Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2011

_-Kathrine-_

Bondefruen skriver:

Jeg har svaret nej, jeg syntes ikke i selve ammerummet, jeg syntes det er så ubehageligt - og også en af grundene til mine drenge er flaskebørn

Undskyld, men jeg er lidt nysgerrig og det er overhovedet ikke for at virke fordømmende, men valgte du amningen fra pga blufærdighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Valle81

Sirup skriver:

Nej nu bliver jeg helt nysgerrig, på grund af den tråd der køre lige nu om hvorvidt mænd er velkommne i ammerummet eller ej.

Så jeg har lavet en afstmning, er nødt til at have nogle tal på!

STEM, STEM, STEM

JÉG HAR STEMT HELT KLART JA:0)

Altså alle mine børn er flaskebørn og et ammerum er jo til flaske, amning, skiftning af ble osv.

Min mand er ofte alene inde i byen med en af de små, og skulle de have flaske osv, så har han da mindst lige så meget ret til at tage ind i ammerummet som alle andre og sidde i ro og fred og tilbyde vores barn et måltid mad i ro og fred.

Så ja selvfølgelig.

Christina,

Anmeld

13. december 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Lise skriver:

Ja, selvfølgelig må mændene komme med. Altså, hvis de har en baby at tage med derind

Et ammerum er jo ofte også et skifterum, og selvom puslepladsen ofte er på dametoilettet, så er det vel lige så meget mandens job at ordne bleen.

Jeg har både ammet foran fremmede mænd i og udenfor ammerum, og haft egen mand med ind. Det kan ikke bringe mit pis i kog. Det eneste der kunne bringe mit pis i kog, var hvis en eller anden kvindsperson skulle prøve at bestemme om han måtte komme med eller ej!

Sådan!

Anmeld

13. december 2011

Wimmie

Sirup skriver:

Nej nu bliver jeg helt nysgerrig, på grund af den tråd der køre lige nu om hvorvidt mænd er velkommne i ammerummet eller ej.

STEM, STEM, STEM

Ja da, vi skal da ikke kønsdiskriminere - bare fordi de ikke har bryster 

Vi kvinder vil have ligestilling - men så må vi sørme også selv lære at være rummelige 

Anmeld

13. december 2011

ano14316

Hvis manden har noget at gøre derinde, så helt klart...
Men ved ikke lige hvad jeg synes om at de bare skal med derind for hyggens skyld.

Anmeld

13. december 2011

Thalia

Jeg synes det kommer helt an på hvordan ammerummet er indrettet. Hvis der er skillevægge eller båse er mænd for min skyld meget velkomne, men hvis det er et stort fællesrum, så mener jeg egentlig det er ok at gøre det til en kvindezone.

Ammerummene handler jo ikke kun om at skåne omverdenen for at se på "væmmelig frastødende amning" eller om at give babyerne madro. Det handler også om at rigtigt mange mødre godt kan have rigtig svært ved at amme - og i forlængelse deraf svært ved at amme diskret. Og så er det faktisk rigtig rart at kunne sætte sig et sted hvor man føler man kan være lidt privat.

Anmeld

13. december 2011

SukkerDronning

Thalia skriver:

Jeg synes det kommer helt an på hvordan ammerummet er indrettet. Hvis der er skillevægge eller båse er mænd for min skyld meget velkomne, men hvis det er et stort fællesrum, så mener jeg egentlig det er ok at gøre det til en kvindezone.

Ammerummene handler jo ikke kun om at skåne omverdenen for at se på "væmmelig frastødende amning" eller om at give babyerne madro. Det handler også om at rigtigt mange mødre godt kan have rigtig svært ved at amme - og i forlængelse deraf svært ved at amme diskret. Og så er det faktisk rigtig rart at kunne sætte sig et sted hvor man føler man kan være lidt privat.

Anmeld

13. december 2011

SukkerDronning

Sim skriver:

Jeg vil da lige linke til debatten hvis nogle lige mangler at blive opdateret. Keep voting!

Megafon meddelelse til Alle!

Tak Burde jeg egentlig have gjordt, men det faldt mig slet ikke ind..

Anmeld

13. december 2011

Pige2009

Sirup skriver:

STEM, STEM, STEM

Har svaret ja. Jeg har ingen problemer med det

Anmeld

13. december 2011

BellaT

Selvfølgelig må de være der. Har aldrig tænkt at det må de ikke. Det er jo fædre! 

Jeg var selv blufærdig i de par måneder jeg ammede min datter. Men man kan altså godt være diskret, selvom man bruger suttebrik. Det gjorde jeg og en dyne eller en stofble er ret smart.

Men der kunne jo godt laves en afskærming inde i rummet. Til de kvinder der ønsker det. Selvfølgelig tilladt at amme udenfor afskærmningen også. Men så kunne afskærmingen være for mor og barn only. Til dem der har behov for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.