Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

isabellasmor

Krussedulle skriver:

Jeg har det sådan lidt, selvom graviditeten måske ikke er planlagt kan barnet jo godt være ønsket! ... Min mand og jeg havde kendt hinanden længe, inden vi blev kærester.. Da vi så havde været kærester i 3 måneder blev jeg gravid pga én pille, jeg tog lidt forsinket! ... (jeg er åbenbart ret fertil. Blev gravid på p-piller, som blev tager korrekt, med min eks, men der valgte jeg en abort) ... Nå men vi var ikke i tvivl om at vi ville beholde barnet, jeg var 18 år, og gik på hf.. Men jeg følte da ikke at jeg tilbød barnet et lorteliv af den grund! vores dreng har aldrig manglet noget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Anonym trådstarter

JEG oprettede idag et indlæg om at jeg skal have en abort.. vi brugte ikke kondom da jeg simpelthen ikke kunne tåle det, efter jeg fødte min datter (maj 2011)

vi gik og ventede på min mens ville komme så jeg kunne få spiral, den har en underlig cyklus.. så vi bestemte os for lægen og jeg, at sætte den alligevel, så jeg fik foretaget undersøgelserne, og da jeg så skulle teste inden den skulle sættes op var den pluselig posetiv.. og jeg var 7 uger henne

Ej det er jeg rigtig ked af at høre. Det er helt sikkert aldrig en morsom beslutning at tage, og slet ikke én de fleste tager let på. Jeg er helt sikkert for, at man får en abort hvis det er det rigtige for ens liv og evt børn man har i forvejen. Stor til dig og håber det kommer til at forgå så smertefrit så muligt.

Anmeld

11. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Nu har der de sidste par dage igen været et par tråde hvor trådstarter står i en rigtig dum situation, nemlig en uønsket graviditet.

Nu ved jeg godt, at jeg sikkert får nogle over nakken af folk der er blevet gravide uden at ville det, som siger, at det kan ske for alle.

Jeg er helt med på, at der er 1 procent som kan blive gravide selv om de er på p-piller eller bruger gummi. Men tænker, at med så mange af de uønskede graviditeter i Danmark (omkring 16.000) , må der dog være en stor del af "sjuskeri" indblandet. Altså at man ikke lige får brugt gummi, at man ikke tager sine piller regelmæssigt, at moan bruger "den sikre" metode osv. osv.

Men hvis man VED med sig selv, at man vil få det meget dårligt med sig selv med en abort og man VED at en barn ville passe utrolig dårligt ind i ens liv af den ene eller anden grund, hvorfor vælger man så ikke at passe EKSTRA godt på?

Det må da være et frygteligt valg. Enten at få en barn som måske- måske ikke- ville have haft det bedre hvis mor havde ventet  med at få ham/hende til hun var et sted i sit liv hvor hun følte det ville passe bedre ind- eller få en abort som jo for de fleste er en frygtelig ting som kan risikere at forfølge én hele livet.

Sjusk. Ganske simpelt. Sjusk og en helt utrolig egoisme.

Kan sq blive ret sur over skødesløse handlinger i den afdeling

Anmeld

11. april 2012

Lone Jakobsen

nu har jeg selv været der, så ved hvad det vil sige, derfor er min mening ikke baseret på andres uønskede graviditeter, men min egen personlige erfaring. så ja, en lille liste med grunde til at man kan blive "uønsket gravid"

* man "glemmer beskyttelse" i kampens hede

* kondom springer

* man mener selv at man er i en "sikker periode"

* indest inde ønsker man det, men man har bare endnu ikke turde sætte ord på

* begge parter mener tidspunktet er rigtigt, til man pludselig står med en posetiv test

* man er ung, uvidende og uerfaren

* man er beruset og glemsom

ja jeg ku blive ved og ved og ved. jeg tror at langt flere babyer kommer til verden som ikke planlagte, end som planlagte, og jeg er sikker på at de fleste er mindst lige så elsket som dem der er planlagt nøje.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Jeg mener det er vigtigt at man kan vælge.. Og respektere en kvindes valg til at få en abort..

Men det forhindrer ikke mit hjerte for at græde for det lille barn, der aldrig bliver til.. Og ville ønske det kunne ligge i min mave og være ønsket over alt andet i stedet.. Eller være klar med åbne arme for at tage imod en anden kvindes uønskede barn..

Det er hårdt og råt at høre/læse om kvinder der bare wupti bliver gravide uden at ønske det. Og ikke selv kunne gøre dem kunsten efter, bare ønsket..

Kære ønskebarn. Jeg fornemmer at du/I har forsøgt i lang tid at få en lille. Det er en hård og meget sej kamp som kun få kan sætte sig ind i. Jeg håber meget, at I snart bliver gravide og føder en sund, rask lille guldklump.

