Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Kløver

Wimmie skriver:

NNusåpararrase

Nu er det jo altså ikke alle mænd der har noget imod amning på offentlige steder (min mand er f.eks. ligeglad) - ligesom de mænd der ikke har lyst til at se på ammende kvinder sikkert ikke går med ind i ammerummende.

Jeg vil gætte på at de der gerne vil med derind er dem der ikke har noget imod ammende kvinder, og de der skal med for at skifte/pusle og hjælpe deres koner/kærester.

Nu skrev jeg også mange mænd ikke alle, men når man tager hensyn den vej, hvorfor så ikke også den anden vej. Jeg bifalder kun når mændende vil være en del af det, men hvorfor ikke tage hensyn de gange man er afsted, de fleste kvinder klarer jo også selv amningen når far er på arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Wimmie

Nu skrev jeg også mange mænd ikke alle, men når man tager hensyn den vej, hvorfor så ikke også den anden vej. Jeg bifalder kun når mændende vil være en del af det, men hvorfor ikke tage hensyn de gange man er afsted, de fleste kvinder klarer jo også selv amningen når far er på arbejde.

Du skrev:

men samtidig fordi mange mænd væmmedes ved at se ammende kvinder, nu er kvinderne kommet i ammerum og Så vil mændende gerne med ind.

Hvilket får det til at lyde som om det er de samme mænd som væmmes ved at se ammende kvinder som vil med ind i ammerummene - mon det forholder sig sådan? Det tror jeg næppe 

Igen; min mening er at man ikke kan kønsdiskriminere; hvad så med de situationer hvor far er alene afsted og hvad med de situationer hvor mor ikke kan klare det hele selv. Jeg kom selv med et eksempel i går, men jeg tror ikke at nogen svarede på det, så jeg kan da godt lige prøve igen.

Jeg har meget dårlig ryg og jeg kan da forestille mig at min mand og jeg kunne finde på at lave en aftale om at det er ham der tager sig af at give den lille flaske (hvis jeg ikke kan amme) og at jeg tager en slapper imens når vi er i centret.
Jeg ville blive pænt muggen hvis andre mente de skulle bestemme at det kun var mig der måtte fodre mit barn og at min mand måtte vente udenfor - der er ingen der skal blande sig i hvordan vi gør tingene og hvem der giver barnet mad.

Og eftersom ammerummene ikke kun er ammerum men også pusleplads og "flaskerum" så har alle med børn ret til at opholde sig derinde.

Anmeld

15. december 2011

Kløver

Wimmie skriver:

Du skrev:

men samtidig fordi mange mænd væmmedes ved at se ammende kvinder, nu er kvinderne kommet i ammerum og Så vil mændende gerne med ind.

Hvilket får det til at lyde som om det er de samme mænd som væmmes ved at se ammende kvinder som vil med ind i ammerummene - mon det forholder sig sådan? Det tror jeg næppe 

Igen; min mening er at man ikke kan kønsdiskriminere; hvad så med de situationer hvor far er alene afsted og hvad med de situationer hvor mor ikke kan klare det hele selv. Jeg kom selv med et eksempel i går, men jeg tror ikke at nogen svarede på det, så jeg kan da godt lige prøve igen.

Jeg har meget dårlig ryg og jeg kan da forestille mig at min mand og jeg kunne finde på at lave en aftale om at det er ham der tager sig af at give den lille flaske (hvis jeg ikke kan amme) og at jeg tager en slapper imens når vi er i centret.
Jeg ville blive pænt muggen hvis andre mente de skulle bestemme at det kun var mig der måtte fodre mit barn og at min mand måtte vente udenfor - der er ingen der skal blande sig i hvordan vi gør tingene og hvem der giver barnet mad.

Og eftersom ammerummene ikke kun er ammerum men også pusleplads og "flaskerum" så har alle med børn ret til at opholde sig derinde.

DEt var nu mere nemt som at der skulle tages hensyn til nogle men ikke andre.
Jeg lider selv afdårlig ryg og div, og kender til det. Men derfor synes jeg stadig man kan tage hensyn i ammerummene, de rum som er beregnet til amning

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

DEt var nu mere nemt som at der skulle tages hensyn til nogle men ikke andre.
Jeg lider selv afdårlig ryg og div, og kender til det. Men derfor synes jeg stadig man kan tage hensyn i ammerummene, de rum som er beregnet til amning

Hmmm...synes måske du taler lidt udenom.

