Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Ja det er fuldstændig rigtig. Død godt formuleret!

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Anonym trådstarter

Hvad er der galt med at blive uønsket gravid?

Bare fordi det ikke er et ønske, betyder det jo ikke, at man ikke bliver glad og beholder barnet. Eller at man ikke kan give barnet, alt det samme som folk der gør det til et projekt.

Jeg blev "uønsket" gravid på presæd udefor min ægløsning. Det er vi meget glade for i dag. Min kæreste og jeg bryder os ikke om, at planlægge vores liv, men tager det som det kommer.

Jeg har tit og ofte undret mig over, at det pludselig er et problem, at man ikke planlægger sit liv 30 år frem og at en uønsket graviditet, bliver set som noget dårligt.

Det er selvfølgelig uansvarligt, at sjuske med prævention, når man ved, at man ikke vil eller kan give et barn det som at det fortjener.

Tror du misforstår mig. Der var en der så fint skrev det lige før, forskellen mellem uplanlagt og ufrivillig gravid.

De tråde jeg tænkte på da jeg oprettede dette indlæg var nogle, hvor trådstarter er blevet gravid MEN trådstarterne skriver side op og side ned hvordan det virkelig ikke passer ind i livet. De er måske unge og har et lille barn i forvejen, det kan være økonomi, det kan være kæresten er ved at smutte og de har en i forvejen de i forvejen prøver at klare osv osv. Der har været mange ting oppe i trådende i tidens løb som trådstarter har givet som grund til at de ikke ønskede et barn. MEN samtidig har de jo heller ikke meget lyst til en abort og deres spøgsmål til alle os er så: HVAD SYNES I? Skal jeg få barnet eller....?

Det tyder jo på, at det på ingen måde er en glædelig nyhed for den mor at stå med de to streger. Og hvis man VED at man vil stå i sådan et dilema så ville jeg bare gøre ALT for at passe på.

Du har selvfølgelig ret, en uplanlagt graviditet kan man da også blive lige så glad for når de første 5 min. chok har lagt sig

Anmeld

11. april 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Enig. Et barn bliver jo sjældent elsket mindre fordi det ikke er planlagt. Man elsker jo barnet ubetinget når det er kommet til verden. Men jeg tænker, at det trods alt ville være et bedre startspunkt (for moren) at når hun ser de to streger at hun så tænker at det er ok i forhold til SHIT skal jeg nu have en abort eller skal jeg få et barn lige nu for det var jo slet ikke det jeg havde lyst til..

Altså hvis jeg var i hvilken som helst at de to situtationer (ikke ønskede et barn men heller ikke ønskede en abort) så ville jeg gøre alt for ikke at ende der. Og heldigvis er det jo en af de ting man selv kan gøre en del for. At der så alligevel er den procent som alle præventioner nævner (at man alligevel kan blive gravid) ja så er det jo bare totalt sort uheld og føler endnu mere med kvinder i den situation.

Men selvfølgelig er alle børn som bliver født enten planlagt eller ikke planlagt elskede. Og når de først ER der, så kunne man jo ikke forestille sig et liv uden dem og kunne ikke forestå hvorfor man i bare 1 sek. overvejede abort.

jeg har kun selv stået en enkelt gang hvor jeg vitterligt tænkte på en abort. men jeg tror at hvis man inderst inde er dybt imod abort, så er valget slet ikke så svært. jeg mente selv at jeg havde beskyttet mig nok så godt, for jeg ønskede vitterligt ikke en graviditet, men en enkelt gang var det jo smuttet, for gravid var jeg.

så selv når man står i en situation hvor man vitterligt ikke kan forestille sig et liv med et barn(mere), og heller ikke kan li tanken om abort.... ja selv der kan den smutte..... vi er (for pokker) kun mennesker.

Anmeld

11. april 2012

mulle85

Anonym skriver:

Er rigtig ked af at høre hvad du har været igennem

det var bestemt heller ikke sjovt, få måneder efter valgte jeg dog og gå fra ham og det var absolut det bedste jeg ever har gjordt, ku slet ik klare og glo på ham mere, heldigvis har jeg det meget bedre nu og er kommet ovenpå igen

er nu gravid med jordens dejligste mand hvor beslutningen om og beholde det er fælles og han glæder sig ligeså meget som mig og min søn glæder sig til og blive storebror!!

Anmeld

11. april 2012

SukkerDronning

Baagøe skriver:

Helt enig. Synes der er forskel på at sige om man er blevet uønsket eller uplanlagt gravid

Men også selvom at det ikke er et ønske (altså noget som ikke er sket endnu, men man gerne vil have sker), kan man jo godt blive glad. F.eks. går jeg ikke rundt og ønsker mig en alfa romeo, men hvis den plusdelig stod i min garage ville jeg da blive glad og tage den til mig med et kæmpe smil.

