Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Nessie

Sim skriver:

Jeg synes virkelig det er lavt. Er det virkelig hvad der skal til i år 2011 snart 12, at vi mænd skal gå udenfor, og vente på en sms for at vi har lov til at komme ind og skifte en ble. Hvad så hvis planen var at jeg skulle give flaske skulle min kæreste så også bare gå ud og vente på vores barn havde tømt den? Der bliver snakket så meget om blufærdighedskrænkelse, men hvad med at tænke på børnene. Flere gange er der blevet skrevet at man som mand bare kan lune sin flaske og gå igen fordi der er massser af steder som fx bænke og en Bistro man kan sætte sig ind på? men hvilken ro giver det lige at der sidder 50+ mennesker i en bistro og skramler med deres bestik og service eller at man planter sig på en bænk hvor flere hundrede mennesker passere helt ærligt mand?

PS: alle Citater er fra Carina bare lige så vi har alt på det rene...

Præcis.

Ammerummet er ikke lavet kun til de ammende, men for at kunne give små børn / babyer ro til at spise.
Jeg har da også siddet i ammereummet i Kolding Storcenter og givet min søn mad, da han fik skemad, det var da rart at sidde i et roligt lokale.

Jeg kan virkelig ikke se problemet, og det kan min mandi øvrigt heller ikke. Han er ikke typen der går med ud at handle ret tit, og hvis han så også skulle forvises til gangen, så fik jeg ham da aldrig med nogen steder.

I øvrigt er der lavet helt nye dame toiletter i Kolding Storcenter, og der er bløde bænke inde, så hvis man virkelig vil undgå at en mand kommer til at kigge på ens amme bryster, så kunne man jo sætte sig derind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Tulle28

Jeg har svaret NO WAY! Nu har jeg ikke været så mange steder med ammerum, men de steder hvor der er gjort plads til at man kan sidde helt for sig selv bag en afskærmning, der kan jeg virkelig ikke se, hvorfor mænd skal være. Og kan heller ikke forstå, hvorfor de skulle have lyst til det - det havde min kæreste ihvertfald ikke, dengang vores datter var spæd og jeg ammede (og neeeeej det var ikke bare noget han sagde;-)) Jeg synes det var ubehageligt nok i forvejen at skulle amme offentligt, så havde ikke brug for at der var fremmede mænd tilstede.

Anmeld

14. december 2011

Sim

Nu er den her besked ikke stemplet på alle de der har sagt nej, men kan efterhånden godt mærke at mange har en mand de bare kan sende på Café, eller glo på vinduer, eller så meget andet mens deres kvinder giver deres børn mad.
Men jeg er da ærlig talt noget skræmt, for det lyder jo til i har pottetrænet jeres mænd til at være totalt ammesky, og det er jo den mest naturlige ting i hele verden.

Anmeld

14. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg kan godt lide at have min kæreste med ind. vi sidder og taler, han nuser måske lige den lille i ny og næ mens jeg ammer. synes det er hyggeligt at han er med.

og kan slet ikke se problemet....det er da ligesom at vi kvinder bliver forbudt at amme i forskellige cafeér...det synes vi jo heller ikke om.

Hvis vi vil have at det skal blive accepteret - og set som noget naturligt at amme, så må vi da også lade være med at gemme os i et ammerum og forbyde mænd at komme ind.

Anmeld

14. december 2011

Sim skriver:

Nu er den her besked ikke stemplet på alle de der har sagt nej, men kan efterhånden godt mærke at mange har en mand de bare kan sende på Café, eller glo på vinduer, eller så meget andet mens deres kvinder giver deres børn mad.
Men jeg er da ærlig talt noget skræmt, for det lyder jo til i har pottetrænet jeres mænd til at være totalt ammesky, og det er jo den mest naturlige ting i hele verden.

Anmeld

14. december 2011

skønneunger

Carina:-) skriver:

Lige så hyggeligt som deter for andre kvinder at der skal sidde fremmede mænd og i samme rum som dem.

Du kan vel sende en sms når du er ved at være færdig,så kan han jo komme og skifte ble.

Synes det er underligt at der ikke er mere respekt for at det for nogen kan være enormt grænseoverskridende,....

det kan godt være det er grænseoverskridende for nogle kvinder men hvordan har manden det så ikke når han ikke må komme ind sammen med sit barn? for mig er det akurat det samme.

syntes mange går lidt for meget op i at der skal tages ih og åh så meget hensyn til en ammende kvinde, men syntes altså også der skal tages hensyn til farmand!

Anmeld

14. december 2011

Tulle28 skriver:

Jeg har svaret NO WAY! Nu har jeg ikke været så mange steder med ammerum, men de steder hvor der er gjort plads til at man kan sidde helt for sig selv bag en afskærmning, der kan jeg virkelig ikke se, hvorfor mænd skal være. Og kan heller ikke forstå, hvorfor de skulle have lyst til det - det havde min kæreste ihvertfald ikke, dengang vores datter var spæd og jeg ammede (og neeeeej det var ikke bare noget han sagde;-)) Jeg synes det var ubehageligt nok i forvejen at skulle amme offentligt, så havde ikke brug for at der var fremmede mænd tilstede.

hvorfor synes du det er ubehageligt...det er da naturligt at amme sit barn

Anmeld

14. december 2011

Tulle28

MisMille skriver:

Kan ikke lade være med at ligge denne tekst op  

Jeg har desværre ikke en mor eller en svigermor, derfor vil jeg nok skulle have en masse støtte fra min mand ift. amning.. 

Fædre og amning

Vi har erfaring for, at du som far har indflydelse på, om amningen kommer til at fungere godt og bliver en god oplevelse for jer alle 3 (eller 4 eller 5...).
Det du kan gøre er, at

Bakke din kone/kæreste op i, at hun ammer jeres barn.

Du også ved noget om amning. F.eks hvad I kan gøre for at få det til at fungere bedst.

I er sammen om at tage jer af barnet. Udover den kontakt det giver dig med dit nyfødte barn, vil det også give din kone/kæreste den ro og hvile, der specielt i starten betyder noget, når man skal amme.

At faderen har betydning for, hvordan amningen kommer til at forløbe er bekræftet i flere undersøgelser.

Taget fra  http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Foedeafdelingen/Efter+foedslen/Amning/F%C3%A6dre+o

Hmmm... Altså min mand var ikke meget værd i den henseende - han hentede snacks, vand, lavede mad og lagde puder under mine arme, når jeg ammede, men ligefrem komme med FIF til amningen, det gjorde han altså ikke... Men det var måske bare min mand:-)

Anmeld

14. december 2011

Sim

skønneunger skriver:

det kan godt være det er grænseoverskridende for nogle kvinder men hvordan har manden det så ikke når han ikke må komme ind sammen med sit barn? for mig er det akurat det samme.

syntes mange går lidt for meget op i at der skal tages ih og åh så meget hensyn til en ammende kvinde, men syntes altså også der skal tages hensyn til farmand!

Anmeld

14. december 2011

Tulle28

mor:) skriver:

hvorfor synes du det er ubehageligt...det er da naturligt at amme sit barn

Ja det er det da, men jeg var meget blufærdig i starten og synes det var svært at sidde der og jonglere med baby og bryster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.