Mænd i ammerummet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Carina:-)

Nessie skriver:

Nej, jeg kan sagtens undvære min mand i en halv time, jeg synes bare det er unødvendigt.

Det er jo altså ikke et kvinderum, det er for alle med små børn og babyer, og dér har fædre altså også lov til at være.

Man kan ikke sammenligne det med hverken svømmehal eller omklædningsrum til gymnastik, der smider man alt tøjet, det gør du jo trods alt ikke når der skal ammes.

Jeg vil lige pointere at jeg selv er meget blufærdig, og ikke brød mig om at amme foran andre, men bevægede jeg mig ud i offentligt rum,måtte jeg ligesom bare bide det i mig.

Vi skal da være glade for at der nu er lavet rum til at man kan komme ind i fredelige omgivelser og give sit barn mad, førhen måtte det jo foregå på en bænk eller på en café, og dér var der da ingen der brokkede sig over at der var mænd til stede

Jeg tror at de kvinder der har det svært med det,er dem som aldrig kunne drømme om at sidde på en cafe.

Så hvis man har det svært med at manden ikke må stå /sidde i ammerummet.

Kan man jo bare sætte sig på en cafe/bænk.

Så kan manden sidde ved siden af,og ingen behøver føle sig krænket entet på blufærdighed eller rettighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Nessie

Carina:-) skriver:

Jeg tror at de kvinder der har det svært med det,er dem som aldrig kunne drømme om at sidde på en cafe.

Så hvis man har det svært med at manden ikke må stå /sidde i ammerummet.

Kan man jo bare sætte sig på en cafe/bænk.

Så kan manden sidde ved siden af,og ingen behøver føle sig krænket entet på blufærdighed eller rettighed.

I bund og grund handler det jo ikke om de få ultra-blufærdige kvinder, der ikke kan tåle at se en mand i nærheden, når hun ammer, men om at de små skal have ro til at få deres mad, og det får de altså i familierummet (som jeg vil kalde det fremover), også selv om der er ledsagere med de andre mødre / fædre.

Der vil trods alt stadig være mere fred og ro dér, end der vil være på en bænk i et storcenter, eller på en café.

Jeg tror bare vi skal blive enige om, at vi aldrig blive enige omkring dette

Anmeld

15. december 2011

millesofie

selvfølgelig er de velkomne men de må finde sig i at i et ammerum der ammer man og jeg er ikke blufærdig og da slet ikke i et ammerum.

men de skal jo også give flaske osv og i mange ammerum er der også puslerum

Anmeld

15. december 2011

Sim

Carina:-) skriver:

Og hvis man ikke magter at være adskildt ½ time,har man da seriøst problemer med at passe et arbejde

Pjat-Men helt ærligt så snakker vi om at der skal tages hensyn til nogen kvinder der ikke har lyst til mandligt publikum når de ammer.

Der går vist intet fra far ved at vente et andet sted.

Og jeg har da vist en sær mand,for han gad da overhovedet ikke sidde i et eller andet ammerum når der er så meget andet at lave...

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorfor os mænd skal fremstilles som publikum.
Vi er jo ligesom ikke med derinde for at kigge på andre end vores egen kæreste og barn.

Og hvad er der for noget med sætte tid på amning, nogen skriver 5 minutter du Carina skriver 30 min.
Man kan da ikke bare sætte tid på hvor lang tid det kommer til at tage det kommer der helt an på hvordan den individuelles amning forløber...

Hvis ammestuer virkelig kun var for kvinder, så havde der nok ikke været en mikroovn..men også et skilt med mænd forbudt.
Og nej i den her situation, er det ikke logisk at tænke sig selv til at mænd skal blive ude...

Anmeld

15. december 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Selvfølgelig må en far da have lov til at gå med sin kone og barn med ind i en ammerum når den lille skal spise. 

Anmeld

15. december 2011

Victoriasmor88

Jeg synes slet ikke man som kvinde kan tillade sig at forvise mænd fra et sted hvor der IKKE på døren står "MÆND FORBUDT" De er nu engang også velkomne til at give DERES børn mad og pusle dem. Hvis man ikke kan leve med de regler der er på nuværende tidspunkt omkring ammerum, så synes jeg at man som kvinde burde overveje om det ikke var bedre at blive hjemme 

Jeg ammede de 2 første måneder, men nu får Victoria flaske hvilket gør at farmand hjælper meget til. ofte er det faktisk ham der giver flasken. Ja vi går altid sammen ind i puslerummet/ammerummet da Victoria meget hurtigt hidser sig op når der ikke kommer mad på bordet promte, og det går jo altså en del hurtigere når man er 2 istedet for en. De fleste skriver også at ammerummet er en fordel for de børn der behøver ro under spisning, så jo hurtigere et sultent barn får mad jo bedre.. Vores barn vil slet ikke tage flaske hvis der ikke er ro, så den med at far jo bare kan sætte sig på en bænk et sted i et storcenter istedet for at genere kvinder i ammerummet synes jeg er lidt til grin. 

