Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Carina:-)

Nessie skriver:

Jeg ville da synes det var lidt mærkeligt at min mand skulle sidde for sig selv på en café, mens jeg sad i ammerummet, virkelig hyggeligt.

Jeg kan ikke se hvorfor manden ikke må komme med ind og vente på at affodringen er færdig, så kan han jo lige skifte ble, mens mor pakker sammmen

Lige så hyggeligt som deter for andre kvinder at der skal sidde fremmede mænd og i samme rum som dem.

Du kan vel sende en sms når du er ved at være færdig,så kan han jo komme og skifte ble.

Synes det er underligt at der ikke er mere respekt for at det for nogen kan være enormt grænseoverskridende,....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Carina:-)

Sim skriver:

Altså helt seriøst, tror i at vi er med derinde for at glo på at hun bare sidder og får mad. Man hjælper jo til, og gør man ikke det så havde vi nok lidt for mange skeløjede mænd rundt i Danmark.
Det kan da ikke være svært at sætte manden til at lave lidt det er jo derfor vi er med?

Men hvad er det lige du vil hjælpe til mhs til amningen?

Anmeld

14. december 2011

Hvem?

Jose og emils mor skriver:

Man ammer vel ikke fordi det skal være sjovt?. Det er godt og sundt for dit barn, det burde da være det vigtigste.....

Det er meget muligt at man gør det, jeg gjorde det ikke, da det for det første var en kamp, da jeg ingen mælk havde og for det andet ´fandt hverken jeg eller mine børn det spændende og da de kom på flaske begyndte de at trives.

Anmeld

14. december 2011

Hvem?

_-Kathrine-_ skriver:

Tak for dit svar! Så er der helt sikkert heller ingen grund til det, hvis ikke man synes det er specielt fedt

Det var skam så lidt

Bestemt ik, drengene og jeg fik det også meget bedre efter de kom på flasken.

Anmeld

14. december 2011

Miss Juul

Nessie skriver:

Mænd skal naturligvis have lov at komme med ind i ammerummet.
Godt nok hedder det ammerum, men det er jo i grunden et "tage-sig-af-baby-rum", og det gør mænd jo altså også.

Jeg har da haft både min mand og en veninde med ind i rummet, jeg vil da ikke byde dem at stå og blomstre udenfor, mens jeg mader / pusler den lille, og jeg kan da se at mange andre har selskab med.

Ammerummet er jo ikke lavet specielt til ammende, så de kunne sidde i fred, men til at alle os med små børn har et sted vi kan give vores små mad og en ren ble i fred og ro.

Jeg har endnu aldrig set en mand være mere interesseret i ammebrysterne end i sit lille barn, de kommer jo kun derind, hvis der skal foregå noget med baby

Anmeld

14. december 2011

Miss Juul

Har stemt at selvfølgelig må de være der...

Nu skal jeg godt nok først ha barn til maj, men jeg ville synes det ville være pænt træls hvis jeg ikke kunne sende manden alene afsted uden han kunne få adgang til et ammerum.

Den anden side af sagen er at jeg bestemt ikke ville byde ham at han skulle stå og glo på den anden side af døren, til vi blev færdige!

Jeg ville finde det mærkeligt hvis der kom en mand ind alene og satte sig for at glo.. Men det sker jo heller ikke..

Og hånden på hjertet... tror næppe der er nogen der finder ammende kvinder sexet!! Så det tager jeg helt med ro... man kan jo dække sig lidt til.. og lige vende sig når man pakker ud og ind...

Anmeld

14. december 2011

Hvem?

Sirup skriver:

Kan ikke lade være med at blande mig

Jeg måtte selv stoppe med at amme fordi jeg har været udsat for nogle grimme og traumatiske oplevelser i min barndom. Det er noget jeg har gået i terapi for og har det fint med i dag. Men lige akurat med amning fik jeg det rigtig skidt inden i og måtte stoppe efter fire måneder.

Bliver lidt tricket af at du siger man gør det for barnets skyld, for ja selvfølgelig gør man det. Men det er mindst lige så vigtig at man selv har det godt med det.

