Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Pige2009

MelikkazMoar skriver:

JEG oprettede idag et indlæg om at jeg skal have en abort.. vi brugte ikke kondom da jeg simpelthen ikke kunne tåle det, efter jeg fødte min datter (maj 2011)

vi gik og ventede på min mens ville komme så jeg kunne få spiral, den har en underlig cyklus.. så vi bestemte os for lægen og jeg, at sætte den alligevel, så jeg fik foretaget undersøgelserne, og da jeg så skulle teste inden den skulle sættes op var den pluselig posetiv.. og jeg var 7 uger henne

Har læst din tråd - stor respekt for dit valg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

, og jeg er sikker på at de fleste er mindst lige så elsket som dem der er planlagt nøje.

Enig. Et barn bliver jo sjældent elsket mindre fordi det ikke er planlagt. Man elsker jo barnet ubetinget når det er kommet til verden. Men jeg tænker, at det trods alt ville være et bedre startspunkt (for moren) at når hun ser de to streger at hun så tænker at det er ok i forhold til SHIT skal jeg nu have en abort eller skal jeg få et barn lige nu for det var jo slet ikke det jeg havde lyst til..

Altså hvis jeg var i hvilken som helst at de to situtationer (ikke ønskede et barn men heller ikke ønskede en abort) så ville jeg gøre alt for ikke at ende der. Og heldigvis er det jo en af de ting man selv kan gøre en del for. At der så alligevel er den procent som alle præventioner nævner (at man alligevel kan blive gravid) ja så er det jo bare totalt sort uheld og føler endnu mere med kvinder i den situation.

Men selvfølgelig er alle børn som bliver født enten planlagt eller ikke planlagt elskede. Og når de først ER der, så kunne man jo ikke forestille sig et liv uden dem og kunne ikke forestå hvorfor man i bare 1 sek. overvejede abort.

Anmeld

11. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
lassemor07 skriver:

Tænker det sammen som dig
Kan forstå vis folk vælger af få en abort vis de er blevet gravide på p-piller, gummi m.m og virkelige ikke ønsker dette barn men bliver tilgengæld meget harm der vælger af få en abort fordi de åbenbart ikke kan finde ud af og beskydte sig fordi de tænker jeg kan bare få det fjernet
Kan slet ikke forstå især de unge kvinder som jeg ved der er en del af der bruger det som beskyldsels kan slet ikke følge dem
Ved min veninde har fået sine begge 2 på p.piller og ville godt kunne følge hende vis hun havde vagt den ene fra
folk der bruger "utræksels medtoden" eller bruger ægberengnings det holder bare ikke for der kan man også blive gravid af
Vis man ikke ønsker af blive gravid så beskydter man sig længer er den ikke og tænk på alle de kvinder der kæmper en kamp for af bare få et barn

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Sirup skriver:

Hvad er der galt med at blive uønsket gravid?

Bare fordi det ikke er et ønske, betyder det jo ikke, at man ikke bliver glad og beholder barnet. Eller at man ikke kan give barnet, alt det samme som folk der gør det til et projekt.

Jeg blev "uønsket" gravid på presæd udefor min ægløsning. Det er vi meget glade for i dag. Min kæreste og jeg bryder os ikke om, at planlægge vores liv, men tager det som det kommer.

Jeg har tit og ofte undret mig over, at det pludselig er et problem, at man ikke planlægger sit liv 30 år frem og at en uønsket graviditet, bliver set som noget dårligt.

Det er selvfølgelig uansvarligt, at sjuske med prævention, når man ved, at man ikke vil eller kan give et barn det som at det fortjener.

Helt enig. Synes der er forskel på at sige om man er blevet uønsket eller uplanlagt gravid

Anmeld

11. april 2012

DitteFisk

For mit vedkommende var det simpelthen noget sjusk med pillen, og det var vi begge klar over. Også derfor det aldrig endte i abort - vi var i bunbd og grund klar til at blive forældre. Det var bare det sidste skridt som skulle tages. Jeg fortryder nu at det var sjusk som gjorde udfaldet - jeg føler mig snydt for den der "projekt baby" periode hvor der testes og prøves. Men det kommer i næste omgang efter min graviditet var jeg nemlig klar over at det ikke længere skulle være p-piller - men spiral. 

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

hun er mit et og alt og jeg kunne ikke forestille mig et liv uden hende

Det tror jeg enhver mor kan sætte sig ind i. Man kan slet ikke forestille sig et liv hvor ens kære børn ikke var i.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

For mit vedkommende var det simpelthen noget sjusk med pillen, og det var vi begge klar over. Også derfor det aldrig endte i abort - vi var i bunbd og grund klar til at blive forældre. Det var bare det sidste skridt som skulle tages. Jeg fortryder nu at det var sjusk som gjorde udfaldet - jeg føler mig snydt for den der "projekt baby" periode hvor der testes og prøves. Men det kommer i næste omgang efter min graviditet var jeg nemlig klar over at det ikke længere skulle være p-piller - men spiral. 

Tror mange af dem som har prøvet i lang tid hellere vil have undværet Ej kan selvfølgelig godt forstå hvad du mener. Spændingen med at sige "NU gør vi det" og lidt kilden i maven hver måned og det NU er denne gang man laver en lille baby osv.

Men mange gange tillykke med baby og håber projekt nr. 2 (når den engang kommer i gang) vil gå efter planen

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Helt enig. Synes der er forskel på at sige om man er blevet uønsket eller uplanlagt gravid

Ja det er fuldstændig rigtig. Død godt formuleret!

Anmeld

11. april 2012

Mira0911

Har da hørt flere blive gravide på p-piller osse selvom de huskede hver og en pille i p-pille perioden... 

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Det tror jeg enhver mor kan sætte sig ind i. Man kan slet ikke forestille sig et liv hvor ens kære børn ikke var i.

Ja, og jeg havde/har ressourcerne og et godt netværk til at kunne opdrage og tage mig af min datter alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.