Jeg var engang i tivoli hvor de har et rigtig fint lille Rasmus Klump ammehus og der havde jeg til gængæld en rigtig ubehagelig oplevelse. Nemlig en mor der havde taget sine 2 ældre sønner med, jeg vil måske skyde dem til at være 7 og 10 år. De er selvfølgelig nysgerrige, hvilket er helt forståeligt. Men at sidde som kvinde og opleve at 2 drenge bevidst sidder og gjor på dine bryster er SÅ grænseoverskridende. Den ene dreng nåede endda at pege over på mine bryster og råbe "Prøv at se hende der" mens hans mor prøvede at tysse på ham. Ja, så vil jeg da 10 gange hellere have en mand i rummet der kun er interesseret i sit eget barn og kærestens bryster. 

Anmeld

15. december 2011

Sim skriver:

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorfor os mænd skal fremstilles som publikum.
Vi er jo ligesom ikke med derinde for at kigge på andre end vores egen kæreste og barn.

Og hvad er der for noget med sætte tid på amning, nogen skriver 5 minutter du Carina skriver 30 min.
Man kan da ikke bare sætte tid på hvor lang tid det kommer til at tage det kommer der helt an på hvordan den individuelles amning forløber...

Hvis ammestuer virkelig kun var for kvinder, så havde der nok ikke været en mikroovn..men også et skilt med mænd forbudt.
Og nej i den her situation, er det ikke logisk at tænke sig selv til at mænd skal blive ude...

Men hårdt sat op .

Så går der jo mindre fra far ved at vente udenfor eller et andet sted-End der går fra de kvinder der sidder og er utilpasse ved at der sidder mænd i rummet.

Jeg synes så tilgengæld det var på sin plads at de forskellige centre rundt omkring fik lavet en famileafd. sådan at dem der gerne vil have mand med har muligheden.-Og dem der gerne vil sidde i fred har det samme.

For ja kan godt forstå dig,men samtidig synes jeg hensynet til dem der ikke har det godt med det vægter højere.

Jeg er selv "sådan en" der lige så gerne tager en bænk,men afhensyn til de mænd (og de findes også) der ikke bryder sig om at se på jeg ammer ,så bruger jeg ammerrummet.

Og det har da mere end en gang irriteret mig at der sidder mænd og flyder i stolene imens de venterOg der bliver hurtigt klemt når det vælter rundt med kvinder,babyer,søskende og mænd.

Så ja tak til familierum,og ja tak til ingen mænd ammerum -Så kan alle vælge

(Og for mig tager et 30 min at amme incl pakken ud og ind)

Anmeld

15. december 2011

Nessie skriver:

I bund og grund handler det jo ikke om de få ultra-blufærdige kvinder, der ikke kan tåle at se en mand i nærheden, når hun ammer, men om at de små skal have ro til at få deres mad, og det får de altså i familierummet (som jeg vil kalde det fremover), også selv om der er ledsagere med de andre mødre / fædre.

Der vil trods alt stadig være mere fred og ro dér, end der vil være på en bænk i et storcenter, eller på en café.

Jeg tror bare vi skal blive enige om, at vi aldrig blive enige omkring dette

Og lige det sidste vil jeg godt være fuldstændig enig med dig i

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

Jeg er helt enig med jer der skriver at det ville være en god idé med både et familierum og et "ammerum" kun for kvinder - eller en form for afskærmning/aflukke hvor man kunne sidde og amme i fred... 

Men så længe man ikke har lavet dette, så skal disse rum være for alle der skal made eller pusle deres baby.

Flere skriver at det naturligvis er ok hvis far er alene afsted, at han benytter disse rum...men hvori ligger forskellen på om der sidder to alene-fædre og giver deres barn flaske eller om der sidder to fædre med deres koner ved siden af og giver deres barn flaske?

Mændene er der jo uanset hvad, så hvor i al verden skal man blande sig i hvad de laver og hvad deres "rolle" er.

Anmeld

15. december 2011

AndreasMor84

Kan ikke se problemet i, at mænd kommer der hvor der ammes. De er en helt naturlig del af dét at blive forældre, amning, bleskift osv. De sidder jo ikke og glor på ens bryster Ofte er der jo pusleplads samme sted som ammerummet og hvorfor skulle mændende udelukkes fra at skifte en ble, fordi nogle kvinder ik vil have mænd i rummet hvor der ammes? Hvem sagde ligestilling... hosthost
Jeg har ikke noget problem med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.