Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2011

Nessie

Wimmie skriver:

Jeg er helt enig med jer der skriver at det ville være en god idé med både et familierum og et "ammerum" kun for kvinder - eller en form for afskærmning/aflukke hvor man kunne sidde og amme i fred... 

Men så længe man ikke har lavet dette, så skal disse rum være for alle der skal made eller pusle deres baby.

Flere skriver at det naturligvis er ok hvis far er alene afsted, at han benytter disse rum...men hvori ligger forskellen på om der sidder to alene-fædre og giver deres barn flaske eller om der sidder to fædre med deres koner ved siden af og giver deres barn flaske?

Mændene er der jo uanset hvad, så hvor i al verden skal man blande sig i hvad de laver og hvad deres "rolle" er.

Præcis.

Min mand kan heller ikke se forskellen, og vil have lov til at komme med ind, så han kan gå lidt til hånde, og underholde mig imens.

Og han vil altså også have lov til at kunne sidde i fredelige omgivelser og give vores barn flaske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Nessie

AndreasMor2011 skriver:

Kan ikke se problemet i, at mænd kommer der hvor der ammes. De er en helt naturlig del af dét at blive forældre, amning, bleskift osv. De sidder jo ikke og glor på ens bryster Ofte er der jo pusleplads samme sted som ammerummet og hvorfor skulle mændende udelukkes fra at skifte en ble, fordi nogle kvinder ik vil have mænd i rummet hvor der ammes? Hvem sagde ligestilling... hosthost
Jeg har ikke noget problem med det!

Vi skal nemlig huske at langt de fleste kvinder vil have ligestilling, og det gælder altså også her

Anmeld

16. december 2011

mn

Nu har jeg godt nok ikke noget barn, men jeg kan ikke se problemet, ved så til gengæld at jeg har en kæreste der ikke ville synes om andre fyre kunne se jeg gjorde det, men det er jo ikke det der bliver spurgt om. Men jeg kan ikke lade vær med at tænke på om det overhovedet er lovligt at forbyde mænd at komme, for det er da en hel befolkningsgruppe og står der ikke et sted i loven at man íkke må forbyde hele befolkningsgrupper at komme forskellige steder? bare lidt undren her fra.

Anmeld

16. december 2011

sara-m

man kan ikke forbyde mænd at komme så skal de dele rummet op eller skærme af der hvor man kan amme. der er nogle der er enlig fædre feks hvis moren er død, så bliver han da nød til at komme ind et sted hvor der kan varmes en flaske. så det er altså også mænds ret at være der, så må man foreslå stedet om de kan skærme af til ammerum eller noget.....

Anmeld

25. juni 2012

Erik52

Maja84 skriver:

Jeg kan sagtens forstå forstå mange ikke har et problem med det. Men selv synes jeg bestemt ikke det er ok. DEt er nemt for andre at sige man nemt kan pakke bryster frem og væk diskret hvis man ikke bryder sig om det. Ammerum er jo netop blevet lavet fordi det stødte mange at se de ammende, og for at man kunne gå hen og amme i fred.
Jeg Synes det er helt fair at vise den respekt over for dem der ikke bryder sig om at amme foran andre, at give dem fred. Hvis man er ligeglad kan man jo ligesågodt droppe amme rummene hvis mænd alligevel må komme derind.
Når jeg har født, og er nød til at bruge et ammerum, vil jeg klart foretrække at kunne få lov at amme uden at det skal være grænseoverskridende. Ikke dermed sagt en mand ikke må skifte en ble, men mange steder er der også puslemuligheder andre steder, bla på toiletterne, og er man 2 afsted, er DEt ok det lige er mor der så klarer bleen eller går ind og varmer flasken.

Du skriver at ammerummene blev lavet af hensyn til dem der blev stødt af at se de ammende kvinder.

Vi er da mange mænd som ikke har noget imod ammende kvinder - og vi lever altså ikke i Saudi-Arabien!!

Jeg erindrer fra 1970'erne at en kvinde i Københavns Borgerrepræsentation i ammede sin baby i mødesalen.

Anmeld

25. juni 2012

JustMe

Både og, vil jeg sige. Hvis vi snakker et kombineret pusle-/lege-/spise-/ammerum, så har de jo lige så meget ret til at være der. Men hvis det er et decideret afskærmet ammerum, som netop er lavet for at kunne amme i fred, så synes jeg faktisk ikke mænd bør gå derind. Nogle kvinder vil gerne amme afsides eller lidt privat, og det skal de i mine øjne have mulighed for Hvis mandens kone/kæreste gerne vil amme barnet i private omgivelser, må hun jo have forstelse for denne følelse. Hvsi hun er ligeglad, kan hun sikkert finde et andet behageligt sted at amme, hvis hun gerne vil have manden ved sin side

Anmeld

25. juni 2012

L&V

Selvfølgelig må de det det er da trods alt os dere barn. Min mand har da ofte været med i sådanne rum..

Anmeld

25. juni 2012

Brams

Synes ammerummet/puslerummet må være tilgængeligt for alle med små børn, så er det ligegyldigt om det er fædre eller mødre

Anmeld

25. juni 2012

Tanjadamgaard

Lise skriver:

Ja, selvfølgelig må mændene komme med. Altså, hvis de har en baby at tage med derind

Et ammerum er jo ofte også et skifterum, og selvom puslepladsen ofte er på dametoilettet, så er det vel lige så meget mandens job at ordne bleen.

Jeg har både ammet foran fremmede mænd i og udenfor ammerum, og haft egen mand med ind. Det kan ikke bringe mit pis i kog. Det eneste der kunne bringe mit pis i kog, var hvis en eller anden kvindsperson skulle prøve at bestemme om han måtte komme med eller ej!

Anmeld

25. juni 2012

Kløver

Erik52 skriver:

Måske der er mange som er ligeglade, men der er også rigtig mange som ikke er, også nogle kvinder. Jeg kan stadig ikke se at der skal en masse mænd med ind, og ofte, sidder de bare og kigger rundt, i hvertfald de gange jeg har benyttet disse rum, frem for at hjælpe mor og barn, og så synes jeg lige så godt de kan vente ude, så man kan få ro til at give barnet mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.