Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Nej, synes ikke det lyder dumt. Tror der er mange par som når de beslutter sig for at nu er det egentlig ok at blive  gravid (men man har endnu ikke taget den HELT store beslutning om at lægge f.eks p-pillerne) så begynder man måske bare at "sløse" lidt mere, fordi man jo ved, at det det er ok hvis man bliver gravid fordi man måske inderst inde er parat til et nyt liv.

det var ikke fordi det kom super meget bag på os at jeg ikke fik min mens - så meget kan jeg da sige hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

FrkZier

Madam Blå skriver:

Ja, det tror jeg det må være. For det kan ikke passe, at lille mig kender så mange af den ene procent

Hehe - nej, det tror jeg bestemt heller ikke at tråden er ment til at være. Men alt afhænger jo af øjnene, der ser. Og hvis jeg var en del af "den ene procent" Så ville jeg måske føle den lidt fordømmende.

hehe jeg kender også en del der har været viiirkelig uheldige så

ja det selvfølgelig rigtigt nok, men det kunne være lidt spændende at høre fra 'den 1%' faktisk

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Ja, det tror jeg det må være. For det kan ikke passe, at lille mig kender så mange af den ene procent

Hehe - nej, det tror jeg bestemt heller ikke at tråden er ment til at være. Men alt afhænger jo af øjnene, der ser. Og hvis jeg var en del af "den ene procent" Så ville jeg måske føle den lidt fordømmende.

Nej, nej slet ikke fordømmende. Og SLET ikke for dem som vitterligt har prøvet at beskytte sig (hvilket jeg forhåbenligt også får skrevet i starten) Men mere en undren i det hele taget. Sikkert fordi jeg selv var totalt paronoid omkring at blive uønsket gravid da jeg var "ung"

Anmeld

11. april 2012

Madam Blå

FrkZier skriver:

hehe jeg kender også en del der har været viiirkelig uheldige så

ja det selvfølgelig rigtigt nok, men det kunne være lidt spændende at høre fra 'den 1%' faktisk

Ja, det synes jeg også det ville være!

Anmeld

11. april 2012

Camillos

Anonym skriver:

Ja verden er meget uretfærdig skruet sammen på den måde. Kan godt forestille mig at man bliver en smule indebrædt af at tænke på, at der er narkomaner, folk der får tvangsfjernet deres børn og folk som får ufrivillige aborter og så sidder man bare der og brændende ønsker sig en lille baby

Tillykke med graviditeten og veloverstået NF. Må du få en nem og god graviditet og en sund lille lækkerbisken af en baby.

Taak skaL DU HA.. og ja du har så evig ret!

Anmeld

11. april 2012

lassemor07

Anonym skriver:

Nu har der de sidste par dage igen været et par tråde hvor trådstarter står i en rigtig dum situation, nemlig en uønsket graviditet.

Nu ved jeg godt, at jeg sikkert får nogle over nakken af folk der er blevet gravide uden at ville det, som siger, at det kan ske for alle.

Jeg er helt med på, at der er 1 procent som kan blive gravide selv om de er på p-piller eller bruger gummi. Men tænker, at med så mange af de uønskede graviditeter i Danmark (omkring 16.000) , må der dog være en stor del af "sjuskeri" indblandet. Altså at man ikke lige får brugt gummi, at man ikke tager sine piller regelmæssigt, at moan bruger "den sikre" metode osv. osv.

Men hvis man VED med sig selv, at man vil få det meget dårligt med sig selv med en abort og man VED at en barn ville passe utrolig dårligt ind i ens liv af den ene eller anden grund, hvorfor vælger man så ikke at passe EKSTRA godt på?

Det må da være et frygteligt valg. Enten at få en barn som måske- måske ikke- ville have haft det bedre hvis mor havde ventet  med at få ham/hende til hun var et sted i sit liv hvor hun følte det ville passe bedre ind- eller få en abort som jo for de fleste er en frygtelig ting som kan risikere at forfølge én hele livet.