Så jeg syntes både der er forskel på en uønsket og uplanlagt graviditet, men også at en uønsket graviditet ikke nødvendigvis er negativ.

Jeg hænger nok fast i ordet ønske, som jo er noget der ikke er gået i opfyldelse endnu. Det jeg tror/håber de andre mener er unwanted graviditet og ikke uønsket. Jaja ordkløveri

Anmeld

11. april 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Kære ønskebarn. Jeg fornemmer at du/I har forsøgt i lang tid at få en lille. Det er en hård og meget sej kamp som kun få kan sætte sig ind i. Jeg håber meget, at I snart bliver gravide og føder en sund, rask lille guldklump.

Som dig, er jeg helt sikkert også for at abort selvfølgelig skal være en mulighed. Børn skal jo være ønskede og så længe abort ikke bliver brugt som en form for prævension (hvilket jeg ikke kan forestille mig nogle ville være kyniske nok til- men igen der skal jo nok være en enkelt eller to der gentagende gange kommer ind og får en udskrabing) ja så skal der selvfølgelig være mulighed for at vælge et barn fra.

for at I snart bliver forældre.

1000 tak og du har ret, vi har forsøgt i 10år uden held og er i fertilitetsbehandling..

Anmeld

11. april 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Tror mange af dem som har prøvet i lang tid hellere vil have undværet Ej kan selvfølgelig godt forstå hvad du mener. Spændingen med at sige "NU gør vi det" og lidt kilden i maven hver måned og det NU er denne gang man laver en lille baby osv.

Men mange gange tillykke med baby og håber projekt nr. 2 (når den engang kommer i gang) vil gå efter planen

Du har nok ret i at mange nok ville være foruden den periode, når den trækker ud  

Men tak og ja, den kilden i maven har jeg da vi starter 1 juni og jeg føler det er lige om hjørnet og helt perfekt! Så kan jeg kun ønske og håbe at det ikke varer så længe som nogen oplever det.

Og god debat - jeg har selv ikke spekuleret så meget over det, jeg forestiller mig bare at andre kan være sjuskede ligesom mig og måske er flove over det.

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Sirup skriver:

Men også selvom at det ikke er et ønske (altså noget som ikke er sket endnu, men man gerne vil have sker), kan man jo godt blive glad. F.eks. går jeg ikke rundt og ønsker mig en alfa romeo, men hvis den plusdelig stod i min garage ville jeg da blive glad og tage den til mig med et kæmpe smil.

Så jeg syntes både der er forskel på en uønsket og uplanlagt graviditet, men også at en uønsket graviditet ikke nødvendigvis er negativ.

Jeg hænger nok fast i ordet ønske, som jo er noget der ikke er gået i opfyldelse endnu. Det jeg tror/håber de andre mener er unwanted graviditet og ikke uønsket. Jaja ordkløveri

I min optik konnoterer uplanlagt blot mere positivt end uønsket

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

jeg har kun selv stået en enkelt gang hvor jeg vitterligt tænkte på en abort. men jeg tror at hvis man inderst inde er dybt imod abort, så er valget slet ikke så svært. jeg mente selv at jeg havde beskyttet mig nok så godt, for jeg ønskede vitterligt ikke en graviditet, men en enkelt gang var det jo smuttet, for gravid var jeg.

så selv når man står i en situation hvor man vitterligt ikke kan forestille sig et liv med et barn(mere), og heller ikke kan li tanken om abort.... ja selv der kan den smutte..... vi er (for pokker) kun mennesker.

Ja du har ret. Vi er jo bare mennesker som laver fejl. Men bare lige de her fejl har bare så store omkostninger for moderen. Enten at få et barn (som man måske hellere ville have ventet nogle år med af den ene eller anden grund) eller også en abort som jo for rigtig mange ender med et trauma i rigtig lang tid (for nogle altid) Men selvfølgelig har du ret. Der er jo ingen der med vilje ønsker at komme i den situation og alle mennekser fejler jo med det ene eller det andet og det er nu heller ikke for at være dømmende jeg oprettede tråden for der kan jo være 1000 grunde til at man har endt med de to streger når man kun ønskede at se én.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Har da hørt flere blive gravide på p-piller osse selvom de huskede hver og en pille i p-pille perioden... 

yes, det står jo også på pillerne. At der er en vis procent del (tror det er 1 procent) så det vil sige hvis 100 tager p- pillerne som de skal så vil 1 alligevel blive gravid.

Det er nu heller ikke dem jeg havde i tankerne da jeg skrev mit indlæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.