Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

Anonym trådstarter

mulle85 skriver:

det var bestemt heller ikke sjovt, få måneder efter valgte jeg dog og gå fra ham og det var absolut det bedste jeg ever har gjordt, ku slet ik klare og glo på ham mere, heldigvis har jeg det meget bedre nu og er kommet ovenpå igen

er nu gravid med jordens dejligste mand hvor beslutningen om og beholde det er fælles og han glæder sig ligeså meget som mig og min søn glæder sig til og blive storebror!!

Dejligt at høre!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Ja du har ret. Vi er jo bare mennesker som laver fejl. Men bare lige de her fejl har bare så store omkostninger for moderen. Enten at få et barn (som man måske hellere ville have ventet nogle år med af den ene eller anden grund) eller også en abort som jo for rigtig mange ender med et trauma i rigtig lang tid (for nogle altid) Men selvfølgelig har du ret. Der er jo ingen der med vilje ønsker at komme i den situation og alle mennekser fejler jo med det ene eller det andet og det er nu heller ikke for at være dømmende jeg oprettede tråden for der kan jo være 1000 grunde til at man har endt med de to streger når man kun ønskede at se én.

vi har jo også denne fantastiske evne til at tilpasse os. så selv noget som så helt håbløst ud i starten.... kan man hurtigt få vendt til noget posetivt.

jeg ved godt at din tråd ikke var oprettet for at være efter nogen, men det er et ømfindigt emne, så man har følelserne med når man giver sit svar.

Anmeld

11. april 2012

SukkerDronning

Baagøe skriver:

I min optik konnoterer uplanlagt blot mere positivt end uønsket

Ja, det har du da ret i Forskellen er så minimal, for mig at se, er der lidt mere handling bag at planlægge end at ønske, men ja i dette tilfælde må man gå udfra, at hvis man ønsker en baby er der også en handling bag

Anmeld

11. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Baagøe skriver:

Helt enig. Synes der er forskel på at sige om man er blevet uønsket eller uplanlagt gravid

Helt enig

Jeg har selv to børn, der er blevet lavet på prævention, men de har aldrig et sekund været uønskede.

Jeg har elsket dem, siden de kun var to streger på en test, og de var/er meget ønskede i mit liv.

At de ikke var planlagte er en anden ting, men det er altså ikke alt, der kan planlægges

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Men tak og ja, den kilden i maven har jeg da vi starter 1 juni og jeg føler det er lige om hjørnet og helt perfekt! Så kan jeg kun ønske og håbe at det ikke varer så længe som nogen oplever det.

Åh spændende. Det ER jo også lige rundt om hjørnet. Synes at når man først har taget beslutningen så føles det pludselig så længe til Håber I får en "fornøjelse" sommer med to streger efter nogle måneder så I kan give barnet der hjemme en søster eller bror.

Anmeld

11. april 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Åh spændende. Det ER jo også lige rundt om hjørnet. Synes at når man først har taget beslutningen så føles det pludselig så længe til Håber I får en "fornøjelse" sommer med to streger efter nogle måneder så I kan give barnet der hjemme en søster eller bror.

Tak for det  det har været planlagt siden efteråret, så jeg har bare gået og veentet! Og nu er det snart tid. 

Taak

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

jeg ved godt at din tråd ikke var oprettet for at være efter nogen, men det er et ømfindigt emne, så man har følelserne med når man giver sit svar.

Det kan jeg helt sikkert godt forstå!!

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Sirup skriver:

Ja, det har du da ret i Forskellen er så minimal, for mig at se, er der lidt mere handling bag at planlægge end at ønske, men ja i dette tilfælde må man gå udfra, at hvis man ønsker en baby er der også en handling bag

Det kan man vel godt sige, men vel bare ikke, hvis der er -u foran? Det er vel netop dét, der er grunden til situation, at der ikke er handling...

Anmeld

11. april 2012

Madam Blå

Baagøe skriver:

Jeg undrer mig over dit udsagn, da det er et subjektivt postulat Jeg blev gravid på P-piller og havde ikke misset en pille én eneste gang.

Ja, det var absolut et subjektivt postulat (som jeg vist nok også har skrevet lidt mere om, i et andet svar)

Det var heller ikke for at afvise, at nogle bliver gravide på p-piller, eller med anden prævention. Det er jeg sikker på, at nogle bliver!

Jeg finder det bare spøjt, at jeg kender så mange, som er blevet gravide på p-piller. Når der i indlægssedlen står at de er 99% sikre. (Mener jeg bestemt der står. Evt. 99,noget.)

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

PT skriver:

Helt enig

Jeg har selv to børn, der er blevet lavet på prævention, men de har aldrig et sekund været uønskede.

Jeg har elsket dem, siden de kun var to streger på en test, og de var/er meget ønskede i mit liv.

At de ikke var planlagte er en anden ting, men det er altså ikke alt, der kan planlægges

Nemlig!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.