Hvad er der galt med at blive uønsket gravid?
Bare fordi det ikke er et ønske, betyder det jo ikke, at man ikke bliver glad og beholder barnet. Eller at man ikke kan give barnet, alt det samme som folk der gør det til et projekt.
Jeg blev "uønsket" gravid på presæd udefor min ægløsning. Det er vi meget glade for i dag. Min kæreste og jeg bryder os ikke om, at planlægge vores liv, men tager det som det kommer.
Jeg har tit og ofte undret mig over, at det pludselig er et problem, at man ikke planlægger sit liv 30 år frem og at en uønsket graviditet, bliver set som noget dårligt.
Det er selvfølgelig uansvarligt, at sjuske med prævention, når man ved, at man ikke vil eller kan give et barn det som at det fortjener.
Tror du misforstår mig. Der var en der så fint skrev det lige før, forskellen mellem uplanlagt og ufrivillig gravid.
De tråde jeg tænkte på da jeg oprettede dette indlæg var nogle, hvor trådstarter er blevet gravid MEN trådstarterne skriver side op og side ned hvordan det virkelig ikke passer ind i livet. De er måske unge og har et lille barn i forvejen, det kan være økonomi, det kan være kæresten er ved at smutte og de har en i forvejen de i forvejen prøver at klare osv osv. Der har været mange ting oppe i trådende i tidens løb som trådstarter har givet som grund til at de ikke ønskede et barn. MEN samtidig har de jo heller ikke meget lyst til en abort og deres spøgsmål til alle os er så: HVAD SYNES I? Skal jeg få barnet eller....?
Det tyder jo på, at det på ingen måde er en glædelig nyhed for den mor at stå med de to streger. Og hvis man VED at man vil stå i sådan et dilema så ville jeg bare gøre ALT for at passe på.
Du har selvfølgelig ret, en uplanlagt graviditet kan man da også blive lige så glad for når de første 5 min. chok har lagt sig 
Anmeld