Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

M (:

Nessie skriver:

Jeg har endnu ikke oplevet at der ikke er taget hensyn til de andre ammende, det har altid været med fokus på sin egen lille familie (eller veninde, hvis det er sådan en der er med).

Der er blvet talt dæmpet, og ingen har siddet og stirret på de andre.
Jeg kan ikke se nogen grund til at faren skulle stå og glo udenfor, mens moren sidder indenfor, så kan man da lige så godt underholde hinanden.

Er man virkelig så sart at man ikke kan tåle at andre kommer i nærheden når man ammer, ja så skal man nok bare blive hjemme.

Det er jo mænd med babyer der kommer ind sådan et sted, og de er jo kun interesserede i deres eget barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Sifling

Jeg har stemt at de har ligeså meget ret til at være der.. Derved mener jeg ikke at man ikke skal tage hensyn! Hvis der er mange inde i ammerummet, venter min kæreste altid uden for. Men hvis der ikke er andre, eller rummet er så stort at man stadig kan føle sig "alene" går han med ind.. Og så går han altså ikke ud bare fordi der kommer en anden mor.. Men da der en dag kom en muslimsk mor ind, gik han selvfølgelig ud, af respekt for hendes religion

Anmeld

14. december 2011

Hvem?

_-Kathrine-_ skriver:

Undskyld, men jeg er lidt nysgerrig og det er overhovedet ikke for at virke fordømmende, men valgte du amningen fra pga blufærdighed?

Ikke KUN pga. blufærdighed, men også det var en kæmpe kamp og jeg finder det SLET ikke, hverken spændende, hyggeligt eller sjovt at amme.

Anmeld

14. december 2011

maryjane

Kofoed. skriver:

Ej øv, jeg var i centeret i går, ville ellers gerne have mødt jer.

Anmeld

14. december 2011

Jonatansmor

Jae - jeg har stemt nej. Finder det yderst ubehagligt at blotte mig overfor fremmede. Ammede udelukkende hjemme, sjældent overfor min kæreste og aldrig foran venner/familie.

Ville nok kunne magte opgaven hvis der var seperat indelte rum med noget klæde foran, som i et prøverum

Anmeld

14. december 2011

Skønne Jønne

Nessie skriver:

Faren kan jo fint pusle den lille mens moren får pakket sig selv og tingene sammen.

Jeg ville synes det var mærkeligt at min mand skulle vente udenfor, mens jeg gav den lille mad.

I de ammestuer jeg har været i, har der også været mænd, og jeg har da endnu aldrig taget nogen af dem i at stirre på andres bryster

Jeg giver altså godt nok dig ret

Vi venter drømmeprinsen til januar og jeg regner da også med at farmand kan gå med ind i ammerummet - for hyggens skyld...

Ellers får jeg ham da aldrig med nogen steder! "nå farmand du kan bare lige tulle alene rundt den næste halve time mens vi lige ammer!!" Så ville han da hurtigt stoppe med at tage afsted tror jeg...

og hvis man er blufærdig kan man nok sætte sig på en måde hvor alt ikke er til offentlig skue - ligesom at manden kan sætte sig så han vender mod sin egen lille øjesten og mors hængepatter!!!

Så som i nok har luret - så stemte jeg JA

Anmeld

14. december 2011

_-Kathrine-_

Bondefruen skriver:

Ikke KUN pga. blufærdighed, men også det var en kæmpe kamp og jeg finder det SLET ikke, hverken spændende, hyggeligt eller sjovt at amme.

Tak for dit svar! Så er der helt sikkert heller ingen grund til det, hvis ikke man synes det er specielt fedt

Anmeld

14. december 2011

Jose og emils mor

mor:) skriver:

kan ikke forstå man stemmer nej til dette...er det ikke ligesom at man forbyder mødre at amme visse steder???

Anmeld

14. december 2011

Jose og emils mor

Bondefruen skriver:

Man ammer vel ikke fordi det skal være sjovt?. Det er godt og sundt for dit barn, det burde da være det vigtigste.....

Anmeld

14. december 2011

SukkerDronning

Jose og emils mor skriver:

Man ammer vel ikke fordi det skal være sjovt?. Det er godt og sundt for dit barn, det burde da være det vigtigste.....

Kan ikke lade være med at blande mig

Jeg måtte selv stoppe med at amme fordi jeg har været udsat for nogle grimme og traumatiske oplevelser i min barndom. Det er noget jeg har gået i terapi for og har det fint med i dag. Men lige akurat med amning fik jeg det rigtig skidt inden i og måtte stoppe efter fire måneder.

Bliver lidt tricket af at du siger man gør det for barnets skyld, for ja selvfølgelig gør man det. Men det er mindst lige så vigtig at man selv har det godt med det.

Det er i barnets tarva t moderen har det godt.

Jeg er glad for at jeg stoppede, men jeg vil gerne amme næste barn fuldt ud. Nu er jeg jo forberedt på at det kan være mentalt hårdt, det var jeg ikke dengang.

Hver kvinde har sin grund og det skal man respektere! Hun har jo tydeligvis prøvet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.