Hvordan skal min mand tage hensyn hvis han skal aflaste mig eller hvis han er afsted alene med baby?

Altså udover at han ikke overbeglor andre ammende kvinder og råber og larmer  

Og som sagt så er "ammerummene" jo ikke kun til amning men også puslerum og flaskerum.

Anmeld

15. december 2011

Kløver

Wimmie skriver:

Hvordan skal min mand tage hensyn hvis han skal aflaste mig eller hvis han er afsted alene med baby?

Og som sagt så er "ammerummene" jo ikke kun til amning men også puslerum og flaskerum.

Vi kommer nok aldrig til enighed eller forståelse af hinanden, skal vi ikke bare lukke den der !!!

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

Maja84 skriver:

Vi kommer nok aldrig til enighed eller forståelse af hinanden, skal vi ikke bare lukke den der !!!

Skal man nå til enighed i en diskussion? - jeg vil jo netop gerne vide hvad du mener, det er jo derfor jeg spørger...

Men hvis du ikke vil/kan svare så kan jeg jo ikke tvinge det ud af dig 

Anmeld

15. december 2011

Kløver

Wimmie skriver:

MåMaManaaebehoveafgøafgørafgøreafgørafgøbehoveaea

Skal man nå til enighed i en diskussion? - jeg vil jo netop gerne vide hvad du mener, det er jo derfor jeg spørger...

Men hvis du ikke vil/kan svare så kan jeg jo ikke tvinge det ud af dig 

Nej man behøver ikke være enige, dårlig formulering, sorry ved at være lidt skeløjet efterhånden. Men synes jeg har prøvet at forklare. Jeg ville have meget svært ved at sidde og få amningen til at fungere, med mænd tilstede. Der Er i mine øjne stor forskel på ammerum og familie rum.

Anmeld

15. december 2011

katrineoerum

For mig er det okay hvis de skal noget der inde. Generalt mener jeg ikke der bør være flere mennesker i et ammerum end nødvendigt da der jo helst skulle være en stille og rolig atmosfære.

Anmeld

15. december 2011

Jose og emils mor

Bondefruen skriver:

Det var mig den der var møntet på, fair nok, jeg fik det måske formuleret forkert, men jeg valgte altså amning fra da jeg ikke ville sidde og gå i panik og være skrækslagen hver gang jeg skulle amme, det tog altså bare for hårdt - jeg prøvede virkelig, og hvis amningen havde kørt bare lidt bedre, kunne det da også være jeg havde fortsat, men det gjorde det altså bare ikke - og mine drenge havde det betydeligt bedre, voksede mere og mere på flasken og jeg har aldrig fortrudt jeg har flaskebørn.

Men fint du gjorde som du gjorde... Men du skriver jo også at det heller ikke kørte for dig efter to mdr, præcis som mig.... Muligvis jeg har brugt et forkert ord, men amning er bare ikke os.

Helt fair. Amning er noget lort for både mor og barn når det bare ikke vil fungerer. Og jeg forventer ikke at du skal retfærdiggøre hvorfor du ikke ammer. Jeg har bare efterhånden hørt fra mange mødre (specielt helt unge), at det var kedeligt og de ikke lige gad det. Syntes bare at det er en usund og egoistisk holdning vi er ved at rette os hen imod. Altså at "skippe" noget bare lige fordi det ikke lige passer ind i vores liv.

Og dette er ikke myntet på dig

God dag og rigtig god jul

Mvh Kristine

Anmeld

15. december 2011

Jose og emils mor

Wimmie skriver:

Jeg tror det er lige nøjagtigt det som de fleste misforstår. Ammerummene er nemlig også til pusle, flaske og større børn som har brug for et lille "brake". Om det så er med mor eller far.

Jeg syntes da bare at din mand skal og har ret til at være i ammerummet lige så meget som vi har!

De piger som er så blufærdige eller at deres baby kræver ekstremt meget ro, skulle måske lade helt være med at komme i de rum, og blive hjemme istedet (den kommentar for jeg sikkert høvl for) .... men men, jeg tror flertallet er enige om at alle med børn må være i amme/puslerummet og amning i offentligt rum foregår diskret uden 2 stk. babser flagrende ud over det hele

Mvh Kristine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.