Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.587 visninger
103 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Anonym trådstarter

Nu har der de sidste par dage igen været et par tråde hvor trådstarter står i en rigtig dum situation, nemlig en uønsket graviditet.

Nu ved jeg godt, at jeg sikkert får nogle over nakken af folk der er blevet gravide uden at ville det, som siger, at det kan ske for alle.

Jeg er helt med på, at der er 1 procent som kan blive gravide selv om de er på p-piller eller bruger gummi. Men tænker, at med så mange af de uønskede graviditeter i Danmark (omkring 16.000) , må der dog være en stor del af "sjuskeri" indblandet. Altså at man ikke lige får brugt gummi, at man ikke tager sine piller regelmæssigt, at moan bruger "den sikre" metode osv. osv.

Men hvis man VED med sig selv, at man vil få det meget dårligt med sig selv med en abort og man VED at en barn ville passe utrolig dårligt ind i ens liv af den ene eller anden grund, hvorfor vælger man så ikke at passe EKSTRA godt på?

Det må da være et frygteligt valg. Enten at få en barn som måske- måske ikke- ville have haft det bedre hvis mor havde ventet  med at få ham/hende til hun var et sted i sit liv hvor hun følte det ville passe bedre ind- eller få en abort som jo for de fleste er en frygtelig ting som kan risikere at forfølge én hele livet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

HopinWishin

Undrer mig også over det!....

Anmeld

11. april 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Nu har der de sidste par dage igen været et par tråde hvor trådstarter står i en rigtig dum situation, nemlig en uønsket graviditet.

Nu ved jeg godt, at jeg sikkert får nogle over nakken af folk der er blevet gravide uden at ville det, som siger, at det kan ske for alle.

Jeg er helt med på, at der er 1 procent som kan blive gravide selv om de er på p-piller eller bruger gummi. Men tænker, at med så mange af de uønskede graviditeter i Danmark (omkring 16.000) , må der dog være en stor del af "sjuskeri" indblandet. Altså at man ikke lige får brugt gummi, at man ikke tager sine piller regelmæssigt, at moan bruger "den sikre" metode osv. osv.

Men hvis man VED med sig selv, at man vil få det meget dårligt med sig selv med en abort og man VED at en barn ville passe utrolig dårligt ind i ens liv af den ene eller anden grund, hvorfor vælger man så ikke at passe EKSTRA godt på?

Det må da være et frygteligt valg. Enten at få en barn som måske- måske ikke- ville have haft det bedre hvis mor havde ventet  med at få ham/hende til hun var et sted i sit liv hvor hun følte det ville passe bedre ind- eller få en abort som jo for de fleste er en frygtelig ting som kan risikere at forfølge én hele livet.

Ja . Det spørg jeg også tit mig selv om 

Altså , jeg blev uønsket gravid med den første , men selvf. var den velkommen , og har aldrig fortrudt det . 

Men hvis man VED , at der ikke er plads , tid , råd osv. til et barn , og at man heller ikke kan få sig selv til en abort , så burde man tænke langt nok til at beskytte sig ..

Anmeld

11. april 2012

celkt

Nu har jeg prøvet begge dele, - altså jeg er blevet gravid pga sjuskeri, og har valgt at beholde barnet (begge gange ) og jeg er blevet gravid på prævention, (tabt spiral, det er bare noget sur rumpe!!) og der valgte jeg en abort.

Netop fordi jeg 'valgte' at sjuske og bruge beregning efter ægløsning som prævention og sige 'det går nok' kunne jeg ikke få en abort, - det var jo min egen fejl.

Da jeg blev gravid med, eller rettere uden den spiral jeg troede jeg havde, kunne min samvittighed godt forsvare en abort. Det e rdog den værste oplevelse i mit liv, så derfor er der LUKKET for sjuskeri hos mig mere, for jeg vil aldrig igennem det en gang til. Og jeg vil ikke have flere børn de næste par år...

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

men selvf. var den velkommen , og har aldrig fortrudt det . 

Han ser godt nok også tæske-nusser ud på dit profil billede

Anmeld

11. april 2012

Rosengreen

Anonym skriver:

Har også undret mig! Er spændt på hvad folk skriver

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

celkt skriver:

Det er dog den værste oplevelse i mit liv, så derfor er der LUKKET for sjuskeri hos mig mere, for jeg vil aldrig igennem det en gang til. Og jeg vil ikke have flere børn de næste par år...

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

HopinWishin skriver:

Undrer mig også over det!....

Tak for svar- og tillykke med det foresående bryllup.

Håber I får en fantastisk dag på lørdag.

Anmeld

11. april 2012

lycly

Jeg har tænkt over det samme . Da jeg var yngre var jeg ANGST for at blive gravid, så jeg var meget omhyggelig med at tage min p-piller! Da jeg mødte min nuværende kæreste, passede vi også rigtig meget på i starten, men han har fået at vide, at han har svært ved at få børn, og jeg havde droppet p-pillerne fordi jeg ikke kunne tåle dem.

Min graviditet var en "fejl", altså ikke meningen, men vi var et sted i vores liv, hvor det ikke var det værste der kunne ske, men vi overvejede alligevel længe.

Men ja, jeg kan også undre mig over, at folk ikke passer bedre på, hvis det at få et barn, er så slemt lige på det tidspunkt for dem. For man bør ikke sætte et barn i verden hvis det ikke er 100% ønsket.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg har tænkt over det samme . Da jeg var yngre var jeg ANGST for at blive gravid, så jeg var meget omhyggelig med at tage min p-piller! Da jeg mødte min nuværende kæreste, passede vi også rigtig meget på i starten, men han har fået at vide, at han har svært ved at få børn, og jeg havde droppet p-pillerne fordi jeg ikke kunne tåle dem.

Min graviditet var en "fejl", altså ikke meningen, men vi var et sted i vores liv, hvor det ikke var det værste der kunne ske, men vi overvejede alligevel længe.

Men ja, jeg kan også undre mig over, at folk ikke passer bedre på, hvis det at få et barn, er så slemt lige på det tidspunkt for dem. For man bør ikke sætte et barn i verden hvis det ikke er 100% ønsket.

Jeg var lige som dig. Totalt angst for en uønsket gravidt ( altså før vi havde besluttet at Nu skulle det så være) Jeg tog mine p-piller med præsition. Trods alt godt at I fik jeres dejlige barn, i forhold til at I skulle have kæmpet i mange år, nu hvor manden ikke er så fertil (eller det var han jo så alligevel )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.