Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2012

Pige2009

Camillos skriver:

Jo det er det vidst nok.. men jeg siger jo heller ikke at alle er sådan og jeg vil ikke skære alle over en kam. Men jeg vil derimod bare ytre hvor uretfærdigt det hele er skruet sammen, nogle der ønsker at få børn bliver aldrig gravide. og nogle der ikke har plads til børn i deres liv, laver en Upser og Bing så er de gravide.. Du må da give mig ret i det er uretfærdigt?

Tænk sig hvor mange velskabte børn der bliver fjernet... Ikke at jeg synes alle skulle komme til som uønskede.. Men synes bare det er tarveligt. 

Og der er altså NOGLE der bruger medicinsk abort, eller kirugiske aborter som PRÆVENTION....

Det er naturligvis uretfærdigt. Som jeg har skrevet andetsteds her, så synes jeg også, det er dybt forkasteligt at bruge abort som prævention. Det koster jo samfundet millioner af kroner, som kunne være brugt bedre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Camillos

Baagøe skriver:

Det er naturligvis uretfærdigt. Som jeg har skrevet andetsteds her, så synes jeg også, det er dybt forkasteligt at bruge abort som prævention. Det koster jo samfundet millioner af kroner, som kunne være brugt bedre

Præcis... så er vi vidst på samme spor

Anmeld

13. april 2012

Pige2009

Camillos skriver:

Præcis... så er vi vidst på samme spor

Jeps

Anmeld

13. april 2012

kvinde84

Gigl skriver:

For mit vedkommende var det simpelthen noget sjusk med pillen, og det var vi begge klar over. Også derfor det aldrig endte i abort - vi var i bunbd og grund klar til at blive forældre. Det var bare det sidste skridt som skulle tages. Jeg fortryder nu at det var sjusk som gjorde udfaldet - jeg føler mig snydt for den der "projekt baby" periode hvor der testes og prøves. Men det kommer i næste omgang efter min graviditet var jeg nemlig klar over at det ikke længere skulle være p-piller - men spiral. 

Sjovt som livet ikke udarter sig som man ville ønske  Jeg ønsker mig nemlig det modsatte af dig. Jeg har altid forstillet mig uplanlagte graviditeter. Altså lige som du skriver, sløseri med beskyttelse eller lign. (dog efter jeg havde fundet den rigtige at dele mit liv med). Istedet for står jeg nu i den situation, at vi må planlægge vores graviditeter, da manden har stærkt nedsat sædkvalitet, og der skal hjælp til. Jeg blev heldigvis gravid i første forsøg denne gang  Er også fræk nok at tro at det går lige så smooth næste gang, men hvordan pokker skal vi vide præcis hvornår det er det rigtige tidspunkt? Om nogle mdr, år? Vi skal i hvert fald ikke beskytte os efter jeg har født, chancen for at der sker noget er jo også minimal. Skulle det mod al forventning ske hurtigt efter, tja, så er det jo ikke det fedeste - men det er det dog alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.