øv, er så bange for a føde...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.870 visninger
112 svar
0 synes godt om
25. april 2012

LR85

øv, er bare SÅ nervøs/bange for a føde.

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

'Fuuuuck, det gjprde ubeskriveligt ondt'

Shit, har aldrig oplevet noget lignene'

'var klar på a lade livet, for den smerte'

og så videre og så videre...

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Hej du... Kæmpe

Jeg må ærligt indrømme... JEG synes IKKE det var så slemt at føde. Jo, det gør da hammer ondt. Men kun en smule værre end når man hamre lilletåen ind i en bordkant eller lign.

Jeg synes veerne og at føde hovedet var værst. Resten var piece of cake.

Og kan varmt anbefale epidural blokade!

Anmeld

25. april 2012

L&V

LR85 skriver:

Synes bare jeg læser rigtig mange fødselsberetninger og lign hvor der står noget i stil med:

og øv, synes bare ikke det gør det særlig motiverende at skulle føde om en måned. Er nok mildelst talt rædselsslagen, når man høre folk er klar til a lade livet, få skåret armen af eller bare var fuldstændig ligeglad med hvad der skulle ske da smerten var SÅ uoverskuelig stor.

-og ja, man burde ikke læse de ting, men det har jeg nu alligevel gjort i min efterhånden lange tid herinde på Baby.dk.

nå, ved ikke helt hvad jeg ville med indlægget, andet end a fortælle a jeg synes det er røv ærgeligt a stå i min situation og overhoved ikke glæde sig, men frygte det rigtig meget

Åh føler med dig havde det på præcis samme måde og tiggede og bad om pks men nej det måtte jeg ik men er lovet det næstegang

Anmeld

25. april 2012

JH12

Jeg står selv og skal føde inden for omkring 14 dage forhåbentlig.. Jeg lader helt være med at læse alle de ting. For jeg er bange for det ville gøre mig alt for nervøs.. Pt. skræmnmer fødslen mig ikke, og jeg glæder mig egentlig til det er overstået..
Men jeg synes det er vigtigt at huske på, hvad man får ud af det.. og det tror jeg overgår smerten..

Vi skal sku nok klare det

Anmeld

25. april 2012

Frk Mig

LR85 skriver:

Du skal bare tænke 2 fødsler er ikke ens og min går bare som den skal og smerte er noget jeg kan klare .. Det hjalp mig RIGTIG meget

Og når andre fortæller det dårlige fra deres fødsle skal du bare sige .. ja ja det sker ikke for mig

Anmeld

25. april 2012

LR85

rikkeregnbue skriver:

Hej du... Kæmpe

Jeg må ærligt indrømme... JEG synes IKKE det var så slemt at føde. Jo, det gør da hammer ondt. Men kun en smule værre end når man hamre lilletåen ind i en bordkant eller lign.

Jeg synes veerne og at føde hovedet var værst. Resten var piece of cake.

Og kan varmt anbefale epidural blokade!

For det første, tak for krammer.

Sys det er nogen ærgelig følelser a sidde med

Det er en dejlig nyhed, men... a hamre en tå mod en bordkant... av av, det kender man jo godt, hvor man hopper rundt og nærmest ikke kan gå i 5 min (hvis det er slemt)

Nå, men vælger a tro du mener en lidt mildere omgang a at slå sin tå

Tak fordit  svar

Anmeld

25. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Har du ikke født før? Undskylder spørgsmålet eller fik du kejsersnit ?

En fødsel opleves forskelligt fra person til person, men det der er vigtigt at tænke på er at det er naturligt og at kroppen ved hvad den skal og det er vigtigt du ikke modarbejder den.

Jo det GØR ondt at føde! Men man kan gøre meget for at det ikke er ulideligt og så er der smertelindring man kan få oveni.

Stol på din krop

og så synes jeg da du skal have en krammer

Anmeld

25. april 2012

l.kjoeller

LR85 skriver:

syns også folk skriver det noget hårdt, men historerierne melder heller ikke altid om smertelindring , og om hvor lang fødslen er . tror der er mange ting der spilder ind, og når vi står i det skal baby nok komme ud på den ene eller anden måde. Vi skal nok klare den begge to hilsen en der skal føde om max en uge

Anmeld

25. april 2012

LR85

Frk Mig skriver:

Du skal bare tænke 2 fødsler er ikke ens og min går bare som den skal og smerte er noget jeg kan klare .. Det hjalp mig RIGTIG meget

Og når andre fortæller det dårlige fra deres fødsle skal du bare sige .. ja ja det sker ikke for mig

tak, det er også rigtigt.

Jeg har godt prøvet a holde mig lidt til den tanke a man er nød til at tro på det bedste for en selv

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Du må ikke lade dig skræmme - det er jo forskelligt hvordan folk mærke smerte og hvor god man er til at arbejde med den smerte. 

Jeg personligt synes ikke det var så jeg bare parat til at lade livet, så slemt var det slet ikke for mig, selvom at det jo gør ondt

Og jeg har den følelse, at jeg bare glæder mig vildt til næste fødsel om ca. 2 mdr., for det er den vildeste oplevelse ever og intet slår det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.