Det er i barnets tarva t moderen har det godt.

Jeg er glad for at jeg stoppede, men jeg vil gerne amme næste barn fuldt ud. Nu er jeg jo forberedt på at det kan være mentalt hårdt, det var jeg ikke dengang.

Hver kvinde har sin grund og det skal man respektere! Hun har jo tydeligvis prøvet.

Jeg takker mange gange for opbakningen

Selvfølgelig prøvede jeg... ved den første... selvom jeg havde på fornemmelsen at det bare ik var mig, så sku det selvfølgelig ha en chance, jeg kæmpede en brag kamp i 8 uger, hvor han hang i døgnet rundt, da jeg endelig smed håndklædet i ringen og gik på flasken, tog han 1,8 kg. på én uge...

Som min skønne SP sagde: "Man skal IKKE amme for enhver pris", jeg var kørt fuldstændig i bund.

Da nr. to meldte sin ankomst blot 11 mdsr senere, var jeg ikke i tvivl, han sku på flaske med det samme, jeg havde jo også den ældste på kun 11 mdr og se til, og jeg ville ikke kunne kæmpe den samme kamp en gang til og jeg fortryder det ikke et sekundt

Sku nr. tre engang komme, så blir det også et flaskebarn

Anmeld

14. december 2011

Sim

Men hvad er det lige du vil hjælpe til mhs til amningen?

Jamen jeg må vel gerne holde min kæreste med selvskab? Der er jo en mikroovn til at varme en flaske og hvis man hjælpes ad med at gøre tingene klar, er man jo hurtigere ude igen? jeg kan virkelig ikke se det er så møgsvært at forstå?

Lige så hyggeligt som deter for andre kvinder at der skal sidde fremmede mænd og i samme rum som dem. Du kan vel sende en sms når du er ved at være færdig,så kan han jo komme og skifte ble. Synes det er underligt at der ikke er mere respekt for at det for nogen kan være enormt grænseoverskridende,....

Jeg synes virkelig det er lavt. Er det virkelig hvad der skal til i år 2011 snart 12, at vi mænd skal gå udenfor, og vente på en sms for at vi har lov til at komme ind og skifte en ble. Hvad så hvis planen var at jeg skulle give flaske skulle min kæreste så også bare gå ud og vente på vores barn havde tømt den? Der bliver snakket så meget om blufærdighedskrænkelse, men hvad med at tænke på børnene. Flere gange er der blevet skrevet at man som mand bare kan lune sin flaske og gå igen fordi der er massser af steder som fx bænke og en Bistro man kan sætte sig ind på? men hvilken ro giver det lige at der sidder 50+ mennesker i en bistro og skramler med deres bestik og service eller at man planter sig på en bænk hvor flere hundrede mennesker passere helt ærligt mand?

PS: alle Citater er fra Carina bare lige så vi har alt på det rene...

Anmeld

14. december 2011

Nessie

Carina:-) skriver:

Lige så hyggeligt som deter for andre kvinder at der skal sidde fremmede mænd og i samme rum som dem.

Du kan vel sende en sms når du er ved at være færdig,så kan han jo komme og skifte ble.

Synes det er underligt at der ikke er mere respekt for at det for nogen kan være enormt grænseoverskridende,....

Man tager jo ikke ud at shoppe for at være hver for sig en halv times tid, og er der nogen der ikke bryder sig om at andre er i nærheden mens man ammer, ja så skulle man nok ikke tage i et indkøbscenter så længe man stadig ammer. Førhen sad man jo på en café og ammede, og dér var der da ikke "mande-forbud".

Selvfølgelig kan det være grænseoverskridende at skulle sidde og amme foran andre, det var det såmænd også for mig, meget endda, men det hører jo lige som bare med, og vil man sidde i enrum mens man ammer, så skal man jo holde sig fra offentlige steder

Anmeld

14. december 2011

Sim

Carina:-) skriver:

Har citeret dig 2 gange, i et enkelt indlæg længere oppe, som der ikke blev sendt notifikation om så det får du her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.