Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

raca

jeg syntes ski det her er lidt skremmende..

kvinder der ammer skal/vel gemme sig væk i et eller andet kosteskab....

og mænd skal holde sig væk fra babyer.. for de har ingen ret til at give flaske andet end hjemme.. eller ders børn er i hverfald dårlige stillet når man er i byen for de må ikke skiftes/mades/ slappe af et roligt sted.. af hensyn til kvinderne i kosteskabene...

babyer skal havde mad.. nogle skal give dem det.. babyerne har ret til et roligt sted at spise... så kan den der giver madens køn da være underordnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

skønneunger

raca skriver:

og mænd skal holde sig væk fra babyer.. for de har ingen ret til at give flaske andet end hjemme.. eller ders børn er i hverfald dårlige stillet når man er i byen for de må ikke skiftes/mades/ slappe af et roligt sted.. af hensyn til kvinderne i kosteskabene...

babyer skal havde mad.. nogle skal give dem det.. babyerne har ret til et roligt sted at spise... så kan den der giver madens køn da være underordnet...

Anmeld

14. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tulle28 skriver:

Ja det er det da, men jeg var meget blufærdig i starten og synes det var svært at sidde der og jonglere med baby og bryster.

kan godt forstå det med blufærdigheden...tror bare man skal huske på at disse mænd er vant til at se en kvinde amme

Anmeld

14. december 2011

Tulle28

kan godt forstå det med blufærdigheden...tror bare man skal huske på at disse mænd er vant til at se en kvinde amme

Det har ikke noget med det at gøre synes jeg... Hvis der er et decideret amme-område, synes jeg det skal respekteres. Og så synes jeg egentlig heller ikke der skal være et rend af mennesker i et ammeområde, et af formålene er jo også at skabe ro omkring baby, og min egen datter havde perioder, hvor hun havde svært ved at koncentrere sig, hvis der var for meget uro omkring hende.Hvis man ikke har problemer med at amme offentligt, kan man jo lige så vel finde et andet roligt sted og sidde og amme sit barn, hvis man absolut skal være sammen de 20 minutter en amning tager?

Anmeld

14. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tulle28 skriver:

Det har ikke noget med det at gøre synes jeg... Hvis der er et decideret amme-område, synes jeg det skal respekteres. Og så synes jeg egentlig heller ikke der skal være et rend af mennesker i et ammeområde, et af formålene er jo også at skabe ro omkring baby, og min egen datter havde perioder, hvor hun havde svært ved at koncentrere sig, hvis der var for meget uro omkring hende.Hvis man ikke har problemer med at amme offentligt, kan man jo lige så vel finde et andet roligt sted og sidde og amme sit barn, hvis man absolut skal være sammen de 20 minutter en amning tager?

det kan jeg da godt se. men det er ikke altid at der lige er et andet sted man kan sætte sig

synes også godt min kæreste og jeg kan finde ud af at tage hensyn når der er mange. det med larm...ældre børn er ofte med ind og leger..så kan ikke altid undgås

Anmeld

14. december 2011

Jose og emils mor

Sirup skriver:

Kan ikke lade være med at blande mig

Jeg måtte selv stoppe med at amme fordi jeg har været udsat for nogle grimme og traumatiske oplevelser i min barndom. Det er noget jeg har gået i terapi for og har det fint med i dag. Men lige akurat med amning fik jeg det rigtig skidt inden i og måtte stoppe efter fire måneder.

Bliver lidt tricket af at du siger man gør det for barnets skyld, for ja selvfølgelig gør man det. Men det er mindst lige så vigtig at man selv har det godt med det.

Det er i barnets tarva t moderen har det godt.

Jeg er glad for at jeg stoppede, men jeg vil gerne amme næste barn fuldt ud. Nu er jeg jo forberedt på at det kan være mentalt hårdt, det var jeg ikke dengang.

Hver kvinde har sin grund og det skal man respektere! Hun har jo tydeligvis prøvet.

ja det er jo det jeg mener. At først og fremmes er det for barnets skyld. Jeg har selv ammet 3 børn hvor en af gangene gik det helt galt, og jeg kunne slet ikke holde det ud. Så jeg stoppede efter 2 mdr. Så ingen problemer med at nogen vælger at give flaske. Syntes bare det var en sær måde at beskrive det på.... altså at det ikke var spændende eller sjovt. Og samtidig blufærdighedskrænkende. Jeg er ikke total rødstrømpe der er fortaler for amning no matter what!  men gjorde det da alligevel.

Anmeld

14. december 2011

Jose og emils mor

raca skriver:

Anmeld

14. december 2011

Hvem?

ja det er jo det jeg mener. At først og fremmes er det for barnets skyld. Jeg har selv ammet 3 børn hvor en af gangene gik det helt galt, og jeg kunne slet ikke holde det ud. Så jeg stoppede efter 2 mdr. Så ingen problemer med at nogen vælger at give flaske. Syntes bare det var en sær måde at beskrive det på.... altså at det ikke var spændende eller sjovt. Og samtidig blufærdighedskrænkende. Jeg er ikke total rødstrømpe der er fortaler for amning no matter what!  men gjorde det da alligevel.

Det var mig den der var møntet på, fair nok, jeg fik det måske formuleret forkert, men jeg valgte altså amning fra da jeg ikke ville sidde og gå i panik og være skrækslagen hver gang jeg skulle amme, det tog altså bare for hårdt - jeg prøvede virkelig, og hvis amningen havde kørt bare lidt bedre, kunne det da også være jeg havde fortsat, men det gjorde det altså bare ikke - og mine drenge havde det betydeligt bedre, voksede mere og mere på flasken og jeg har aldrig fortrudt jeg har flaskebørn.

Men fint du gjorde som du gjorde... Men du skriver jo også at det heller ikke kørte for dig efter to mdr, præcis som mig.... Muligvis jeg har brugt et forkert ord, men amning er bare ikke os.

Anmeld

14. december 2011

Kløver

Tulle28 skriver:

Jeg synes far kan være med på så mange områder, og bør da også være det, men synes ikke længere det handler om fars ret men om man ikke de få gange, kan tage hensyn. Der Er jo en grund til de lavede rummene, bla fordi kvinderne skulle have et roligt sted at amme, men samtidig fordi mange mænd væmmedes ved at se ammende kvinder, nu er kvinderne kommet i ammerum og Så vil mændende gerne med ind. Uanset Hvor naturligt det er at amme bryder ikke alle kvinder sig om at gøre det foran især fremmede mænd. Hvorfor er det så slemt at vise den hensyn den måske maks halve time det tager at amme, eller finde et andet roligt sted hvis behovet er så stort og man alligevel er ligeglad med om der er andre som kan se en amme. Der Er så mange andre tider far kan nyde den lille, at man måske godt kan vise hensyn Tvivler på de fleste mænd står op hver 2 time hver eneste nat, alle de ammemåneder, og hyggesnakker, støtter osv.

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Maja84 skriver:

... men samtidig fordi mange mænd væmmedes ved at se ammende kvinder, nu er kvinderne kommet i ammerum og Så vil mændende gerne med ind. 

Nu er det jo altså ikke alle mænd der har noget imod amning på offentlige steder (min mand er f.eks. ligeglad) - ligesom de mænd der ikke har lyst til at se på ammende kvinder sikkert ikke går med ind i ammerummende.

Jeg vil gætte på at de der gerne vil med derind er dem der ikke har noget imod ammende kvinder, og de der skal med for at skifte/pusle og hjælpe deres koner/kærester.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.