Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

JH12

ønskebarn74 skriver:

Jeg mener det er vigtigt at man kan vælge.. Og respektere en kvindes valg til at få en abort..

Men det forhindrer ikke mit hjerte for at græde for det lille barn, der aldrig bliver til.. Og ville ønske det kunne ligge i min mave og være ønsket over alt andet i stedet.. Eller være klar med åbne arme for at tage imod en anden kvindes uønskede barn..

Det er hårdt og råt at høre/læse om kvinder der bare wupti bliver gravide uden at ønske det. Og ikke selv kunne gøre dem kunsten efter, bare ønsket..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Pige2009

Madam Blå skriver:

Ja, det var absolut et subjektivt postulat (som jeg vist nok også har skrevet lidt mere om, i et andet svar)

Det var heller ikke for at afvise, at nogle bliver gravide på p-piller, eller med anden prævention. Det er jeg sikker på, at nogle bliver!

Jeg finder det bare spøjt, at jeg kender så mange, som er blevet gravide på p-piller. Når der i indlægssedlen står at de er 99% sikre. (Mener jeg bestemt der står. Evt. 99,noget.)

Ja, der står 99% sikre på mine Jeg finder det efterhånden bare temmelig trættende at skulle forsvare en graviditet på P-piller for mennesker, der finder det "undrende", netop fordi jeg ikke har misset nogen piller

Som du selv skriver, kan tråden også opfattes fordømmende, hvilket er lige præcis, hvad den er...

Anmeld

11. april 2012

Madam Blå

Baagøe skriver:

Ja, der står 99% sikre på mine Jeg finder det efterhånden bare temmelig trættende at skulle forsvare en graviditet på P-piller for mennesker, der finder det "undrende", netop fordi jeg ikke har misset nogen piller

Som du selv skriver, kan tråden også opfattes fordømmende, hvilket er lige præcis, hvad den er...

Ja, der ER jo nogle, der bliver gravide selvom man bruger prævention.
Det er bare ærgerligt, at folk - dig selv iblandt - der ER blevet gravide, trods piller, skal høre for det.

Ja, jeg synes nemlig at den undren, er fordømmende i sig selv. Jeg kan desværre ikke selv sige mig fri fra den. Jeg undrer mig over, at jeg kender så mange, som det er sket for. Statistisk set er det jo højest usandsynlig, at jeg skulle kende så stor en del, af den ene procent. Og det medvirker desværre til en skepsis - for mig i hvert fald.

Men jeg vil prøve at lægge den fra mig! Egentlig så er det usandsynligt småligt af mig, at gruble over, hvem mon er blevet gravid på prævention, og hvem har ønsket at blive gravide.. Who cares, når alt kommer til alt.

Spørgsmålet er vel bare, om man er uplanlagt gravid, eller uønsket..

Eller skal man bare have lov at være gravid i fred

Hov det blev langt

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Helt enig

Jeg har selv to børn, der er blevet lavet på prævention, men de har aldrig et sekund været uønskede.

Jeg har elsket dem, siden de kun var to streger på en test, og de var/er meget ønskede i mit liv.

At de ikke var planlagte er en anden ting, men det er altså ikke alt, der kan planlægges

Men jeg skiver ikke om graviditeter der ikke var planlagte. Men om graviditeter som ikke er ønskede. Du skriver du elskede dine børn siden du så de to streger. Jeg snakker om de kvinder der står i sådan en situation når de ser stregerne at de IKKE ønsker at blive mor (måske igen) og de IKKE ønsker en abort.

Hvis man VED at man vil komme til at stå sådan når man tester, så kan man jo gøre det mest fornuftige nemlig at beskytte sig. (OG IGEN- JEG VED AT MAN GODT KAN BLIVE GRAVID VED AT BESKYTTE SIG. MEN ALLE 16.000 ABORTER I DK KAN VEL IKKE VÆRE DEN 1 PROCENT?)

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Ja, jeg synes nemlig at den undren, er fordømmende i sig selv. Jeg kan desværre ikke selv sige mig fri fra den. Jeg undrer mig over, at jeg kender så mange, som det er sket for. Statistisk set er det jo højest usandsynlig, at jeg skulle kende så stor en del, af den ene procent. Og det medvirker desværre til en skepsis - for mig i hvert fald.

Men jeg vil prøve at lægge den fra mig! Egentlig så er det usandsynligt småligt af mig, at gruble over, hvem mon er blevet gravid på prævention, og hvem har ønsket at blive gravide.. Who cares, når alt kommer til alt.

Hov det blev langt

Enig.

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Madam Blå skriver:

Ja, der ER jo nogle, der bliver gravide selvom man bruger prævention.
Det er bare ærgerligt, at folk - dig selv iblandt - der ER blevet gravide, trods piller, skal høre for det.

Hov det blev langt

Lige præcis Hvis man kan tage sig godt af sit barn og give sit barn den tryghed, det har behov for, så kan det for så vidt være komplet ligegyldigt, hvordan barnet er blevet lavet

Herhjemme bliver Laura kaldt Kinderüberraschung

Anmeld

11. april 2012

Madam Blå

Baagøe skriver:

Lige præcis Hvis man kan tage sig godt af sit barn og give sit barn den tryghed, det har behov for, så kan det for så vidt være komplet ligegyldigt, hvordan barnet er blevet lavet

Herhjemme bliver Laura kaldt Kinderüberraschung

Og jeg er sikker på, at hun er den bedste overraskelse i hele verden

Du har helt ret, bare man kan tage sig af resultatet af graviditeten, så kan dens opståen være fuldstændig underordnet

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Ja lidt fordømmende er den nok. Altså det med, at man burde passe godt på hvis man f.eks er 18 år står med røven i vandskorpen og lige klare at have en barn psykisk og økonomisk og man så går hen og bliver gravid (uønsket) igen. Der bliver jeg nok lidt fordømmende og tænker: Ej men hvorfor pokker har du/I så ikke passet bedre på når man nu VED at man ikke selv ville have haft et barn på det tidspunkt, hvis man selv kunne bestemme.

(ps nu må jeg heller skynde mig at skrive, så der ikke bliver rammaskrig, at jeg IKKE siger at en på 18 år ikke kan være en god mor, kan have en god økonomi osv osv. Det er blot et eksempel)

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Og jeg er sikker på, at hun er den bedste overraskelse i hele verden

Du har helt ret, bare man kan tage sig af resultatet af graviditeten, så kan dens opståen være fuldstændig underordnet

Nemlig. Der skal selvfølgelig ikke herske nogen tvivl om, at jeg synes, det er dybt forkasteligt at bruge abort som prævention Har et nært familiemedlem, der netop har praktiseret denne form for prævention med en historik på 4 aborter, der kunne have været undgået med almindelig prævention

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Ja lidt fordømmende er den nok. Altså det med, at man burde passe godt på hvis man f.eks er 18 år står med røven i vandskorpen og lige klare at have en barn psykisk og økonomisk og man så går hen og bliver gravid (uønsket) igen. Der bliver jeg nok lidt fordømmende og tænker: Ej men hvorfor pokker har du/I så ikke passet bedre på når man nu VED at man ikke selv ville have haft et barn på det tidspunkt, hvis man selv kunne bestemme.

(ps nu må jeg heller skynde mig at skrive, så der ikke bliver rammaskrig, at jeg IKKE siger at en på 18 år ikke kan være en god mor, kan have en god økonomi osv osv. Det er blot et eksempel)

Jeg er helt enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.