Hvorfor er der så mange der bliver uønskede gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2012

MelikkazMoar

FrkZier skriver:

undskyld hvis jeg lige presser for meget på, men jeg mindes da bare jeg havde læst at i var blevet enige om at beholde barnet? - eller er det mig der husker helt galt ?

det var vi også.. men tror det var homoner og tanker det tog det valg..
 jeg er nu 10 uger henne og føler faktisk absolut intet for fostret i min mave   så beslutningen er taget ud fra barnets bedste.. og ikke forældrenes..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

mulle85

hmm vil så sige at ind imellem kan der også være andre ting der spiller ind, blev selv gravid hvor min eks ikke ønskede det, jeg ville gerne, vi havde altså brugt kondom, følte mig simpelthen presset til og få den abort, har haft det elendigt med det, vil aldrig igennem det igen, så altid er det ikke kun ens eget valg!!

Anmeld

11. april 2012

FrkZier

MelikkazMoar skriver:

det var vi også.. men tror det var homoner og tanker det tog det valg..
 jeg er nu 10 uger henne og føler faktisk absolut intet for fostret i min mave   så beslutningen er taget ud fra barnets bedste.. og ikke forældrenes..

okay mente nok jeg mindes at havde læst det på et tidspunkt. jeg er da rigtig ked af at høre du har det sådan, men jeg er stensikker på det kommer til at være det bedste for jer

- og forresten synes jeg det er pisse fedt du 'tør' stå frem i en tråd som denne og forklare hvordan du ser det og hvad der er sket for dig, det rigtig rart at høre det fra den anden side

Anmeld

11. april 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Nu har der de sidste par dage igen været et par tråde hvor trådstarter står i en rigtig dum situation, nemlig en uønsket graviditet.

Nu ved jeg godt, at jeg sikkert får nogle over nakken af folk der er blevet gravide uden at ville det, som siger, at det kan ske for alle.

Jeg er helt med på, at der er 1 procent som kan blive gravide selv om de er på p-piller eller bruger gummi. Men tænker, at med så mange af de uønskede graviditeter i Danmark (omkring 16.000) , må der dog være en stor del af "sjuskeri" indblandet. Altså at man ikke lige får brugt gummi, at man ikke tager sine piller regelmæssigt, at moan bruger "den sikre" metode osv. osv.

Men hvis man VED med sig selv, at man vil få det meget dårligt med sig selv med en abort og man VED at en barn ville passe utrolig dårligt ind i ens liv af den ene eller anden grund, hvorfor vælger man så ikke at passe EKSTRA godt på?

Det må da være et frygteligt valg. Enten at få en barn som måske- måske ikke- ville have haft det bedre hvis mor havde ventet  med at få ham/hende til hun var et sted i sit liv hvor hun følte det ville passe bedre ind- eller få en abort som jo for de fleste er en frygtelig ting som kan risikere at forfølge én hele livet.

nu er jeg også selv en af dem som virkeligt virkeligt IKKE ønsker barn lige nu, og derfor beskytter mig med p piller, men da min kæreste er en af dem som er et pragt eksemplar på at det kan gå galt, ja så er jeg da også klar over at det kan ske for os også, men pt er vi da ikke blevet gravide, og har været par i snart 3 år ( han blev gravid sammen med sin eks, påtrods af at de brugte både p piller og kondom)

Anmeld

11. april 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Nej, nej slet ikke fordømmende. Og SLET ikke for dem som vitterligt har prøvet at beskytte sig (hvilket jeg forhåbenligt også får skrevet i starten) Men mere en undren i det hele taget. Sikkert fordi jeg selv var totalt paronoid omkring at blive uønsket gravid da jeg var "ung"

Jeg tror bestemt ikke at tråden er oprettet for at være fordømmende - overhovedet

Men jeg synes at den undren, kan være sådan lidt fordømmende. (sådan lidt, jeg undrer mig, for det kunne jeg aldrig selv finde på)

Jeg skrev bare, at jeg nok ville føle det sådan, hvis jeg var en, der havde kludret i det

Anmeld

11. april 2012

MelikkazMoar

FrkZier skriver:

okay mente nok jeg mindes at havde læst det på et tidspunkt. jeg er da rigtig ked af at høre du har det sådan, men jeg er stensikker på det kommer til at være det bedste for jer

- og forresten synes jeg det er pisse fedt du 'tør' stå frem i en tråd som denne og forklare hvordan du ser det og hvad der er sket for dig, det rigtig rart at høre det fra den anden side

ja.. jeg vil så sige, at jeg godt nok er pinlig over det , og føler mig egoistisk over det .. men sådan er det nok meget normalt..

Anmeld

11. april 2012

FrkZier

MelikkazMoar skriver:

ja.. jeg vil så sige, at jeg godt nok er pinlig over det , og føler mig egoistisk over det .. men sådan er det nok meget normalt..

jeg har aldrig selv prøvet det, men er helt sikker på at det er meget 'normalt' at have det sådan, det er sku et sundhedstegn, jeg var først blevet urolig hvis du var skide ligeglad

Anmeld

11. april 2012

JonTri

Der har været mange "ups jeg er blevet gravid tråde" og jeg har da også svært ved at forstå, at det er så svært at beskytte sig... 

når det så er sagt, er jeg sgu een af dem... Blev gravid under en meget varm ferie i Spanien. Vi har altid beskyttet og fordi jeg bare skal glo på et par underbukser, så er jeg med rogn... Det ene tog det andet og en (EN... 1) gang gik det galt, og vi "nåede" det ikke lige... 

Jeg sagde til min mand at det var gået galt, men han jokede bare... men ak, det var det. Jeg hadede situationen og kunne ikke overskue hverken graviditet eller abort... håbede bare den ville falde ud selv... men det gjorde den ikke, og nu er jeg 7 mdr henne, og gruer stadig for dagen, hun kommer. 

Under min uddannelse er vi undervist af gynækologer og jeg må sige, at jeg gir ts ret i at der må være flere der sjusker med pillerne. Ja det er korrekt at intet er 100 pct sikkert (kun afholdenhed)... p-piller bør tages som minipiller - SAMME tidspunkt HVER dag. Som sagt er jeg sådan en der er ekstremt frugtbar og jeg har ædt p-piller (nogle gange som vinden blæste) UDEN at blive gravid... Kan det hos nogen være en "dårlig" undskyldning... 

Er helt med på at en spiral kan falde ud eller bevæge sig ud i abdomen (bughulen) og kondomer springer... meeeen så mange p-piller der er taget "korrekt" burde ikke svigte...

Anmeld

11. april 2012

Krussedulle

Jeg har det sådan lidt, selvom graviditeten måske ikke er planlagt kan barnet jo godt være ønsket! ... Min mand og jeg havde kendt hinanden længe, inden vi blev kærester.. Da vi så havde været kærester i 3 måneder blev jeg gravid pga én pille, jeg tog lidt forsinket! ... (jeg er åbenbart ret fertil. Blev gravid på p-piller, som blev tager korrekt, med min eks, men der valgte jeg en abort) ... Nå men vi var ikke i tvivl om at vi ville beholde barnet, jeg var 18 år, og gik på hf.. Men jeg følte da ikke at jeg tilbød barnet et lorteliv af den grund! vores dreng har aldrig manglet noget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.