Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Nessie

Kofoed. skriver:

Enten der eller i ammestuen, nøj der var kø.

Jeg fandt i hvert fald ud af, hvorfor jeg altid har købt julegaver inden december

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Nessie

Wimmie skriver:

Ja da, vi skal da ikke kønsdiskriminere - bare fordi de ikke har bryster 

Vi kvinder vil have ligestilling - men så må vi sørme også selv lære at være rummelige 

Nemlig

Anmeld

13. december 2011

Nessie

Thalia skriver:

Men hvad er det for vigtige opgaver du laver som moren ikke kan klare selv?

Altså jeg har ammet alle mine tre børn, og jeg kan godt selv pakke mit bryst ud og jeg kan også selv holde babyen mens jeg ammer, og når jeg er færdig pakker jeg også selv mit bryst væk igen.

Så jeg er helt ærlig blank når du siger du hjælper med amningen - for lige netop den del har jeg faktisk altid klaret selv.

Faren kan jo fint pusle den lille mens moren får pakket sig selv og tingene sammen.

Jeg ville synes det var mærkeligt at min mand skulle vente udenfor, mens jeg gav den lille mad.

I de ammestuer jeg har været i, har der også været mænd, og jeg har da endnu aldrig taget nogen af dem i at stirre på andres bryster

Anmeld

13. december 2011

Nessie

Sim skriver:

Er det virkelig nødvendigt at have SÅ vigtige opgaver for at være i ammestue med sin kæreste.
Jeg tænker bare at hvis man er ude og handle sammen må man så ikke tage med hende derind og holde hende med selvskab?
Det lyder virkelig som om det sætter alt over styr at man gør det?

Jeg ville altså også synes at det var mærkeligt at min mand ikke måtte komme med ind, mens den lille skulle have mad.

Det er jo ikke anderledes end hvis man havde en veninde med ind for selskabets skyld

Anmeld

13. december 2011

Nessie

Thalia skriver:

Hvis det er til gene for andre ammende at der er hyggeselskab med - er det så virkeligt så slemt at vise lidt hensyn?

Hvad så hvis det var en veninde der var med som hyggeselskab, skulle hun så også vente udenfor?

Anmeld

13. december 2011

Zibi_84

signe. skriver:

Jeg har skrevet lige så meget ret som kvinder. Begge vores er flaskebørn, og ville da gerne at min mand kunne give dem en flaske i et ammerum, hvis vi var ude det har dog ikke været nødvendigt endnu, da vi jo giver flasken lidt hvor som helst, men ofte er der jo mikroovn i et ammerum, så synes helt klart mænd skal være velkomne

Enig

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Nessie skriver:

Hvad så hvis det var en veninde der var med som hyggeselskab, skulle hun så også vente udenfor?

Ja.

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Nessie skriver:

Faren kan jo fint pusle den lille mens moren får pakket sig selv og tingene sammen.

Jeg ville synes det var mærkeligt at min mand skulle vente udenfor, mens jeg gav den lille mad.

I de ammestuer jeg har været i, har der også været mænd, og jeg har da endnu aldrig taget nogen af dem i at stirre på andres bryster

Jeg synes nok stadigvæk det handler om hvorvidt man er villig til at tage en smule hensyn til andre mennesker.

Jeg er fuldt ud klar over at der er masser af ting som faren KAN gøre. Hyggesludre, holde en flaske og skifte en ble osv. Det er bare ikke det samme som at det er nødvendigt at han gør det.

Og jeg synes faktisk godt man kan tage lidt hensyn til andre ammende.

Anmeld

13. december 2011

Nessie

Thalia skriver:

Jeg synes nok stadigvæk det handler om hvorvidt man er villig til at tage en smule hensyn til andre mennesker.

Jeg er fuldt ud klar over at der er masser af ting som faren KAN gøre. Hyggesludre, holde en flaske og skifte en ble osv. Det er bare ikke det samme som at det er nødvendigt at han gør det.

Og jeg synes faktisk godt man kan tage lidt hensyn til andre ammende.

Jeg har endnu ikke oplevet at der ikke er taget hensyn til de andre ammende, det har altid været med fokus på sin egen lille familie (eller veninde, hvis det er sådan en der er med).

Der er blvet talt dæmpet, og ingen har siddet og stirret på de andre.
Jeg kan ikke se nogen grund til at faren skulle stå og glo udenfor, mens moren sidder indenfor, så kan man da lige så godt underholde hinanden.

Er man virkelig så sart at man ikke kan tåle at andre kommer i nærheden når man ammer, ja så skal man nok bare blive hjemme.

Det er jo mænd med babyer der kommer ind sådan et sted, og de er jo kun interesserede i deres eget barn

Anmeld

13. december 2011

Wimmie

Nessie skriver:

Jeg har endnu ikke oplevet at der ikke er taget hensyn til de andre ammende, det har altid været med fokus på sin egen lille familie (eller veninde, hvis det er sådan en der er med).

Der er blvet talt dæmpet, og ingen har siddet og stirret på de andre.
Jeg kan ikke se nogen grund til at faren skulle stå og glo udenfor, mens moren sidder indenfor, så kan man da lige så godt underholde hinanden.

Er man virkelig så sart at man ikke kan tåle at andre kommer i nærheden når man ammer, ja så skal man nok bare blive hjemme.

Det er jo mænd med babyer der kommer ind sådan et sted, og de er jo kun interesserede i deres eget barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.