Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Sim

Thalia skriver:

Men hvad er det for vigtige opgaver du laver som moren ikke kan klare selv?

Altså jeg har ammet alle mine tre børn, og jeg kan godt selv pakke mit bryst ud og jeg kan også selv holde babyen mens jeg ammer, og når jeg er færdig pakker jeg også selv mit bryst væk igen.

Så jeg er helt ærlig blank når du siger du hjælper med amningen - for lige netop den del har jeg faktisk altid klaret selv.

Er det virkelig nødvendigt at have SÅ vigtige opgaver for at være i ammestue med sin kæreste.
Jeg tænker bare at hvis man er ude og handle sammen må man så ikke tage med hende derind og holde hende med selvskab?
Det lyder virkelig som om det sætter alt over styr at man gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Thalia

Sim skriver:

Er det virkelig nødvendigt at have SÅ vigtige opgaver for at være i ammestue med sin kæreste.
Jeg tænker bare at hvis man er ude og handle sammen må man så ikke tage med hende derind og holde hende med selvskab?

Hvis det er til gene for andre ammende at der er hyggeselskab med - er det så virkeligt så slemt at vise lidt hensyn?

Anmeld

13. december 2011

Nessie

Kofoed. skriver:

Ej øv, jeg var i centeret i går, ville ellers gerne have mødt jer.

Hey, det var jeg også  Men brugte nok mest tid på at stå i kø i Bilka

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Sim skriver:

Måske jeg skal bede dig om at sidde med numsen bar næste gang, du så er derinde for en hyggesnak

Anmeld

13. december 2011

Kløver

Thalia skriver:

Hvis det er til gene for andre ammende at der er hyggeselskab med - er det så virkeligt så slemt at vise lidt hensyn?

thumbs up

Anmeld

13. december 2011

Nessie

Mænd skal naturligvis have lov at komme med ind i ammerummet.
Godt nok hedder det ammerum, men det er jo i grunden et "tage-sig-af-baby-rum", og det gør mænd jo altså også.

Jeg har da haft både min mand og en veninde med ind i rummet, jeg vil da ikke byde dem at stå og blomstre udenfor, mens jeg mader / pusler den lille, og jeg kan da se at mange andre har selskab med.

Ammerummet er jo ikke lavet specielt til ammende, så de kunne sidde i fred, men til at alle os med små børn har et sted vi kan give vores små mad og en ren ble i fred og ro.

Jeg har endnu aldrig set en mand være mere interesseret i ammebrysterne end i sit lille barn, de kommer jo kun derind, hvis der skal foregå noget med baby

Anmeld

13. december 2011

Kofoed.

Nessie skriver:

Hey, det var jeg også  Men brugte nok mest tid på at stå i kø i Bilka

Enten der eller i ammestuen, nøj der var kø.

Anmeld

13. december 2011

Sim

Thalia skriver:

Jamen så kunne hun da give mig en grund? Havde hun sagt noget på en pæn måde, havde sagen måske været en hel anden. Man peger jo ikke bare folk væk og siger: "mænd må ikke være herinde" Det er da meget mere respektløst end at jeg overhoved gik derind?

Anmeld

13. december 2011

Nessie

Carina:-) skriver:

Men hvis han ikke er alene afsted,behøver han jo ikke gå derind.

Strengt taget undrer det mig HVOFOR det er så vigtigt for (nogen) mænd at sidde i et ammerum og glo.

I min verden vil det da være mere spændende at vente på en cafe....

Jeg ville da synes det var lidt mærkeligt at min mand skulle sidde for sig selv på en café, mens jeg sad i ammerummet, virkelig hyggeligt.

Jeg kan ikke se hvorfor manden ikke må komme med ind og vente på at affodringen er færdig, så kan han jo lige skifte ble, mens mor pakker sammmen

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Sim skriver:

Jamen så kunne hun da give mig en grund? Havde hun sagt noget på en pæn måde, havde sagen måske været en hel anden. Man peger jo ikke bare folk væk og siger: "mænd må ikke være herinde" Det er da meget mere respektløst end at jeg overhoved gik derind?

Jamen vi kan da sagtens blive enige om at hun ikke snakkede pænt til dig, men det er jo ikke det tråden her handler om ;-)

Ville du være blevet mindre fortørnet hvis hun havde sagt. "Jeg bryder mig ikke om at der er ekstra gæster med herinde når der ammes - det gir uro"

Dit argument har jo været at du bliver snydt for at hyggesnakke med din kæreste, og det ville være tilfældet uanset hvordan den sure dame havde formuleret sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.