Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

MisMille

Jeg er slet ikke i tvivl om at far kan være vigtig for amningen men han kan vel godt undværes i amningen lige den dag man er ude og handle?
Tager han også hjem fra job når mor ringer at nu skal der ammes

Nu føder jeg først til marts  så jeg ved ikke hvordan det bliver, men hvis vi er ude og handle sammen og jeg skal have hjælp ift. det, vil jeg da være meget ked af jeg ikke kan tage min mand med ind..

Vi er jo sammen om at være forældre..  og som du selv skriver, jeg har ham jo ikke i hverdagen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Carina:-)

Fru Hansen skriver:

Det kunne være sjovt at vide om de samme mænd også sidder og kigger på amnngen hver dag derhjemme?

Ja

Anmeld

13. december 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Fru Hansen skriver:

hvad er gaffelsyndorm? Bare fordi jeg er nysgerrig.

Havde du så brug for din mands hjælp til amningen?

Det var noget de kaldte det på sygehuset.

Det er når et barn ønsker at blive ammet/få flaske når forældrene spiser.

For mig betød det at når han hørte lyden af bestik mod service ville han også have mad, så alt min mad skulle skæres ud for mig. Derfor gik jeg ingen steder alene de første par måneder.

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Malle skriver:

Det var noget de kaldte det på sygehuset.

Det er når et barn ønsker at blive ammet/få flaske når forældrene spiser.

For mig betød det at når han hørte lyden af bestik mod service ville han også have mad, så alt min mad skulle skæres ud for mig. Derfor gik jeg ingen steder alene de første par måneder.

Ok. Interessant. Ville han så også have mad hvis han lige havde spist og dermed var mæt når du selv spiste?

Anmeld

13. december 2011

Sim

Carina:-) skriver:

Ja

Altså helt seriøst, tror i at vi er med derinde for at glo på at hun bare sidder og får mad. Man hjælper jo til, og gør man ikke det så havde vi nok lidt for mange skeløjede mænd rundt i Danmark.
Det kan da ikke være svært at sætte manden til at lave lidt det er jo derfor vi er med?

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Sim skriver:

Altså helt seriøst, tror i at vi er med derinde for at glo på at hun bare sidder og får mad. Man hjælper jo til, og gør man ikke det så havde vi nok lidt for mange skeløjede mænd rundt i Danmark.
Det kan da ikke være svært at sætte manden til at lave lidt det er jo derfor vi er med?

Men hvad er det for vigtige opgaver du laver som moren ikke kan klare selv?

Altså jeg har ammet alle mine tre børn, og jeg kan godt selv pakke mit bryst ud og jeg kan også selv holde babyen mens jeg ammer, og når jeg er færdig pakker jeg også selv mit bryst væk igen.

Så jeg er helt ærlig blank når du siger du hjælper med amningen - for lige netop den del har jeg faktisk altid klaret selv.

Anmeld

13. december 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Fru Hansen skriver:

Ok. Interessant. Ville han så også have mad hvis han lige havde spist og dermed var mæt når du selv spiste?

både og....

hvis jeg ammede ham og så spiste lige efter kunne jeg nogle gange få ham til at sove imens  - men det var sjældent at jeg så gad spise det da det var blevet koldt (hvis varm mad) eller sladdent (hvis brød).

Hvis han havde fået mad og der så gik 5-15 min før jeg spiste vågnede han grædende indtil han blev lagt op ad det bare bryst.

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Altså jeg har ammet alle mine tre børn, og jeg kan godt selv pakke mit bryst ud og jeg kan også selv holde babyen mens jeg ammer, og når jeg er færdig pakker jeg også selv mit bryst væk igen.

Så jeg er helt ærlig blank når du siger du hjælper med amningen - for lige netop den del har jeg faktisk altid klaret selv.

Jeg er helt enig. Jeg kan ikke se hvorfor det er så vigtigt at være med.
Jeg ser for mit indre blik at mor derhjemme kalder på far der straks slipper hvad han har i hænderne og styrter ind for at kigge på??

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Sirup skriver:

Nej nu bliver jeg helt nysgerrig, på grund af den tråd der køre lige nu om hvorvidt mænd er velkommne i ammerummet eller ej.

Så jeg har lavet en afstmning, er nødt til at have nogle tal på!

STEM, STEM, STEM

JA!

Anmeld

13. december 2011

Mumto3

Thalia skriver:

Jeg har også ammet 3 børn og jeg kan ikke huske at min mand nogen sinde har været med inde i ammerummet. Han har været med til at skifte ble, men det forgår ved siden af ammerummet. Faktisk ville jeg slet ikke bryde mig om at han sad der, sammen med alle de andre kvinder der også ammer! Jeg er IKKE jaloux, og har aldrig før tænkt over det, men når jeg for mit indre blik ser en hel række af kvinder der sidder og ammer, så kan slet ikke få min mand placeret i det 'billed' Ammerummet er jo for kvinder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.