Som dig, er jeg helt sikkert også for at abort selvfølgelig skal være en mulighed. Børn skal jo være ønskede og så længe abort ikke bliver brugt som en form for prævension (hvilket jeg ikke kan forestille mig nogle ville være kyniske nok til- men igen der skal jo nok være en enkelt eller to der gentagende gange kommer ind og får en udskrabing) ja så skal der selvfølgelig være mulighed for at vælge et barn fra.

for at I snart bliver forældre.

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Nu har der de sidste par dage igen været et par tråde hvor trådstarter står i en rigtig dum situation, nemlig en uønsket graviditet.

Nu ved jeg godt, at jeg sikkert får nogle over nakken af folk der er blevet gravide uden at ville det, som siger, at det kan ske for alle.

Jeg er helt med på, at der er 1 procent som kan blive gravide selv om de er på p-piller eller bruger gummi. Men tænker, at med så mange af de uønskede graviditeter i Danmark (omkring 16.000) , må der dog være en stor del af "sjuskeri" indblandet. Altså at man ikke lige får brugt gummi, at man ikke tager sine piller regelmæssigt, at moan bruger "den sikre" metode osv. osv.

Men hvis man VED med sig selv, at man vil få det meget dårligt med sig selv med en abort og man VED at en barn ville passe utrolig dårligt ind i ens liv af den ene eller anden grund, hvorfor vælger man så ikke at passe EKSTRA godt på?

Det må da være et frygteligt valg. Enten at få en barn som måske- måske ikke- ville have haft det bedre hvis mor havde ventet  med at få ham/hende til hun var et sted i sit liv hvor hun følte det ville passe bedre ind- eller få en abort som jo for de fleste er en frygtelig ting som kan risikere at forfølge én hele livet.

Jeg blev gravid på p-piller, men havde IKKE sjusket med dem. Selvom min datter blev født på et stormfuldt tidspunkt i mit liv, er hun mit et og alt og jeg kunne ikke forestille mig et liv uden hende

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

hmm vil så sige at ind imellem kan der også være andre ting der spiller ind, blev selv gravid hvor min eks ikke ønskede det, jeg ville gerne, vi havde altså brugt kondom, følte mig simpelthen presset til og få den abort, har haft det elendigt med det, vil aldrig igennem det igen, så altid er det ikke kun ens eget valg!!

Er rigtig ked af at høre hvad du har været igennem

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Camillos skriver:

jeg forstår din forundring.. og når man som mig har haft svært ved at holde godt på barnet og aborteret mange gange, bliver jeg faktisk ret Harm over det .. og vred på verden der gør det svært for os der virkelig kæmper. og det lykkes for dem der dummer sig... 

Synes du ikke, det er at skære alle over en kam?

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Madam Blå skriver:

Ja, jeg kender godt nok også mange, der hører til den 1%, som bliver gravid på P-piller!

Og må indrømme, at det pisser mig af. Ikke at folk bliver gravide - men at de ikke indrømmer, at "ups - har glemt nogle piller"..

Men måske vil de ikke indrømme det, pga tråde som den her? Hvor vi er mange der (fordømmer) undrer sig over, hvorfor de dog ikke passer mere på..

Jeg undrer mig over dit udsagn, da det er et subjektivt postulat Jeg blev gravid på P-piller og havde ikke misset en pille én eneste gang.

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

lassemor07 skriver:

Tænker det sammen som dig
Kan forstå vis folk vælger af få en abort vis de er blevet gravide på p-piller, gummi m.m og virkelige ikke ønsker dette barn men bliver tilgengæld meget harm der vælger af få en abort fordi de åbenbart ikke kan finde ud af og beskydte sig fordi de tænker jeg kan bare få det fjernet
Kan slet ikke forstå især de unge kvinder som jeg ved der er en del af der bruger det som beskyldsels kan slet ikke følge dem
Ved min veninde har fået sine begge 2 på p.piller og ville godt kunne følge hende vis hun havde vagt den ene fra
folk der bruger "utræksels medtoden" eller bruger ægberengnings det holder bare ikke for der kan man også blive gravid af
Vis man ikke ønsker af blive gravid så beskydter man sig længer er den ikke og tænk på alle de kvinder der kæmper en kamp for af bare få et barn

Jeg er helt enig med dig i, at det er uhensigtsmæssigt at bruge abort som prævention og har et tæt familiemedlem, der netop har praktiseret denne groteske metode.

Når det er sagt, synes jeg da det er bedre, de får aborten fremfor at sætte et barn i verden de ikke kan tage sig af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.