værre end det, at føde! 

Anmeld

26. april 2012

Moar2011

LR85 skriver:

øv, er bare SÅ nervøs/bange for a føde.

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

'Fuuuuck, det gjprde ubeskriveligt ondt'

Shit, har aldrig oplevet noget lignene'

'var klar på a lade livet, for den smerte'

og så videre og så videre...

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

mir råd er tag det som det kommer

gu gør det ondt . men det er den største og mest FANTASTISKE oplevelse '

Glæææd dig ..

Anmeld

26. april 2012

Dorthe1986

LR85 skriver:

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

Kære du

Kan godt forstå du er nervøs, for ja det gør da hammer ondt, MEN det er bare på en helt anden måde, for du ved hvad der kommer ud af det Man kan bare klare så meget, når man ved, hvad der venter i sidste ende

Jeg vil sige, at mine smerter var rigtig rigtig slemme... og det er ikke for at skræmme dig jeg siger det, men selvom det var slemt, så gjorde jeg det gerne igen Så værre er det heller ikke

Men som rikkeregnbue siger: Epidural !!!

Anmeld

26. april 2012

Chevro

LR85 skriver:

ps. vi må give hinanden nogen gode historier.

er selv 34+6, så vi er tæt på hinanden

Ja helt sikkert :-)

Jamen det er da uden tvivl ulideligt for alle, og en fødsel skal gøre ondt! / desværre. Men barnet har super godt af den stressende proces, det er at blive født - og vi som mødre har rigtig godt af at mærke fødslen på hård vis, da vi udvikler os, og moderinstinktet bliver intensiveret :-)

Den eneste negative ting ved det, er at det gør ondt - med sikkerhed. Men man ved jo ikke HVOR ondt, selv dem der har fået flere børn har ikke haft samme oplevelser ved nogle af deres fødsler (: Så man kan bare håbe på et sundt og lækkert lille barn, og tage smerterne når de kommer ;-)

Anmeld

26. april 2012

LR85

ciepige skriver:

Jeg ville ikke hellere dø end have den smerte. Det er SÅ hurtigt overstået igen, og man får så meget bedre ud af det. Det er sgu dete hele værd! Ville hellere føde end være gravid.... Synes ventetiden er værre end det, at føde! 

tak, det kunne jeg lide a høre

jeg elsker nemlig a være gravid, så hvis fødslen bare bliver halvt så god, så skal det nok blive godt

Anmeld

26. april 2012

FogL

LR85 skriver:

tak, det kunne jeg lide a høre

jeg elsker nemlig a være gravid, så hvis fødslen bare bliver halvt så god, så skal det nok blive godt

Ja, bare rolig! Jeg glæder mig helt, til at føde igen

Anmeld

26. april 2012

LR85

Dorthe1986 skriver:

Kære du

Kan godt forstå du er nervøs, for ja det gør da hammer ondt, MEN det er bare på en helt anden måde, for du ved hvad der kommer ud af det Man kan bare klare så meget, når man ved, hvad der venter i sidste ende

Jeg vil sige, at mine smerter var rigtig rigtig slemme... og det er ikke for at skræmme dig jeg siger det, men selvom det var slemt, så gjorde jeg det gerne igen Så værre er det heller ikke

Men som rikkeregnbue siger: Epidural !!!

skal helt sikkert have epi, og så hurtigt som muligt

og ja, må håbe a naturens kræfter tager over og at det er muligt a følge med strømmen

Anmeld

26. april 2012

chael

LR85 skriver:

jeg ved det gør ondt...

det er jo meget a det der gør mig så ked og nervøs..

hvis man bare vidste a det var en smerte, men som a man kunne holde ud/arbejde med.

folk beskriver jo nemlig smerten som fuldstædnig dødelig og som a få skåret armen af... det lyder jo ikke særlig motiverende

Arh ja okay, overdrivelse fremmer forståelsen

Nu er vi jo mange der har født og vi er jo overlevet og mange gør det jo igen og igen

Det er jo åndsvagt at sige at det ikke gør ondt, når det gør, men ligefrem at miste en arm istedet, er måske liiiiige overdrevet nok.

Indrømmet, jeg vil da hellere være på hawaii mens veerne står på, men altså det er jo bare noget man skal igennem.

Og der findes jo mange hjælpemidler, epi, hvis det er helt galt og trækker ud

Du skal virkelig bare huske at trække vejret helt ned i maven og bruge din vejrtrækning. Og styre det. Det hjælper også meget

Drop de dårlige historier, du kan ikke bruge det til en skid alligevel!!

*C

Anmeld

26. april 2012

kiwilouise

LR85 skriver:

for 9 måneder siden havde jeg det lige nøjagtigt lige som dig  jeg fik akut kejsersnit med mine føste tvillinger og denne gang med nr 3 havde jeg selv valgt at ville føde normalt. jeg var skrækslagen for ligesom dig havde jeg læst om folk der var døden nær.

jeg fødte min lille pige uden bedøvelse og vil til hver en tid gøre det igen. det var en fantastisk oplevelse hvordan kroppen pludselig bare tager over og det eneste man kan gøre er at følge med.

det starter som en brummen omme i lænden. ligesom en motor der starter  den varer et par minutter og så er du dig selv igen. sådan fortsætter det hvor til sidst begynder det at bide lidt.

hvis du har været ude i frostgrader og stikker din hånd ind i 50 grader varmt vand så brænder du dig og det gør pisse ondt. men hvis du starter med koldt og skruer stille og roligt op for det varme vand indtil du når 50 grader så brænder du dig ikke.

det er det samme med veer  de bygger sig stille og roligt op så din krop kan nå at vænne sig til det.

håber det kan berolige dig lidt og krydser fingre for at du får en fantastisk fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.