Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

Carina:-)

Kofoed. skriver:

Det hele forgår samme sted i Kolding storcenter, som omtalte tråd handler om.

Men hvis han ikke er alene afsted,behøver han jo ikke gå derind.

Strengt taget undrer det mig HVOFOR det er så vigtigt for (nogen) mænd at sidde i et ammerum og glo.

I min verden vil det da være mere spændende at vente på en cafe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Sirup skriver:

Nej nu bliver jeg helt nysgerrig, på grund af den tråd der køre lige nu om hvorvidt mænd er velkommne i ammerummet eller ej.

Så jeg har lavet en afstmning, er nødt til at have nogle tal på!

STEM, STEM, STEM

Jeg har stemt ja...

jeg kan huske at vores søn led af "gaffelsyndorm" som spæd og jeg ville da synes det var rigtig øv hvis jeg skulle sidde et sted og amme og min mand så skulle sidde alene et andet sted...

Anmeld

13. december 2011

Carina:-)

Sim skriver:

I Kolding storcenter er det slet ikke delt op på den måde. Der er et stort rum bagerst i lokalet er der stole og sofaer til kvinder der ammer og giver flaske, forrest er der legestue til de mindre søskende og i den ene side langs væggen ned til siddepladserne er der puslepladser og mikroovn. Jeg nåede jo nærmest ikke forbi legestuen inden jeg blev jaget ud igen. Det var jo åndsvagt respektløst..

Det kunne være sagt på en pænere måde,men jeg tror den kvinde havde det skidt med at fremmede mænd kiggede på at hun ammer.

Jeg ville bruge mit krudt på at få Kolding storcenter til at lave en familieafd.

Så er der mulighed for at tage det valg,og lade de kvinder der gerne vil være i fred have ammerrummet for sig selv.

Anmeld

13. december 2011

MisMille

Kan ikke lade være med at ligge denne tekst op  

Jeg har desværre ikke en mor eller en svigermor, derfor vil jeg nok skulle have en masse støtte fra min mand ift. amning.. 

Fædre og amning

Vi har erfaring for, at du som far har indflydelse på, om amningen kommer til at fungere godt og bliver en god oplevelse for jer alle 3 (eller 4 eller 5...).
Det du kan gøre er, at

Bakke din kone/kæreste op i, at hun ammer jeres barn.

Du også ved noget om amning. F.eks hvad I kan gøre for at få det til at fungere bedst.

I er sammen om at tage jer af barnet. Udover den kontakt det giver dig med dit nyfødte barn, vil det også give din kone/kæreste den ro og hvile, der specielt i starten betyder noget, når man skal amme.

At faderen har betydning for, hvordan amningen kommer til at forløbe er bekræftet i flere undersøgelser.

Taget fra  http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Foedeafdelingen/Efter+foedslen/Amning/F%C3%A6dre+o

Anmeld

13. december 2011

wamse

Carina:-) skriver:

Jeg har prøvet flere gange at måtte bede en mand om at lette røven fordi han besatte en stol imens han ventede på at konen ammede færdig.

Jeg kan íkke se hvad de skal i ammeafd-At de skifter eller lign. foregår jo ikke der hvor der ammes.

(Ihvertfald ikke der hvor jeg færdes)

Så nej mænd kan ikke amme,ergo er det til de kvinder der ammer.-Desuden så er der nogen kvinder der ikke bryder sig om at der sidder mænd og glor,og det burde der være respekt for.

De steder jeg har været har der været en afd. for de ammende,og en afd til skift og flaske-og så synes jeg det er fuldstændigt unødvendigt at mændende render inde i ammeområdet-De fleste kvinder kan jo godt selv klare den opgave

enig 

Anmeld

13. december 2011

Kofoed.

Strengt taget undrer det mig HVOFOR det er så vigtigt for (nogen) mænd at sidde i et ammerum og glo.

Min kæreste sidder ikke og glor derinde, men oftes hjælper han mig (når vores datter vil have mad, så er det NU), så han skifter, imens jeg varmer mad og oftes giver han faktisk mad, fordi jeg lige skal have status over indkøb osv, men vi går ret tit ud og giver mad imens vi så venter på mad til os selv (fx sunset), netop forbi, når hun kun skal have flaske, så behøver vi ikke optage pladser derinde, der er ski pladsmangel nok i den ammestue (puha det var slemt i weekenden, orv).

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Malle skriver:

Jeg har stemt ja...

jeg kan huske at vores søn led af "gaffelsyndorm" som spæd og jeg ville da synes det var rigtig øv hvis jeg skulle sidde et sted og amme og min mand så skulle sidde alene et andet sted...

hvad er gaffelsyndorm? Bare fordi jeg er nysgerrig.

Havde du så brug for din mands hjælp til amningen?

Anmeld

13. december 2011

Ka+Ma=Be

Jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle have lov! Der er altså tider, hvor jeg synes det er rart at få hjælp af min kæreste - også i ammerummene. (Han er dog ikke glad for at være der, da han ikke føler sig velkommen!)

Men altså, jeg går ud fra at man har et ærinde der, siden man er der, og har man ikke, ja så bør man forlade rummet - mand såvel som kvinde

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

MisMille skriver:

Kan ikke lade være med at ligge denne tekst op  

Jeg har desværre ikke en mor eller en svigermor, derfor vil jeg nok skulle have en masse støtte fra min mand ift. amning.. 

Fædre og amning

Vi har erfaring for, at du som far har indflydelse på, om amningen kommer til at fungere godt og bliver en god oplevelse for jer alle 3 (eller 4 eller 5...).
Det du kan gøre er, at

Bakke din kone/kæreste op i, at hun ammer jeres barn.

Du også ved noget om amning. F.eks hvad I kan gøre for at få det til at fungere bedst.

I er sammen om at tage jer af barnet. Udover den kontakt det giver dig med dit nyfødte barn, vil det også give din kone/kæreste den ro og hvile, der specielt i starten betyder noget, når man skal amme.

At faderen har betydning for, hvordan amningen kommer til at forløbe er bekræftet i flere undersøgelser.

Taget fra  http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Foedeafdelingen/Efter+foedslen/Amning/F%C3%A6dre+o

Jeg er slet ikke i tvivl om at far kan være vigtig for amningen men han kan vel godt undværes i amningen lige den dag man er ude og handle?
Tager han også hjem fra job når mor ringer at nu skal der ammes

Anmeld

13. december 2011

Fru Hansen

Det kunne være sjovt at vide om de samme mænd også sidder og kigger på amnngen hver dag derhjemme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.