Tænker det sammen som dig
Kan forstå vis folk vælger af få en abort vis de er blevet gravide på p-piller, gummi m.m og virkelige ikke ønsker dette barn men bliver tilgengæld meget harm der vælger af få en abort fordi de åbenbart ikke kan finde ud af og beskydte sig fordi de tænker jeg kan bare få det fjernet
Kan slet ikke forstå især de unge kvinder som jeg ved der er en del af der bruger det som beskyldsels kan slet ikke følge dem
Ved min veninde har fået sine begge 2 på p.piller og ville godt kunne følge hende vis hun havde vagt den ene fra
folk der bruger "utræksels medtoden" eller bruger ægberengnings det holder bare ikke for der kan man også blive gravid af
Vis man ikke ønsker af blive gravid så beskydter man sig længer er den ikke og tænk på alle de kvinder der kæmper en kamp for af bare få et barn

Anmeld

11. april 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Nu har der de sidste par dage igen været et par tråde hvor trådstarter står i en rigtig dum situation, nemlig en uønsket graviditet.

Nu ved jeg godt, at jeg sikkert får nogle over nakken af folk der er blevet gravide uden at ville det, som siger, at det kan ske for alle.

Jeg er helt med på, at der er 1 procent som kan blive gravide selv om de er på p-piller eller bruger gummi. Men tænker, at med så mange af de uønskede graviditeter i Danmark (omkring 16.000) , må der dog være en stor del af "sjuskeri" indblandet. Altså at man ikke lige får brugt gummi, at man ikke tager sine piller regelmæssigt, at moan bruger "den sikre" metode osv. osv.

Men hvis man VED med sig selv, at man vil få det meget dårligt med sig selv med en abort og man VED at en barn ville passe utrolig dårligt ind i ens liv af den ene eller anden grund, hvorfor vælger man så ikke at passe EKSTRA godt på?

Det må da være et frygteligt valg. Enten at få en barn som måske- måske ikke- ville have haft det bedre hvis mor havde ventet  med at få ham/hende til hun var et sted i sit liv hvor hun følte det ville passe bedre ind- eller få en abort som jo for de fleste er en frygtelig ting som kan risikere at forfølge én hele livet.

JEG oprettede idag et indlæg om at jeg skal have en abort.. vi brugte ikke kondom da jeg simpelthen ikke kunne tåle det, efter jeg fødte min datter (maj 2011)

vi gik og ventede på min mens ville komme så jeg kunne få spiral, den har en underlig cyklus.. så vi bestemte os for lægen og jeg, at sætte den alligevel, så jeg fik foretaget undersøgelserne, og da jeg så skulle teste inden den skulle sættes op var den pluselig posetiv.. og jeg var 7 uger henne

Anmeld

11. april 2012

FrkZier

MelikkazMoar skriver:

JEG oprettede idag et indlæg om at jeg skal have en abort.. vi brugte ikke kondom da jeg simpelthen ikke kunne tåle det, efter jeg fødte min datter (maj 2011)

vi gik og ventede på min mens ville komme så jeg kunne få spiral, den har en underlig cyklus.. så vi bestemte os for lægen og jeg, at sætte den alligevel, så jeg fik foretaget undersøgelserne, og da jeg så skulle teste inden den skulle sættes op var den pluselig posetiv.. og jeg var 7 uger henne

undskyld hvis jeg lige presser for meget på, men jeg mindes da bare jeg havde læst at i var blevet enige om at beholde barnet? - eller er det mig der husker helt galt ?

Anmeld

11. april 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg mener det er vigtigt at man kan vælge.. Og respektere en kvindes valg til at få en abort..

Men det forhindrer ikke mit hjerte for at græde for det lille barn, der aldrig bliver til.. Og ville ønske det kunne ligge i min mave og være ønsket over alt andet i stedet.. Eller være klar med åbne arme for at tage imod en anden kvindes uønskede barn..

Det er hårdt og råt at høre/læse om kvinder der bare wupti bliver gravide uden at ønske det. Og ikke selv kunne gøre dem kunsten efter, bare ønsket..

Anmeld

11. april 2012

SukkerDronning

Hvad er der galt med at blive uønsket gravid?

Bare fordi det ikke er et ønske, betyder det jo ikke, at man ikke bliver glad og beholder barnet. Eller at man ikke kan give barnet, alt det samme som folk der gør det til et projekt.

Jeg blev "uønsket" gravid på presæd udefor min ægløsning. Det er vi meget glade for i dag. Min kæreste og jeg bryder os ikke om, at planlægge vores liv, men tager det som det kommer.

Jeg har tit og ofte undret mig over, at det pludselig er et problem, at man ikke planlægger sit liv 30 år frem og at en uønsket graviditet, bliver set som noget dårligt.

Det er selvfølgelig uansvarligt, at sjuske med prævention, når man ved, at man ikke vil eller kan give et barn det som at det fortjener.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.